بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی؛ شکوه و منزلت یک کسب و کار

امروزه و با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی به یکی از پر طرفدارترین فعالیت ها در دنیای دیجیتال تبدیل شده است و صاحبان کسب و کارهای آنلاین نیز با آگاهی از این موضوع همواره به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. جالب است بدانید بر طبق آمار حدود 70 درصد افراد بزرگسالی که از اینترنت استفاده می‌کنند، در این شبکه ها فعال هستند.

اما همچنان کسب و کارهایی هستند که فعالیت در این شبکه‌ها را نادیده گرفته و هنوز از بازاریابی سنتی پیروی می‌کنند. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به ارائه دلایلی می پردازد که نباید این بستر را نادیده بگیرید و کسب و کارتان را از این طریق گسترش دهید:

1-شبکه‌های اجتماعی دسترسی به افراد را ساده‌تر می‌کند

کدام یک از شیوه‌های تبلیغاتی قادر است با هزینه بسیار اندک و گاها رایگان حدود صدها  یا هزاران مشتری را در مدت کوتاهی به سمت کسب و کار شما روانه کند؟ به طور حتم باتوجه به هزینه رایگان و یا اندک این شبکه ها هیچ مرجع دیگری قادر به این کار نخواهد بود به ویژه اینکه بسیاری از کاربران به طور مداوم در این بستر حضور دارند.

2-شبکه‌های اجتماعی هزینه مناسب‌تر و بازده بیشتر دارند

در صورتی که از تبلیغات روزنامه‌ای و تلویزیونی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید احتمالا احساس کرده‌اید که این روش ها محدودیت‌هایی دارند. برای نمونه علاوه بر هزینه های بالای این تبلیغات، این نوع تبلیغ عموما در منطقه‌ای مشخص تاثیر گذار خواهند بود. حال آنکه تاثیرگذاری تبلیغات در اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و غیره بسیار به صرفه‌ و موثرتر خواهد بود و شعاع جغرافیایی گسترده تری را هم پوشش می دهد.

3-بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی منجر به افزایش بازدید سایت شما می‌شوند

وظیفه اصلی شبکه‌های اجتماعی افزایش آگاهی از برند شما است و یکی از بازوهای قدرتمند این نوع بازاریابی هدایت مخاطبان به سمت وبسایت شما خواهد بود. افزایش بازدید از وب سایت به خودی خود باعث افزایش رتبه سایت و بهبود سئو می‌شود.

4-شبکه‌های اجتماعی تجربه بهتری برای مشتریان شما فراهم می‌کنند

بسیاری از مشتریان از شما انتظار دارند که در شبکه‌های اجتماعی حاضر باشید و به نیازها و سوالات آنها پاسخ دهید و شاید به جرات بتوان گفت برای جلب رضایت مشتریان این یک دستور است که باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

آمارها نشان می‌دهد 78 درصد کاربرانی که مشکلات و سوالات خود را از برندها در شبکه اجتماعی توییتر مطرح می‌کنند، انتظار دارند کمتر از یک ساعت پاسخ مناسب را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

5-مشتریان نیاز دارند که شما در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

حدود 93 درصد مشتریان قبل از خرید کالا اطلاعاتی درمورد آن کالا از شبکه‌های اجتماعی کسب می‌کنند و به طور خلاصه و جدای از تمام اعداد و ارقام مشتریان نیاز دارند که شما در شبکه ‌های اجتماعی فعال باشید و این موضوع باعث اطمینان خاطرآنها در خرید محصولات شما می‌شود.

6-شبکه‌های اجتماعی دقیقا همان‌جایی هستند که مشتریان شما حضور دارند

در آمریکا 41 درصد مشتریانی که فقط دو ساعت یا کمتر در شبکه‌های اجتماعی وقت گذرانده‌اند، باعث افزایش سرانه  500 دلاری خرید شده اند.

74 درصد مشتریان برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد محصولات به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند.

50 درصد مشتریان خریدهای خود را براساس پیشنهادات شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *