پنج ایده برای موفقیت بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

فعالان حوزه بازاریابی محتوا ، برای مدت طولانی پلتفرم‌های رسانه اجتماعی را به چشم پیوندهای تحریری دیده‌اند که کاربران را به‌سمت محتوا هدایت می‌کند. ولی امروزه رسانه اجتماعی به یک موجود بالغ تبدیل شده است و نیاز به توجهات بیشتری دارد. در ادامه چند نکته مهم را یادآور خواهیم شد که همراه شبکه های اجتماعی شما در سال 2018 خواهند بود.

از بازاریابی افراد بانفوذ فرار نکنید

استفاده از افراد بانفوذ، جذابیت برند شما را برای جوانانی که عاشق کسب‌وکار، فنّاوری و سرگرمی هستند بیشتر می‌کند. تقریبا امروزه تمامی برندهای بزرگ به اهمیت بازاریابی محتوا به وسیله افراد بانفوذ پی برده و از آن استفاده می‌کنند. با این حال توجه داشته باشید که هر فرد بانفوذی مناسب هر کسب‌وکار نیست. سازمان شما باید شبکه‌ای از افراد تاثیرگذار ویژه خود را داشته و با آنها در ارتباط باشد. اگر در این زمینه کمک لازم دارید، با آژانس رسانه اجتماعی محلی خود تماس بگیرید.

یک استراتژی کارا در بازاریابی محتوا داشته باشید

همیشه این پرسش را از خود داشته باشید که چرا در رسانه اجتماعی فلان کار را می‌کنید. باید به‌خوبی اهداف خود را ترسیم نموده و برنامه‌ها و منابع لازم برای رسیدن به آن را در اختیار بگیرید. اگر موردی با برنامه شما مطابقت ندارد، باید صادقانه به این پرسش جواب دهید که آیا انجام این حرکت خروجی لازم را دارد؟ آیا لازم است که در همه رسانه‌های اجتماعی یک و یا بعضا چندین حساب کاربری داشته باشید؟

در داده‌های خود کندوکاو کنید

یک پیشنهاد برای شما داریم. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ گزارش‌های هفتگی و ماهانه از عملکرد خود در رسانه‌های اجتماعی مختلف ارائه می‌کنند. چرا شما نکنید؟! داده‌هایی که از دل این گزارش‌ها برون می‌آیند، می‌توانند در افزایش مشارکت کاربران موثر و بازاریابی محتوا باشند. این داده‌ها نه‌تنها باعث تحول آمار و ارقام برند شما خواهند بود، بلکه باعث مدیریت بیشتر زمان و هزینه جهت تولید محتوای ارزشمندتر خواهند شد.

مانند یک شاهین بر پلتفرم‌های خود نظارت داشته باشید

در ماه دسامبر سال پیش، فیسبوک برای مبارزه با اخبار جعلی از برخی تغییرات در سیاست‌های خود خبر داد. کاربران، دیگر قادر به لینک کردن عناوین پست‌های خود به صفحات دیگر نبودند. با این حرکت، بسیاری از رشدهای عمومی شمار مخاطبین کاهش پیدا کرد. برخی از کسب‌وکارهای زیرک بیکار ننشستند و اقدامات فنی لازم برای تطبیق با این تغییرات را اعمال کردند. بنابراین کافی است تنها یک لحظه انگشت خود را از روی نبض پلتفرم‌های اجتماعیتان بردارید تا از قافله عقب بمانید.

پلتفرم‌های اجتماعی را نه به‌عنوان یک کانال توزیع محتوا، بلکه به‌عنوان یک مقصد ببینید

هیچ کس منکر سودمندی لینک‌هایی که کاربران را از شبکه‌های اجتماعی به‌سمت مقصد مناسب هدایت می‌کنند نیست، ولی این روزها به نظر می‌رسد نگه داشتن کاربران داخل پلتفرم و پاسخگویی به نیاز آنها در همین محل برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر است. آمار نشان می‌دهند که هر چه شمار کلیک کاربران برای رسیدن به اطلاعات بیشتر می‌شود، بر نرخ ریزش آنها افزوده می‌شود. مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به‌جای آنکه به سایت شما بیایند، محتوای تولیدی شما را در رسانه‌هایی مانند فیسبوک و اینستاگرام ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *