سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو واژه پرمعنایی است که این روزها علاقهمندان زیادی را در حوزه کسب وکار های آنلاین گرد خود جمع کرده است. ولی واقعا این واژه جادویی چه معنایی دارد؟ برای بسیاری از صاحبان مشاغل این واژه به مانند مقولهای بسیار پر رمز و راز و پیچیده مانند بازار سهام یا یک معادله پیچیده ریاضی است.
تعریفی که بارها برای این واژه ارائه شده و همه ما آن را شنیدهایم این است که “سئو به معنی بهینهسازی محتوای سایت بهمنظور ایندکس شدن بهتر و سریعتر توسط الگوریتمها و رباتهای گوگل است”. براساس این تعریف با استفاده از واژهها و عبارتهای کلیدی آنچه در وبسایت وجود دارد، اعم از محصولاتی که برای فروش گذاشتهاید یا راهحلهایی که برای مشکلات مشتریانتان اندیشیدهاید را به موتورهای جستجو معرفی میکنید.
چگونگی عملکرد همه این فرایندها در گرو متنی است که مشتری بالقوه شما در گوگل بهدنبال آن جستجو میکند. این جستجو میتواند نام یکی از محصولات یا خدمات شما باشد یا مشکلی که چاره آن به دست شما حل میشود. برای آنکه این مشتری هنگام جستجوی این عبارت کلیدی به سایت شما هدایت شود، باید این عبارات کلیدی را در متون خود وارد کرده باشید.
در این صورت گوگل به کمک هوش مصنوعی خود قادر خواهد بود تطابق موجود بین واژههایی که کاربر جستجو کرده است و اطلاعات موجود در وبسایت شما را شناسایی کند و لینک وبسایت شما را در لیست جستجوهای کاربر قرار دهد.
شرط استفاده موفق از عبارات کلیدی انتخاب واژههای کلیدی درست است، در غیر اینصورت به صراحت میتوان گفت که برند شما به فرایند سئو هیچ توجهی نکرده است و اگر به سئو توجه نکنید مشتریان بالقوه شما چطور میتوانند به شما دسترسی داشته باشند؟ چطور میتوانید گوگل را وادار به نمایش وبسایت خود در نتایج جستجوها کنید؟
اگر از بخش وبلاگ سایت به درستی استفاده کنید، می توانید واژگان کلیدی بیشتری را منتشر کنید. به بیان دیگر، با انتشار محتوای دست اول و با کیفیت که واژگان کلیدی مربوط به کسب و کار خود را در آن گنجانده اید، راه را برای جلب نظر گوگل هموار می کنید. هر چه اعتماد گوگل را نسبت به خود بیشتر کنید، گوگل مطالب بیشتری را از جانب شما به مخاطبان معرفی می کند. برای انجام مشاوره رایگان در زمینه سئو می توانید با کارشناسان گروه رسانه ای کاما تماس بگیرید.