یکی از پرتکرارترین پرسشهای بازاریابان درباره لینکدین مربوط به چگونگی ایجاد یک پروفایل جذاب در این شبکه است. اگر قصد ایجاد یک برند شخصی دارید یا میخواهید بهعنوان یک متخصص آوازهای در صنعت خود داشته باشید، پروفایل شما در لینکدین اساس کار است. از آنجاییکه گوگل و لینکدین همکاری خوبی باهم دارند، با ارتقای سطح کیفیت پروفایل لینکدین، رتبه وبسایت شما در موتور جستجوی گوگل زمانی که افراد بهدنبال نام و کسبوکار شما میگردند نیز بهبود پیدا میکند.
درصورتی که پروفایل لینکدین نسخهای کپیشده از رزومه شما باشد احتمالا بهخوبی موفق به جلب اعتماد مشتریان نشوید. با این تفاسیر آیا آماده راهاندازی دوباره پروفایل لینکدین خود هستید؟
Headline و Summary دو مورد از مهمترین بخشهای پروفایل لینکدین هستند
Headline: این بخش باید گویای این باشد که چه کاری انجام میدهید، مخاطب شما چه کسانی هستند و چه نتایجی برای آنها در پی دارد. بیشتر از آنکه درباره خودتان حرف بزنید درباره خدماتی صحبت کنید که میتوانید به مخاطبین خود ارائه دهید. فراموش نکنید که تنها 120 کاراکتر (با احتساب فاصلهها) در اختیار شماست. از همه آنها به کلیدیترین صورت ممکن استفاده کنید.
Summary: این بخش را با یک CTA خوب شروع کنید. سعی کنید با درج یک متن جذاب کاربران را به سمت Summary کامل خود هدایت کنید. باید بتوانید در دو خط آنها را فریب دهید. 2000 کاراکتر در اختیار دارید. بنابراین به جذابترین صورت ممکن با این کاراکترها خود را بهعنوان یک متخصص در شاخه فعالیت خود معرفی کنید.
مرحله بعدی تمرکز روی بخش تجربیات است
نخستین تجربه: در بخش نخستین تجربه موقعیت فعلی خود را عنوان کنید. میتوانید به موضوعاتی چون موضوع فعالیت شرکت و خدمات و محصولات آن به مشتریان، کاربران و مخاطبین اشاره کنید. تا جای ممکن اطلاعات رزومه خود را وارد این بخش نکنید.
تجربیات دیگر: نکات عنوانشده در بخش پیش برای این بخش نیز قابلتعمیم است، ولی در این بخش میتوانید تجربیات کاری خود در 6 تا 8 سال پیش را عنوان کنید. به تجربیات قدیمیتر تنها درصورتی اشاره کنید که باعث افزایش اعتبار شما میشوند.
گواهینامهها، مهارتها و اِندورسها و تحصیلات نیز اهمیت دارد
گواهینامهها: اگر گواهینامههای مرتبط با تخصص خود دارید آنها را لیست کنید، ولی این لیست را شلوغ نکنید. تنها به مواردی اشاره کنید که برای مخاطبینتان اهمیت دارند.
مهارتها و اندورسها: از این بخش تمام و کمال باید استفاده کنید. از عبارات کلیدی بهعنوان مهارت استفاده کنید تا مخاطبین سادهتر موفق به یافتن شما شوند.
تحصیلات: تجربیات تحصیلی رسمی و غیر رسمی خود را بهویژه آنهایی که اعتبار شما را بالا میبرند در این بخش وارد کنید.
دستاوردها و توصیهها میتوانند سهم بزرگی در موفقیت پروفایل شما داشته باشند
توصیهها: هر چه Recommendation بیشتری بگیرید بهتر است. از همکاران و مشتریان پیشین خود بخواهید که شما را توصیه کنند.
دستاوردها: این بخش چندان مهم نیست، ولی درصورتی که دستاوردهای خاصی مرتبط با کسبوکار خود دارید میتوانید در این زیربخش لیست کنید.
متاسفانه اطلاعات تماس و شخصی معمولا نادیده گرفته میشوند
مطمئن شوید که تمامی اطلاعات مربوط به راههای ارتباط مخاطبین و مشتریان با شما در این بخش عنوان شده باشد. قرار نیست آنها حدس بزنند که چه کسی هستید یا کجا میتوانند شما را پیدا کنند.