تفاوت دیدگاه مشتری و تولید کننده محتوا در بازاریابی محتوایی

گاهی در بازاریابی محتوایی تفاوت‌های زیادی بین دیدگاه یک مشتری و بنگاه تولید محتوا وجود دارد و این موضوع از آنجا سرچشمه می‌گیرد که دو طرف با یک زبان مشترک سخن نمی‌گویند. بی تردید هر یک از طرفین معامله خواسته ها و اهداف مشخصی را در این مسیر دنبال می کنند، مشتری به دنبال رشد و افزایش آگاهی از برند است و تولید کننده محتوا در جلب رضایت مشتری و کسب درآمد تلاش می‌کند.

از این رو، تنها یک نگاه واقع بینانه است که می‌تواند سوء تفاهم‌ها را از بین ببرد و این همکاری را به یک معامله برد برد تبدیل کند. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب علاوه بر ارایه دیدگاه‌های سازنده به تفاوت‌های دیدگاه و حقوق تولیدکننده محتوا و یک مشتری یا برند اشاره می‌کند:

حقوق و دیدگاه تولیدکننده محتوا در بازاریابی محتوایی

  • همواره قیمت‌های مناسب پیشنهاد دهید؛ چرا که، قیمت بیشتر از بودجه مشتری به انجام پروژه منجر نخواهد شد.
  • همواره از حقوق خود دفاع کنید. اگر مشتری برای شما پروژه کاری ارسال نمی‌کند در صورتی که همکاری شما در قالب قرارداد است حتما موضوع را پیگیری کنید.
  • شما به وظایف خود آگاه هستید و فراموش نکنید هرقدر هم در کار خود خوب باشید در صورتی که وظایفتان را به درستی انجام ندهید با شخص دیگری جایگزین می‌شوید.
  • از خلاقیت خود استفاده کنید. اگر مشتری محتوایی را با توضیحات برای شما ارسال کرد که برخی جزییات آن نیاز به اصلاح دارند از خلاقیت خود استفاده کرده و موضوعات را تغییر دهید.
  • و فراموش نکنید یکی از بزرگترین اشتباهات تولیدکنندگان محتوا بی نظمی در محتواست که باید به شدت از آن پرهیز کنید.

حقوق و دیدگاه مشتری یا برند در بازاریابی محتوایی

  • شما به میزانی که هزینه می‌کنید محتواهای با کیفیت تحویل می‌گیرید. بنابراین درصورتی که برای محتوایی 100هزار تومان هزینه می‌کنید انتظار محتوای 500 هزار تومانی نداشته باشید.
  • همیشه واقع‌گرا باشید. درصورتی که بابت تولید محتوا به تولیدکنندگان محتوای خود مبلغ کمی پرداخت می‌کنید، تولیدکنندگان محتوا به کارهای بیشتری در کنار کار شما می‌پردازند و از کیفیت کار کاسته می‌شود. در صورتی که نیاز به کارهای با کیفیت دارید باید هزینه بیشتری برای نگه داشتن افراد خبره در تولید محتوا پرداخت کنید. یک رابطه ساده ریاضی وجود دارد:

هزینه بیشتر= تولید محتوا با کیفیت بهتر

  • اگر در حین انجام پروژه تصمیم به تغییراتی در محتوا گرفتید، این موضوع مشکل شما و برند شما است نه تولیدکنندگان محتوا. پس با این موضوع منطقی برخورد کنید و امتیازاتی برای تولیدکنندگان محتوا در نظر بگیرید.
  • هزینه محتواهای تولیدشده را در اسرع وقت پرداخت کنید. درصورتی که به دلیل مشغله، محتواهای ارسالی در آینده نیاز به بازبینی دارند ابتدا هزینه را پرداخت کنید و طی قراردادی از تولیدکننده محتوا بخواهید در صورت نیاز در آینده ویرایش‌های احتمالی را انجام دهد.
  • روش‌های متنوعی برای پرداخت هزینه محتواهای تولیدشده در نظر بگیرید و در این باره متناسب با نیاز خود و تولیدکننده انعطاف پذیر باشید.

بیشتر بخوانید:

برای تولید محتوا به دنبال شخصی باشید که مدل کسب و کار شما و نه صرفا موضوع مورد نیاز تولید محتوا را می‌شناسد. مطمئنا شما نیز به دنبال افرادی هستید که مدل درآمدزایی کسب و کار شما را می دانند تا اینکه به دنبال افرادی باشید که صرفا توده‌ای از واژه‌ها را بدون آگاهی از استفاده‌های بعدی آنها روی هم انباشته می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *