کمپانی والت دیزنی که برای همه گروههای سنی نامی آشنا است، امروزه بخش بزرگی از محبوبیت خود را مدیون وجود شبکههای اجتماعی است. استراتژی والت دیزنی در شبکههای اجتماعی آنقدر جذاب و کاربردی است که انتشار هر مطلبی در آنها میتواند لذت تماشای کارتون جذاب میکیماوس را در ذهنها تداعی کند.
والت دیزنی هم مانند دیگر برندهای مشهور قدیمی برای اینکه شهرت و کارایی خود را از دست ندهد، باید خود را با تکنولوژی نوین امروزی تطبیق میداد. البته این کار در مسیر تبدیل کارتونها به انیمیشنهای امروزی کاملا قابلمشاهده است. اما یکی از مولفههای مهم که نقشی اساسی در این مسیر داشته است، شبکههای اجتماعی بودهاند. همانطور که جذب مخاطب از طریق فیلم یک هنر محسوب میشود، جذب مخاطب در دنیای دیجیتال امروزی نهتنها یک هنر ناب بلکه یک علم نوین است. از این رو، گروه رسانهای کاما در این مطلب به بررسی عملکرد این برند در شبکههای اجتماعی پرداخته تا شما همراهان گرامی بیشتر با تلفیق این هنر ناب و علم نوین آشنا شوید. در ادامه استراتژی بازاریابی والت دیزنی را در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر مورد بررسی قرار میدهیم:
والت دیزنی در یوتیوب
جالب است بدانید والت دیزنی در یوتیوب بیش از 20 کانال دارد و کانال اصلی آن به نشانی Disney به تنهایی 4.53 میلیون عضو دارد. تولید محتوا در این کانالها به شکلی خلاقانه انجام میشود. انتشار تیزر معرفی فیلمها و بخشهای تماشایی آنها، انیمیشنها، سریالها و کارتونها هر روز مخاطبان بیشتری را با این برند درگیر میکند. کانالهای والت دیزنی در بخش موسیقی فیلمها نیز طرفداران بسیاری دارد و افراد با مراجعه به این کانالها میتوانند از موزیک ویدیوهای مربوط به فیلمها، سکانسهای معروف فیلم های موزیکال و انیمیشنهای موزیکال لذت ببرند. اگر به آثار فاخر والت دیزنی علاقه مند هستید، پیشنهاد میکنیم سری به این کانالها در یوتیوب بزنید:
- Disney Studios.
- Disney Parks.
- Disney Toys Review.
- Mickey Mouse.
- Disney Music VEVO.
- Disney Style.
- Disney On Broadway
همچنین با جستجوی نام Disney در یوتیوب میتوانید با دیگر کانالهای این کمپانی مشهور آشنا شوید.
والت دیزنی در فیسبوک
صفحه اصلی فیسبوک والت دیزنی بیش از 52 میلیون لایک دارد و بیتردید محبوبترین پلتفرم این کمپانی در شبکههای اجتماعی است. والت دیزنی در فیسبوک هم مانند یوتیوب از صفحههای جانبی برای جذب فالوئر با سلیقههای مختلف استفاده میکند. محتوا در شبکههای اجتماعی برای این کمپانی یک روح مشترک دارد و این روح مشترک استفاده به جا از ویژگیهای بصری و جملات معروف در پستها است. گاهی برای جذابیت بیشتر مطالب، علاوه بر تیزرهای معرفی فیلم و انیمیشن، دیالوگهایی از شخصیتهای محبوب فیلمها و کارتونها پست میشود که تعامل بالای مخاطبان را به همراه دارد.
والت دیزنی در اینستاگرام
صفحه اصلی دیزنی در اینستاگرام بیش از 25 میلیون فالوئر دارد. هرچند تولد دیزنی در جعبه جادویی و سینما بوده است، اما در اینستاگرام توجه ویژهای به دنیای واقعی دارد. محتوا در اینستاگرام جذابیت بصری بالایی دارد. انتشار تیزر معرفی فیلمها و انیمیشنهای جدید، انتشار تصاویری از شخصیتهای معروف که به همراه پرسشی درباره آن تصویر مطرح میشود، نرخ تعامل بالایی را در صفحه اینستاگرام والت دیزنی ایجاد کرده است. دیزنی در این شبکه نیز مانند دیگر شبکههای اجتماعی صفحههای جانبی متعددی دارد که عملکرد آنها با توجه به سلیقه مخاطبان متفاوت است. گاهی توئیتهای پربازدید در حسابهای کاربری توئیتر دیزنی به شکل فوتوگرافی در اینستاگرام پست میشود که نشان از استراتژی موفق در جذب مخاطب دارد.
والت دیزنی در توئیتر
دیزنی در سال 2009 به توئیتر پیوست و حساب کاربری اصلی آن در حال حاضر بیش از 6.7 میلیون فالوئر در این شبکه دارد. محتوا در توئیتر بسیار بصری است و تک تک توئیتها شامل یک تصویر ثابت یا متحرک میشود. دیزنی با مفهوم کلی الهام بخشیدن و انگیزه دادن به مخاطبان دست به تولید محتوا در توئیتر می زند و این کار را به واسطه انتشار نقل و قول ها، جملات معروف شخصیتهای فیلمها وانیمشینها به نحو احسن انجام میدهد. دیزنی درتوئیتر نیز حسابهای کاربری مختلفی برای ارائه اخبار و محتوای مربوط به حوزههای مختلف فعالیتش راه اندازی کرده است. این استراتژی نشان میدهد که دیزنی علاقه کاربران به ایجاد ارتباط نزدیک با برند را درک و این کار را برای کاربران توئیتر ساده کرده است.