چگونه از هشتگ در کمپین‌های بازاریابی استفاده کنیم؟

از هشتگ ها تقریبا در تمامی فضای مجازی و در شبکه های اجتماعی به‌ویژه توییتر و اینستاگرام استفاده می‌شود، در این مقاله قصد داریم تا چند راهکار را برای اجرای کمپین های هدفمند بازاریابی برایتان عنوان کنیم:

1- سطح دسترسی پست‌های خود را بالا ببرید

از زمانی که اینستاگرام الگوریتم‌های پیچیده‌تری برای پلتفرم خود طراحی کرده است، دسترسی ارگانیک پست‌ها به کاربران سخت‌تر از پیش شده است. اگر رشد وحشتناک کاربران اینستاگرام را نیز در کنار آن قرار دهیم، به‌نظر می‌رسد دسترسی به کاربران درست به‌زودی به یک آرزو تبدیل خواهد شد.

در این میان استفاده از سلاح هشتگ همراه با بازاریابی توسط افراد بانفوذ می‌تواند شانس شما را افزایش دهید. اساسا هشتگ‌ها کمک می‌کنند که محتوای خود را برای دسترسی ساده‌تر طبقه‌بندی کنید. با این حال به خاطر داشته باشید که:

  • از هشتگ‌های دقیق استفاده کنید. مثلا #NBAfinals خیلی بهتر از #finals است.
  • افراط نکنید.
  • هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
  • به هشتگ‌های مورداستفاده رقبا نگاه کنید.

2- هشتگ‌ های ویژه برند خود را تولید کنید

هشتگ‌های برندشده همانطور که از نامشان پیداست، نام برند شما را با خود یدک می‌کشند. همچنین ممکن است شامل بخشی از شعار شرکت، یا نام یکی از محصولات، خدمات یا کمپین شما باشند.

استفاده از این هشتگ‌ها دو مزیت اساسی دارد:

  • امکان نظارت بر عملکرد کمپین خود را تنها با تمرکز روی هشتگ موردنظر خواهید داشت.
  • می‌توانید محتوای تولیدی کاربران را دنبال کنید.

3- ترندها را دنبال کنید

ترندها توانایی جلب مشارکت خیل وحشتناکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی را دارند و استفاده خردمندانه از یک هشتگ مرتبط با ترند جاری می‌تواند محتوای شما را پیش چشم مخاطبین زیادی (حتی افرادی که شاید جزو جامعه هدف شما نیستند) ببرد.

به دو شکل می‌توانید وارد جریان‌های ترند شوید:

  • منتظر بمانید تا یک ترند مرتبط با کسب‌وکار شما رواج پیدا کند و سپس از هشتگ آن استفاده کنید.
  • راه دیگر وارد شدن در جریان‌هایی است که شاید ارتباط نزدیکی با صنعت شما ندارند. ترندهای مربوط به مناسبت‌های ویژه می‌تواند نمونه بارزی از این نوع باشد.

4- وارد بحث شوید

این عنوان شباهت بسیاری به وارد شدن در ترندها دارد. برای ملحق شدن به مکالمات صورت‌گرفته در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید دنبال هشتگ‌های مرتبط با تیم محلی خودتان جستجو کنید.

5- مسابقه به راه بیندازید

مسابقات و همه‌پرسی‌ها بیشتر از هر محتوای دیگری توانایی جلب مشارکت کاربران را دارند. انسان‌ها به‌طور غریزی عاشق مقایسه کردن و مهمتر از آن عاشق تخفیف و چیزهای رایگان هستند. اگر قصد پیشنهاد جایزه دارید، توصیه می‌کنیم به‌جای یک جایزه بزرگ چند جایزه کوچکتر پیشنهاد دهید.

از طرفی توسط مسابقات آنلاین، انبوهی از محتوا توسط هشتگ شما در رسانه‌های اجتماعی پخش می‌شود که به‌معنای افزایش آگاهی افراد از برند شماست.

6- آگاهی افراد از یک موضوع خاص را بالا ببرید

هشتگ‌ها نه‌تنها باعث افزایش محبوبیت یک عنوان مهم می‌شوند، بلکه باعث افزایش آوازه شرکت شما خواهند شد. مهمتر از آن فعال بودن شما درباره موضوعات و مشکلات مختلف باعث ایجاد این تصور در ذهن عامه کاربران خواهد شد که شرکت شما یک شرکت مسئولیت‌پذیر است.

7- طرفداران هشتگ خود را دور هم جمع کنید

هشتگ‌ها می‌توانند در ایجاد برند به شما کمک کنند که یکی از گام‌های کوچک برای ساختن یک جامعه هدف ایده‌آل است. اگر در معرفی یک هشتگ جدید برای کمپین خود موفق شوید، کاربران آن نه‌تنها قادر به ارتباط با یکدیگر از طریق پیام‌رسانی خواهند بود، بلکه توسط هشتگ‌ها نیز می‌توانند نظرات یکدیگر را ببینند.

درواقع این اجتماع می‌تواند در وصل کردن شما به افراد جدید کمک شایانی بکند. درنهایت همه شما به‌عنوان یک اجتماع قدرتمند قادر به برداشتن گام‌هایی خواهید بود که تغییرات بزرگی در دنیا ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *