همه آنهایی که تجربه وبلاگنویسی دارند میدانند که این کار آسان نیست. از طرفی اشتراک محتوا در بازههای زمانی منظم یکی از حیاتیترین شروط کارآمدی استراتژیهای بازاریابی محسوب میشود. تمامی تلاشهایی که پیش از اشتراک محتوای خود در رسانهها انجام میدهید، از تحقیق گرفته تا نوشتن و ویرایش آن، همگی نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه است. این سرمایههای ارزشمند باید دستاوردهای درخور نیز به همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت تنها هدر دادن منابع محسوب میشوند.
بنابراین پیش از شروع به هر کاری باید اولویت خود را مشخص کنید. سرمایه خود را صرف چه بخشی کنید تا بهترین نتایج را داشته باشید؟ هرچند قصد وارد شدن به این موضوعات را نداریم ولیاستفاده از تصاویر باکیفیت، سئو و CTAها را نیز باید به این نکات اضافه کنیم.
در مقاله پیشرو بیشتر روی پاسخ این پرسش تمرکز خواهیم کرد که چرا وبلاگنویسی منظم سنگبنای هر کمپین بازاریابی جاذبهای (inbound marketing) است.
در صورتی که بازاریاب،وبلاگنویس یا کپی رایتر مسئول ایدههای خلاقانه برای تولید محتوای یک شرکت هستید، پیشنهاد میکنیم به ادامه متن توجه کنید.
افزایش ترافیک
اگر تنها بخش ترافیک سایت شما از طرف همکاران است، نرخ تبادل 90 درصد عدد عجیب و دور از انتظاری نیست. با تولید محتوای منظم تیم رسانه اجتماعی شما دستی باز خواهد داشت و با اشتراک روزانه و یا حتی هفتگی محتوا در رسانههای اجتماعی چشمهای بیشتری به سمت سایت شما دوخته خواهد شد. ولی توجه کنید که به هیچ یک از اینها دست نخواهید یافت مگر اینکه چیزی برای تبلیغ داشته باشید. با تولید یک محتوای عالی دیگران را تحریک به لینک دادن به سایت خود کنید و با هدایت ارجاعات به سایتتان ترافیک آن را بالا ببرید.
ترافیک بیشتر به معنای سرنخ فروش بیشتر است.
مزایای سئویی
با تولید منظم محتوا نهتنها ترافیک سایتتان بهواسطه کلیک افراد روی تیتر محتوای شما بیشتر خواهد شد، بلکه گوگل را از خود راضی خواهید کرد. اشتراک منظم محتوا به روشهای مختلف باعث توسعه سئو میشود. پیش از همه با اشتراک هر پست شانس شما برای استفاده از عبارات کلیدی بیشتر خواهد شد. درواقع عبارات کلیدی شما را در صفحه رادار گوگل قرار میدهد. همچنین هرچه تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، ظاهر معتبرتری خواهید داشت. و نهایتا اینکه با بروزرسانی منظم سایت توجه هرچه بیشتر گوگل را به خود جلب میکنید.
تولید سرنخهای فروش در بلندمدت
هرچند برخی از پستها زمان انقضای ویژهای دارند و مناسب خوانندگان جاری هستند، برخی از آنها ممکن است برای مخاطبین آینده شما نیز جذابیت داشته باشند. چنین پستهایی در طی زمان توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهند کرد و میتوانند به یک مقاله مرجع دررابطهبا موضوع مربوطه تبدیل شوند.
محتوایی که امروز تولید میکنید، مشتریان فردای شما هستند.