با این چهار روش مشارکت مشتریان در رسانه اجتماعی را افزایش دهید

طی سال‌های گذشته، مشتریان رسانه اجتماعی را به‌عنوان ابزار اصلی برای ارتباط مستقیم با برندها انتخاب کرده‌اند. اگر به دنبال برجسته کردن ترندهای اخیر هستید، باید بدانید که چگونه از روابط خود با کاربران بیشترین بهره را ببرید. در ادامه چند نکته کاربردی برای این منظور به شما ارائه می‌شود:

1-جامعه‌ای از کاربرانی که با شما مشارکت می‌کنند ایجاد کنید

هیچ فرقی نمی‌کند که در کدام رسانه اجتماعی فعالیت دارید. اگر قصد افزایش مشارکت مشتریان را دارید، پیش از هر چیز باید جامعه‌ای از کاربران که مشارکت فعالی با شما دارند ایجاد کنید. حتی اگر بهترین محصولات و خدمات را داشته باشید، همچنان نیازمند مشارکت کاربرانتان هستید.

برای ایجاد جامعه خود می‌توانید از روش‌هایی مانند معرفی کمپین‌ها و هشتگ‌های جدید، جلسات پرسش و پاسخ با موسسین و سایر رهبران، یا حتی راه‌اندازی کانال تلگرام استفاده کنید. هدف شروع مکالمه با کاربران است.

2- مخاطبین رسانه اجتماعی خود را بشناسید

زمانی که پای مکالمه مستقیم با کاربران به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین المان‌ها تمرکز روی شناخت مخاطبین هدف است. به‌عنوان نمونه، هرچند استراتژی‌های مشابهی برای دستیابی به فالورهای بیشتر در شبکه‌های اینستاگرام و فیسبوک مورداستفاده قرار می‌گیرند، تفاوت‌های ظریفی میان کاربران این‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها دقت کنید. به‌عنوان نمونه یک پست اینستاگرامی بدون یک تصویر یا ویدئوی باکیفیت، بی‌معنی است.

به‌طور میانگین اینستاگرام 59 درصد از کاربران اینترنت بین سنین 18 تا 29 سال را دارا است. آیا مخاطبین ایده آل کسب‌وکار شما جزو این گروه هستند؟ موضوع مهم بعدی که باید رسانه‌های مختلف به آن توجه کنید شمار کاراکترهای هر پیام است. به‌عنوان نمونه انتظار می‌رود که در شبکه توییتر بسیار دقیق باشید و با کمترین شمار کاراکترهای ممکن پیام خود را به کاربران انتقال دهید.

3- منظم و هماهنگ پست کنید

درصورتی‌که تیم‌های مختلف متشکل از افراد مختلف مسئولیت توسعه شبکه‌های اجتماعی شما را دارند، به انسجام محتوای تولیدی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف با یکدیگر توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم یک شخص را به‌عنوان مسئول بازدید نهایی محتوای تولیدی تیم‌های مختلف انتخاب کنید. مؤلفه کلیدی حفظ انسجام و هماهنگی پست‌ها با یکدیگر و با خط‌مشی برندتان است. هرگز با کاربران خود محتوای غیر مرتبط به اشتراک نگذارید، چراکه طبق مطالعات تقریبا 41 درصد افراد با دیدن اطلاعات غیر مرتبط از طرف برندها، حساب آن‌ها را آنفالو می‌کنند. هرچند باور آن سخت است، ولی افراد زمانی برای هدر دادن با محتوای بی‌معنی که تنها صفحه فید آن‌ها را شلوغ می‌کند ندارند.

4- تا جای ممکن در دسترس باشید

همان‌طور که امکان مکالمه مستقیم با کاربران می‌تواند مزایای فراوانی برای کسب‌وکارها داشته باشد، ایجاد کانال خدمات به مشتریان نیز فواید بسیاری خواهد داشت. هرروزه بر گرایش افراد به رسانه‌های اجتماعی برای برآورده کردن نیازهایشان افزوده می‌شود. این بدان معنا است که باید بیشتر از هر زمان دیگری برای پاسخگویی به پرسش‌های آن‌ها در دسترسشان باشید. بر اساس گزارش HelpScout، 75 درصد از مشتریان معتقدند که فرایند دسترسی به یک نماینده به‌صورت زنده، بسیار طولانی است. قطعاً افراد تمایل بیشتری برای بیان دیدگاه‌های منفی درباره هر برند دارند. بنابراین باید به دنبال راهی باشید که جای این دیدگاه‌های منفی را با لحظات شاد و مثبت پرکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *