استراتژی نتفلیکس در شبکه های اجتماعی چگونه است؟

نتفلیکس با انتشار محتوای طنز و تصاویر خیره کننده انگار به خوبی می‌داند که چگونه باید از شبکه‌های اجتماعی برای سلطه بر صنعت پخش ویدیوهای آنلاین استفاده کند و استراتژی خود را به رخ رقبا بکشد. این شبکه از زمان تاسیس در سال 1997 تا کنون به موفقیت‌های عظیمی رسیده است و هر روز بر مشتریان این رسانه افزوده می‌شود. استفاده از بهترین الگوریتم‌های پخش محتوای ویدیویی در کنار محتوای اصیل آن را به رسانه‌ای بدل کرده که اکنون در بیش از 190 کشور جهان کاربران مختص به خود را دارد.

اما نتفلیکس این موفقیت بزرگ را در مقایسه با رقبا  به میزان قابل توجهی مدیون به کارگیری استراتژی قدرمند در شبکه‌های اجتماعی است. جالب است بدانید این شبکه با 139 میلیون حساب کاربری پولی بزرگترین شبکه پخش فیلم آنلاین در جهان است. گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب به بررسی استراتژی و عملکرد این رسانه در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد تا دلیل موفقیت آن در جذب مخاطب برای شما همراهان گرامی روشن‌تر شود. در ادامه با استراتژی نتفلیکس در فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر آشنا می‌شوید:

 

نتفلیکس در فیسبوک

صفحه این شبکه در فیسبوک بیش از 66 میلیون لایک دارد که در مقایسه با صفحه آمازون پرایم ویدیو 10 برابر بیشتر است. همچنین، این رسانه تنها در یک سال گذشته بیش از 11 میلیون فالوئر به صفحه خود اضافه کرد که نشان از رشد 26 درصدی کاربران نتفلیکس دارد.

محتوای ویدیویی در نتفلیکس شامل کلیپ‌های کوتاه و منحصر به فرد از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است که به زودی در نتفلیکس پخش می‌شود و با این کار به نوعی به کاربران نشان می‌دهد در نتفلیکس باید منتظر چه برنامه‌هایی باشند. به علاوه، عکس، گیف و متن‌هایی درباره ویدیو‌ها نیز منتشر می‌کند و با طرح پرسش از کاربران درباره برنامه‌ها نظرخواهی انجام می‌شود.

نتفلیکس در اینستاگرام

صفحه نتفلیکس در اینستاگرام حدود 23 میلیون فالوئر دارد و جالب است بدانید که تنها در سال گذشته 92 درصد رشد در جذب فالوئر را تجربه کرد. غالب پست‌های این شبکه در اینستاگرام عکس است که البته از نرخ بالای تعامل برخوردار است. به علاوه، ویدیوهایی از معرفی برنامه‌های آینده و پشت صحنه‌های جالب از فیلم‌هایی که در آن پخش شده است در اینستاگرام پست می‌شود. در سال 2019 حدود 78 درصد پست‌های نتفلیکس عکس و 22 درصد آنها کلیپ ویدیویی بوده است.

آخرین پست صفحه این شبکه که مربوط به همدردی با مردم سیاه پوست آمریکا و عدم حمایت از سیاست‌های نژادپرستانه در این کشور است، حدود 778 هزار لایک و بیش از 11 هزار کامنت گرفته است. نکته قابل توجه این است که پست‌ها را هشتگ باران نمی‌کند و حتی بدون استفاده از هشتگ نیز نرخ تعامل بالایی در پست‌ها دیده می‌شود. ویدیوهای پشت صحنه در اینستاگرام مانند فیسبوک از محبوبیت بالایی برخوردار است.

نتفلیکس در توئیتر

حساب کاربری این شبکه در توئیتر حدود 7 میلیون فالوئر دارد که در مقایسه با فیسبوک و اینستاگرام عدد کمتری است، اما این موضوع چیزی از محبوبیت این رسانه کم نمی‌کند. نتفلیکس تا کنون بیش از 30 هزار بار توئیت کرده است که نیم بیشتر آنها در پاسخ به سوال کاربران است. این شبکه به طور متوسط 14 توئیت در روز منتشر می‌کند که نکته قابل توجه آن پاسخ‌های طنزگونه‌ای است که به کاربران داده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که نرخ تعامل تا چه اندازه برای این برند اهمیت دارد. این شبکه با این کار کاربران بسیاری را متوجه فیلم‌ها و سریال‌هایی می‌کند که قرار است در این رسانه پخش شوند. در حقیقت، با این کار برنامه‌ها و فیلم‌های در انتظار پخش را پیش از آنکه منتشر شوند به ترند این رسانه تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *