۵ نکته کلیدی برای استفاده بهتر از شبکه‌های اجتماعی

مدیران برندها و صاحبان کسب و کارهای آنلاین به خوبی می‌دانند لازمه پیشرفت در دنیای رقابت امروزی فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی است. حال اگر یک کسب و کار بزرگ دارید و یا یک کسب و کار کوچک را مدیریت می‌کنید، نباید تاثیر شبکه‌های اجتماعی را بر پیشرفت شغلی تان دست کم بگیرید.

گروه رسانه‌ای کاما در ادامه مطلب پنج نکته کلیدی را جهات فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به اختصار برایتان معرفی می‌‎کند و شما با رعایت آنها می توانید پیشرفت شغلی‌تان را با تکیه بر فضای آنلاین تضمین کنید:

1-ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی حرف اول را می‌زند

نه اشتباه نکنید، امروزه به دلیل افزایش راه‌های ارتباطی فاکتور دسترسی و ارتباط به تنهایی اعتباری ندارد، بلکه سوال اینجاست که به چه افرادی باید دسترسی داشت؟ روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. فراموش نکنید داشتن تعداد کمتری دنبال کننده که پست‌های شما را می‌خوانند و در چالش‌ها شرکت می‌کنند، خیلی بهتر از داشتن تعداد بیشتری از مخاطبانی است که شما را نادیده می‌گیرند.

2- شبکه‌های اجتماعی صرفا ابزار فروش نیستند

اگرچه شبکه‌های اجتماعی صرفا ابزار فروش نیستند، ولی مطمئنا به فروش محصولات و ارائه خدمات شما کمک شایانی می‌کنند. در حقیقت با استفاده از این ابزارها می‌توانید روابط گرم و صمیمی با مشتریان خود بسازید و آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.

3- شبکه‌های اجتماعی باعث صرفه جویی در وقت می‌شوند

شبکه های اجتماعی نه تنها باعث تلف کردن وقت شما نمی‌شوند، بلکه بسیار مفید هم خواهند بود. برای مثال شما در روز ممکن است چند دقیقه صرف چک کردن ایمیل هایتان کنید و همین مقدار زمان همواره شما را به روز نگه می‌دارد. در مورد شبکه های اجتماعی هم روال به همین گونه است.

4-تاثیر این ابزارها قابل اندازه گیری است

بله درست است، در صورتی که از ابزار های مناسب استفاده کنید حتی می‌توانید تاثیر تک تک شبکه‌های اجتماعی را در فروش خود بررسی نمایید. برای نمونه در صورتی که تعداد ورودی‌های سایت خود را از توییتر بررسی نمایید (این کار به سادگی امکان پذیر است و شما می توانید ورودی سایت خود را از هر لینک شمارش نمایید) می‌توانید میزان ترافیک سایت و در نتیجه میانگین مشتریان باالقوه خود از این شبکه را محاسبه نمایید.

بیشتر بخوانید:

5-فعالیت مداوم لازمه موفقیت است

کمی قبل تر اینطور بود که با ایجاد یک حساب کاربری می‌توانستید مخاطبانی برای خود داشته باشید و آنها نیز مطالب شما را دنبال می‌کردند. اما امروزه شرایط متفاوت است؛ چرا که، اکنون می توانید دنبال کننده‌های جعلی داشته باشید. در حالیکه که این مخاطبان در موفقیت شما تاثیری ندارند و باعث افزایش فروش شما نخواهند شد. شما در صورتی می‌توانید مخاطبان واقعی داشته باشید که محتواهای با اعتبار و قدرتمند تولید کنید و این امر مستلزم حضور همیشگی و مداوم در این عرصه است.

1 دیدگاه برای “۵ نکته کلیدی برای استفاده بهتر از شبکه‌های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *