استراتژی کمپانی دیزنی در شبکه‌های اجتماعی

کمپانی والت دیزنی کار خود را در سال 1927 با کارتون “اسوالد، خرگوش خوش‌شانس” شروع کرد. سپس با زنجیری از کارتون‌های موفق جای پای خود را محکم کرد. دیزنی در 5 بخش شامل پارک‌ها، استودیوها، رسانه‌ها، محصولات و تعامل با کاربران فعالیت دارد.

احتمالا همگی می‌دانید که چه چیزی دیزنی را به دیزنی که امروزه می‌بینیم تبدیل کرد. حدس شما درست است. کارتون جذاب میکی ماوس. اولین کارتون تمام‌رنگی نیز در سال 1932 توسط این سایت تولید شد. نکته جالب این برند محبوبیت آن در بین عموم است؛ به‌طوری‌که بیشتر افراد و گروه‌های سنی و تمام افراد خانواده می‌توانند با آن رابطه برقرار کنند.

برای اینکه در طی زمان محصولات یک کمپانی از قافله عقب نماند، بایستی خود را با تکنولوژی‌های روز وفق دهد. این مهم در مسیر تبدیل کارتون‌ها به انیمیشن‌های امروزی کاملا قابل‌مشاهده است. یکی از مولفه‌های مهم که نقشی اساسی در این مسیر داشته است، رسانه‌های اجتماعی بوده‌اند. همان‌طور که جذب مخاطب از طریق فیلم یک هنر محسوب می‌شود، جذب مخاطب در دنیای رسانه‌های اجتماعی نه‌تنها یک هنر ناب بلکه یک علم نوین است.

توئیتر

دیزنی در سال 2009 به توئیتر پیوست و درحال‌حاضر بیش از 4.4 میلیون کاربر در این شبکه دارد. پست‌های این صفحه بسیار بصری هستند و تک‌تک آنها شامل یک تصویر ثابت یا متحرک می‌باشد.

مفهوم کلی محتوای اشتراک‌گذاشته‌شده در این حساب، الهام‌بخشی و دادن انگیزه به کاربران به‌واسطه نقل‌قول‌ها، جملات معروف فیلم‌های دیزنی و کاراکترهای این فیلم‌ها است. این کمپانی به‌واقع علاقه کاربران به ایجاد ارتباط نزدیک با برندها را درک و این کار را برای کاربران توئیتر ساده کرده است.

اینستاگرام

حدود 2.4 میلیون فالوئر این اکانت در اینستاگرام هستند. موضوع قابل توجه در این شبکه تفاوت کامل محتوای اشتراکی آن با توئیتر است. در اینستاگرام بیشتر روی جنبه انسانی این شرکت، انسان‌های دنیای واقعی، شخصیت‌های فیلم‌های دیزنی و خود دنیای دیزنی تمرکز شده است. هرچند تولد این کمپانی در جعبه جادویی و سینما بوده است، اما در اینستاگرام توجه ویژه‌ای به دنیای واقعی دارد.

پینترست

این مجموعه نزدیک به 160000 کاربر در پینترست دارد که داشتن این تعداد کاربر در این شبکه همچون یکی از ویژگی‌های همیشگی دیزنی، جادویی است. دیزنی از بردها و اسامی جالبی در این رسانه بهره برده است. این اسامی از فیلم‌ها، غذاها و حتی دستورهای پخت غذا گرفته شده‌اند. دیزنی با وارد شدن به صنعت خوراک (که محبوب‌ترین بخش در شبکه پینترست است) به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دست یافته است و گامی بزرگ در راستای ارتقای جایگاه خود بین رسانه‌های اجتماعی برداشته است.

فیسبوک

با داشتن بیش از 46 میلیون لایک، فیسبوک محبوب‌ترین پلتفرم از بین رسانه‌های مورد استفاده دیزنی است. شایان ذکر است که پست‌های هر شبکه ویژه مخاطبان و شرایط ویژه آن رسانه و متفاوت از دیگر شبکه‌ها است. بااین‌حال تمامی محتواهای تولیدی روحی مشترک دارند. این روح مشترک استفاده به‌جا از ویژگی‌های بصری و جملات معروف استفاده‌شده در فیلم‌های دیزنی است. گاهی چاشنی‌هایی برای جذابیت بیشتر این پست‌ها در فیسبوک دیده می‌شود. مثلا با اشتراک تصویر یک همستر بامزگی خاصی به صفحه می‌دهد که 300000 بازدید در پی دارد.

یوتیوب

تعداد اعضای این شرکت در حساب یوتیوب نزدیک به 1.5 میلیون نفر است. دیزنی به این شبکه به چشم پلتفرمی خلاقانه می‌نگرد. در این شبکه انبوهی از لیست‌پخش فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، برنامه‌ها و سریال‌های معروف می‌توان تماشا کرد که تداعی‌کننده خاطرات بسیاری برای افراد زیادی است. همچنین قهرمانان و نقش‌های برتر محصولات این کمپانی که تماشای هیچ‌یک خالی از لطف و لذت نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *