چند نکته جالب برای نوشتن عنوان در پروفایل لینکدین

 لینکدین همواره توصیه‌های عمومی خوبی درباره بایدها و نبایدهای استفاده از لینکدین به کاربران عمومی خود ارائه می‌کند و راهنماهای متنوعی برای استفاده از این پلتفرم ارائه کرده است. ولی اگر فروشنده هستید (به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی) دیگر یک عضو عادی لینکدین محسوب نمی‌شوید؛ چرا؟

همه چیز در گرو بها دادن به مخاطبین است

عنوان لینکدین فضایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کاربران خود ثابت کنید چه ارزشی برای آنها قائل هستید. اگر عنوان شما گویای معضلات و نگرانی‌های کاربرانی که مخاطب شما هستند (یا افرادی که به هر دلیلی گذرشان به پروفایل شما افتاده است) نباشد، مشارکت، ارتباط و حتی مشتریان بالقوه زیادی را در این شبکه اجتماعی از دست خواهید داد.

سرتیتر خود را به‌صورتی ویرایش کنید که کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط با شما کند؛ چرا که شما می‌توانید کمک زیادی به آنها بکنید. شما فرد حرفه‌ای و متخصصی هستید که برای آنها ارزش قائل است؛ حتی برای آنهایی که قصد خرید محصولات یا خدمات شما را ندارند. بنابراین هنگام نوشتن عنوان تنها مشتریان را مدنظر قرار ندهید.

توصیه می‌کنیم در نوشتن عنوان از موضوعات این‌چنینی دوری کنید

  • مدیر اجرایی در (نام شرکت)
  • فروشنده (نام شرکت)
  • مدیر بازاریابی و خدمات در (نام شرکت)
  • فروش و اجاره باغ و ویلا و آپارتمان
  • مدیر حساب شخصی در (نام شرکت)

درعوض سعی کنید عنوانی انتخاب کنید که حس کنجکاوی کاربر را به چالش کشیده، به‌سرعت او را وادار به مشارکت کرده و به ایشان ثابت کند که چه ارزش بالایی برای شما دارد. به این چند نمونه دقت کنید:

  • توانمندسازی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برای استفاده از “خدمات ابری” جهت افزایش بهره‌وری و سرعت در عملیات
  • کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری صنایع بهداشت و سلامتی
  • کمک به کسب‌وکارها برای تطابق با AML و سیستم نظارتی Fraud
  • کمک به فروشندگان جهت افزایش شانس موفقیت در جلب نظر خریداران B2B
  • ساده‌تر کردن زندگی برای بازاریابان و مربیان لینکدین

این عناوین را با یکدیگر مقایسه کنید. کدام یک توجه شما را بیشتر به خود جلب کرده است؟

آیا فروشنده هستید؟

اگر کسب‌وکارتان فروش است، یک دلیل واقعا منطقی برای عدم استفاده از موقعیت شغلی فعلی شما در عنوان لینکدین وجود دارد. متاسفانه هنوز افراد جامعه حس خوبی دررابطه‌با حرفه فروشندگی ندارند. بسیاری از آنها هنوز به‌محض شنیدن صدای یک فروشنده از پشت تلفن، بلافاصله آن را قطع می‌کنند.

با این حال توصیه می‌شود که در بخش تجربیات (Experience) پروفایل خود قطعا به پیشینه فروشندگی اشاره کنید. هیچ شکی در آن نیست که باید به‌صورت شفاف پرده از فعالیت‌های خود در زمینه فروشندگی بردارید، ولی بهترین مکان برای اشاره به آن بخش تجربیات است.

بنابراین در یک جمله می‌توان گفت درصورتی که شغل شما فروشندگی است، به توصیه‌های لینکدین دررابطه با اشاره کردن به آن در عنوان لینکدین اعتنایی نداشته باشید. درعوض از این 120 کاراکتر نهایت استفاده را بکنید تا به مشتریان و مخاطبینتان ثابت کنید برای شما ارزشمند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *