خرید و فروش ملک فرآیندی طولانی و پُرچالش است. امّا با یک استراتژی تولید محتوای خلّاقانه و تولید محتوای ویدیویی در فرآیند اجرا، میتوان سبک و فضای کاری این حوزه را متحوّل کرد. بسیاری از بنگاههای معاملات املاک در سرتاسر دنیا با استفاده از تولید محتوا و تهیّه ویدیوهای تبلیغاتی، ضمن بالا بردن سود، فرآیند کار را برای مشاوران خود آسانتر کردهاند.
گروه رسانهای کاما مدیا در این مقاله تلاش میکند برای شما چرایی تولید محتوای ویدیویی و روشهای ساخت خلّاقانهی آن را شرح دهد. با ما همراه باشید و برای خریداران و مشتریان خود تولید ارزش کنید.
بر اساس نمایه 2017 مجلهی خریداران و فروشندگان خانه در آمریکا، 39 درصد از خریداران از سایتهای حاوی محتوای ویدیویی برای جستجوی خانه مورد نظرشان استفاده کردندT که 56 درصد از آنها از این نوع نمایش املاک بسیار راضی بودند. همان تحقیق در سال 2019 نشان داده است که سایتهایی حاوی محتوای ویدیویی هستند، حتی برای افراد حرفهای نیز قابل اعتمادترین منبع اطّلاعات املاک به شمار میروند.
چرا محتوای ویدیویی در معاملات املاک مورد اعتماد است؟
شاید 10 سال پیش چرخش به سمت محتواهای ویدیویی عبارتی ترسناک در دنیای رسانهها بود. ولی به دلایل مختلف این انقلاب ویدیویی در دنیای املاک و مستغلات تأثیری بسیار واقعیتر و مثبتتر داشته است. واقعیّت این است که تولید محتوای ویدیویی در تمام قسمتهای قیف ِفروش کارایی دارد.
- در رأس قیف فروش، تبلیغات ویدیویی میتواند بازدیدهای ارزشمندی برای وبسایت املاک شما فراهم کند. پیوند به صفحات دارای محتوای ویدیوی 157 درصد بیشتر از صفحات بدون محتوای ویدیویی در نتایج حاضر میشود.
- در وسط و پایین قیف، یک ویدیوی جذاب تلنگر نهایی به خریدار برای برقراری تماس یا ارسال ایمیل به بنگاه معاملات املاک یا مشاور املاک شما وارد میکند.
- یک ویدیوی با کیفیت و مناسب فروشنده را برای کار با بنگاه معاملات شما قانع میکند و به او اطمینان میدهد که ملکش به خوبی به نمایش در میآید.
- قراردادهای فروش املاک که به همراه تصاویر ویدیویی هستند بیش از 4 برابر توجه بیشتری جلب میکنند.
روشهای ساخت و به اشتراکگذاری محتوای ویدیویی املاک و مستغلات
نخستین پرسشی که پیش از آغاز تولید محتوای ویدیویی باید به آن پاسخ بدهید این است که خودتان تصویربردار خواهید بود یا از مشاوران شبکههای اجتماعی کمک میگیرید. هر روشی که انتخاب کنید میتواند کار شما را راه بیندازد ولی قبل از شروع انتخاب کنید که قرار است چه اتفاقی بیفتد.
ویدیوی خودساخته
همانطور که مشخّص است در این روش، کار تصویربرداری، تدوین و ویرایش ویدیو را خودتان انجام میدهید.
برتریهای این روش
- کنترل کامل بر روی فرآیند تولید محتوای ویدیو دارید.
- میتوانید با استفاده از دوربین گوشی یا یک دوربین ساده DSLR (یا یک کوادکوپتر مجهز برای فیلمبرداری هوایی) تصویربرداری کنید.
- در مقایسه با استخدام یک تیم حرفهای بسیار کمتر هزینه میکنید.
ایرادهای این روش
- در تولید با بهترین کیفیت، زاویهی فیلمبرداری و موضوعاتی از این دست، چالش خواهید داشت.
- میتواند برای شما وقتگیر و نیازمند آزمایش و خطای زیاد باشد.
- بهصورت کلی نیازمند مهارتهای قابل توجهی در زمینهی ابزارها و نرمافزارهای دیجیتال است.
ویدیوی حرفهای یا پیشساخته
این نوع ویدیوها که در واقع دو نوع مجزا هستند، توسط افرادی دیگر ساخته میشوند. منظور از ویدیوهای حرفهای هر نوع کار ویدیویی است که توسط تصویربرداران و بهصورت اختصاصی با کمک مشاوران تولید محتوای شبکههای اجتماعی پیش رفته و مطابق درخواست شما ضبط و ویرایش میشود.
ویدیوهای پیشساخته مقداری متفاوت هستند. برخی از نرمافزارها و اپلیکیشنها، امکان ساخت ویدیو با قالبها و افکتهای مشخّص را میدهند که میتواند ویدیوهای املاک را نیز شامل شود. استفاده از این نوع ویدیوها بیشتر برای شبکههای اجتماعی مرسوم است.
برتریهای این روش
- توسط افراد حرفهای و بدون نقص در قالب و محتوا انجام میشود.
- نسبت به ویدیوهای خودساخته وقت کمتری میگیرد.
- برای رسانهها و شبکههای اجتماعی بیشتری قابل استفاده است.
ایرادهای این روش
- کنترل بر محتوای ویدیو سختتر است.
- شاید پُرهزینهتر باشد.
- ویدیوهای پیشساخته در اپلیکیشنها ممکن است به اندازه عکسهای اصلی جذاب نباشند.
همچنین بخوانید
14 توصیه مهم برای افزایش نرخ تعامل ویدیو
ویدیو مارکتینگ اهرم جذب مخاطب در بازاریابی محتوایی
چگونه با انتشار ویدیو رتبهی سایت را بالا ببریم
ویدیوهای املاک و مستغلات را کجا منتشر کنیم؟
این ویدیوها در یک استراتژی بازاریابی محتوایی کامل، در چندین رسانه و شبکه اجتماعی گنجانده میشود. در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب و پلتفرمهای تخصصی حوزه املاک، مشاوران املاک و مستغلات و جویندگان آنها، حضور دارند. ازاینرو تمامی آنها فضاهای مناسبی برای اشتراکگذاری ویدیو فضای مناسبی هستند.
افزون بر این، ویدیوها میتوانند در بازاریابی از طریق ایمیل (مانند خبرنامهها) و در وبسایت اصلی بنگاه معاملات املاک شما نیز به اشتراک گذاشته شوند.
انواع محتوا برای ویدیوهای املاک و مستغلات
میتوانید از روشها و سبکهای مختلفی برای ساخت ویدیوی خود استفاده کنید. انواع گوناگونی مانند تور راهنما و توصیف مشتری وجود دارد. اکنون برخی از قالبهای اصلی و محتوایی که در بر دارند را با هم مرور میکنیم.
ویدیوی فروش: میتوانید این ویدیو را برای یک قرارداد فروش خاص بسازید. بر ملک، ویژگیهای شاخص و جغرافیا نگاهی بیندازید و با تصاویر هوایی و گفتار در متن ویدیو و یا حتّی افزودن واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، امکان بررسی همهجانبهی ملک و تماس فوری و راحت را برای مشتری ممکن کنید.
ویدیوی رضایت خریدار یا فروشنده: این ویدیو باید شامل نظرات و مصاحبههایی با خریداران املاک و یا فروشندگانی که به آژانس شما اعتماد کردهاند باشد. حتی میتوانید جزئیاتی درباره مؤسسات وامدهنده بهعنوان بخشهای مرتبط با کار در قالب این ویدیوها ارائه کنید. تلاش کنید که ویدیوها در عین داشتن کیفیّت، به خوبی ویرایش شوند و بدون دستکاری به نظر برسند.
ویدیوی معرفی بنگاه: ویدیویی که نمای کلی از بنگاه شما و روش و مکان فعّالیّت ارائه دهد و چرایی همکاری خریداران و فروشندگان با بنگاه شما را بیان کند. در این ویدیو قطعاً بیان نقاط قوّت و تفاوت شما با دیگر همکارانتان ضروری است.
ویدیوی مشاوره: در این نوع تولید محتوای ویدیویی کمی بارِ آموزشی به رابطهی خود و مخاطبانتان اضافه کنید. خریداران و فروشندگان را دربارهی نحوهی انجام معاملات راهنمایی کنید. تلاش کنید با پاسخ به پرسشهای مختلف و متداول و یافتن راهحلهایی برای مشکلات مخاطبان، اعتماد آنها را به کار حرفهای خود جلب کنید.
از تجربه دیگران کمک بگیرید
هرچند این متن به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیت سئو در افزایش فروش داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینهی سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینهی کمتر میتوانید به بهترین نتیجهی ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینهی بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعههای بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاریهای درازمدتی داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.