۵ راهکار موفقیت برای برندسازی در دنیای دیجیتال

برندسازی در دنیای دیجیتال امروز اگر به دستی انجام شود یک سرمایه گذاری مطمئن برای کسب و کار شما است. بر هیچ کس پوشیده نیست که مشتریان ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که آنها را شناخته و به آنها اعتماد دارند. به این ترتیب، هر قدر اعتمار مخاطبان خود را بیشتر جلب کنید، به طور حتم در افزایش فروش شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

اما پیش از آنکه کار را شروع کنید، ابتدا باید برای فرایند برندسازی استراتژی تعریف کنید. گروه رسانه ای کاما در این مطلب به ارائه نکاتی می‌پردازد که با رعایت آنها می‌توانید یک استراتژی کارآمد برای این منظور تنظیم کنید:

1-جامعه هدف خود را برای برندسازی مشخص کنید

درصورتی که شناخت درستی از مخاطبین هدف خود نداشته باشید، استراتژی‌های شما کارآمدی لازم را نخواهند داشت. بخشی از زمان خود را صرف ایجاد یک شخصیت ساختگی از خریدار ایده‌آل خود کنید. کافی است از خود بپرسید که مخاطب هدف شما چه شخصیتی دارد؟ در چه حیطه زمانی به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌رود؟ چه سنی دارد؟ چه جنسیتی دارد؟ و غیره. البته می تواند چند شخصیت مخاطب را برای این کار ترسیم کنید و مطابق با نیاز آنها استراتژی خود را جهت دهید.

2-بیانیه ماموریت خود را تعریف کنید

اگر می‌خواهید به یک برند مورد اعتماد برای مصرف‌کنندگان‌ تبدیل شوید، لازم است که خط‌مشی کلی برند خود را مشخص کنید. کسب‌ وکار شما چه ارزشی برای مصرف‌کنندگان دارد؟ یک بیانیه واضح برای کسب ‌وکار خود تعریف کنید. زمانی که می‌خواهید بیانیه ماموریت خود را تعریف کنید، توجه داشته باشید که همه چیز از طرح لوگو گرفته تا پیام و هویت آن باید منعکس‌کننده برند شما باشد.

3-وجه تمایز خود از رقبا را برجسته کنید

برای برجسته کردن کیفیت و مزایای کسب‌وکار خود نسبت به سایر رقبا، سرمایه‌گذاری کنید. شاید لازم است خدمات واضح و درجه یک به مشتریان خود ارائه کنید یا محصولات مقرون ‌به ‌صرفه با قابلیت‌های رقابتی تولید کنید. به‌دنبال مولفه‌هایی بگردید که کسب‌وکار شما را منحصر به ‌فرد جلوه دهد و آن را تبدیل به یکی از نمادهای استراتژی‌های برندسازی شما کند.

4-یک لوگو برای برند خود انتخاب کنید

طراح لوگو بیانگر اعتقادات برند شما است. لوگوی برند را به‌عنوان یک کارت ویزیت خود ببینید. در حالی که بیشتر کسب‌ و کارها با بودجه‌های محدود شروع به کار می‌کنند، سرمایه‌گذاری روی طراحی یک لوگوی حرفه‌ای یک حرکت هوشمندانه تلقی می‌شود. یک طراح گرافیک می‌تواند در این فرایند به شما کمک کند. به‌عبارت کوتاه، طراحی لوگو موضوعی نیست که بتوانید در رابطه ‌با آن در برندسازی ریسک کنید. برای مشاوره رایگان درباره طراحی لوگو می‌توانید با کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما تماس بگیرید.

5-روح برند را در کالبد کسب و کارتان بدمید

استراتژی برندسازی شما باید در تمامی جنبه‌های کسب‌وکارتان رخنه کند. لوگو باید در تمام قطعات پازل بازاریابی، از کارت ویزیت گرفته تا بسته‌بندی محصولات در معرض دید مشتری باشد. زمانی که مشتری پای خود را در قلمرو کسب ‌وکار شما می‌گذارد، باید در تمامی اجزا برند شما را ببیند. محتوایی که در وبسایت و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید باید شامل صدا، پیام و هویتی باشد که همسو با برند شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *