چگونه فالوئرهای اینستاگرام را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟

به لطف تغییر و تحولات حوزه‌ی رسانه‌های بصری در سال‌های اخیر، شبکه اینستاگرام به نمایشگاه عکس‌ها و فیلم‌های مورد علاقه تعداد زیادی از افراد تبدیل شده است و توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. جالب است بدانید که اینستاگرام هم اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بیش از 500 میلیون کاربر هر روز استوری می‌گذارند.

تقریبا 50 درصد کاربران اینستاگرام برندها را دنبال می‌کنند که از این میان 60 درصد درباره محصولات و خدمات اطلاعات کسب می‌کنند و در 75 درصد موارد به خرید منجر می‌شود  و اینجاست که اهمیت فعالیت در این شبکه اجتماعی آشکارتر می‌شود. در ادامه، گروه رسانه‌ای کاما شش راهکار جهت فعالیت بهتر و هدفمند در این شبکه و تبدیل فالوئرها به مشتریان بالفعل به شما پیشنهاد می‌کند که می‌تواند برای موفقیت در این رسانه مفید واقع شود:

1-پروفایل اینستاگرام را در جهت فروش محصولات هدفمند کنید

اگرچه اینستاگرام به جز لینکی که در قسمت مشخصات (بیو) در اختیار کاربران قرار داده، اجازه لینک گذاری بیشتر نمی دهد، با این وجود می توانید لینک فروشگاه خود را در همان قسمت مشخصات وارد کنید و از مخاطبان خود بخواهید از این لینک بازدید کنند. البته فراموش نکنید که لازمه حضور فعال مخاطبان در این قسمت به روز نگه داشتن پیوسته فروشگاه و محصولات است.

2-هیچ گاه از گزینه فراخوان غافل نشوید

اگرچه با قرار دادن یک گزینه فراخوان نمی‌توان تضمین کرد که مخاطبان حتما روی آن کلیک و یا به آن مراجعه کنند، اما حس انجام آن کار را به آنها القا می‌کند. برای مثال می‌توانید در کپشن پست‌های خود از مخاطبان بخواهید به لینک بیو مراجعه کنند یا در نظرات شرکت کنند یا با شما تماس بگیرند.

3-از جشنواره‌ها و فروش‌های ویژه غافل نشوید

برای تشویق بیشتر مخاطبان و مشتریان به خرید محصولات می‌توانید از جشنواره‌های مختلف و یا کدهای خرید مخصوص کاربران اینستاگرام استفاده کنید. به علاوه با وجود امکانات متنوع استوری اینستاگرام می‌توانید از کدهای تخفیف مدت‌دار استفاده کنید.

4-مشتریان خود را به بحث و چالش دعوت کنید

در پست‌های خود باید مشتریان و مخاطبان را به چالش و رقابت دعوت کنید. آنها را تشویق کنید در نظردهی شرکت کنند و حتی خود شما نیز در پاسخ به نظرات مشتریان‌تان کوتاهی نکنید و یا آنها را تشویق کنید با محصولات شما عکس‌های سلفی بگیرند و برای شما ارسال کنند. حتی می‌توانید برای تشویق آنها به شرکت در بحث‌ها و چالش‌ها برای آنها جایزه‌ای در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

5-مشتریانی که از کالای شما استفاده می‌کنند را به دیگران معرفی کنید

همانطور که قبلا اشاره شد سرعت رشد در اینستاگرام بسیار بالا است و شما می‌توانید از این سرعت در تبادل اطلاعات استفاده کنید و محصولات و مشتریانی که از محصولات شما استفاده می‌کنند را به دیگران نشان دهید. مخاطبان شما دوست دارند ببینند که دیگران در حال استفاده از محصولات شما هستند. برای مثال به 100 نفر اول که خرید می‌کنند تخفیف بدهید و یا مسابقه هشتگ یا سلفی با محصولات برگزار کنید و نتیجه را با دیگران به اشتراک بگذارید.

6-از امکانات اینستاگرام جهت القای حس به برند خود استفاده کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید جهت القای حس بیشتر به برند و مخاطبان خود انجام دهید انتشار ویدیو از محصولات و عملکرد برند است. به عقیده بسیاری از کارشناسان ویدیو قلب تپنده بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است و این امر در مورد اینستاگرام نیز صدق می‌کند. همچنین، می توانید ویدیوها را به صورت کوتاه و در قالب داستان در استوری منتشر کنید. برای تولید ویدیو درباره محصولات و برند می توانید با کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما به صورت رایگان مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *