چگونه پست بعدی ما جزو پست‌های برتر اینستاگرام باشد؟

هر باری که در اینستاگرام به‌دنبال یک هشتگ خاص می‌گردید، نخستین چیزهایی که می‌بینید سه هشتگ برتر مرتبط با هشتگ موردنظر شماست. از آنجایی‌که این هشتگ‌های برتر در دید بسیاری از افراد قرار دارند در صورتی که در پست‌های شما استفاده شوند، توجه، مشارکت و بازدید فراوانی را متوجه پست شما خواهند کرد. حتی می‌تواند در افزایش کاربران شما سهم قابل‌تاملی داشته باشد.

روش کار “پست‌های برتر” اینستاگرام چگونه است؟

در انتخاب پست‌های موجود در اینستاگرام به‌عنوان پست‌های برتر اینستاگرام الگوریتمی پیچیده ایفای نقش می‌نماید. این الگوریتم سعی در رتبه‌بندی پست‌ها توسط رتبه‌بندی هشتگ‌هایی دارد که در پست‌ها استفاده شده‌اند. برخلاف صفحه Explore که برای هر کاربر منحصربه‌فرد است، در جستجوی یک هشتگ خاص تمام افراد پست‌های یکسانی را بر اساس الگوریتم اینستاگرام مشاهده خواهند کرد.

هرچند هیچ فردی از روش دقیق عملکرد الگوریتم اینستاگرام در انتخاب این پست‌ها اطلاع ندارد، ولی دخالت داشتن میزان مشارکت کاربران و نرخ رشد آن مولفه‌ای ثابت‌شده است. به عبارت دقیق‌تر این الگوریتم تعداد لایک‌ها و کامنت‌های هر پست و همینطور نرخ رشد آنها در روزهای اخیر را بررسی می‌کند.

به عبارت ساده‌تر قرار گرفتن پستی که مقدار مشارکت در آن در روزهای اخیر رشد خوبی داشته است در لیست پست‌های برتر اینستاگرام بیشتر است.

چگونه در این لیست قرار بگیریم؟

حال که درک اولیه‌ای از چگونگی عملکرد الگوریتم اینستاگرام در انتخاب پست‌های برتر به دست آورده‌اید، احتمالا چند ایده برای قرار گرفتن در این لیست در ذهن شما ایجاد شده است.

· روی هشتگ‌های کمترشناخته‌شده تمرکز کنید

اساس کار بخش پست‌های برتر روی هشتگ‌ها استوار است، بنابراین تمرکز شما باید روی هشتگ‌ها باشد. هرچند هشتگ‌های محبوب مخاطبان زیادی دارند، ولی معمولا رقابت بیشتری روی این هشتگ‌ها وجود دارد. به‌ویژه اگر تعداد کاربران اینستاگرام شما زیاد نباشد این رقابت برای شما سخت‌تر خواهد شد. کاربران با مشارکت خود در پست شما آن را در لیست پست‌های برتر قرار خواهند داد.

· ترکیبی از هشتگ‌های مختلف را بکار ببرید

هرچند در بخش قبلی پیشنهاد کردیم که از هشتگ‌های کمترشناخته‌شده استفاده کنید، ولی این بدان معنا نیست که هشتگ‌های محبوب را به‌طور کامل به فراموشی بسپارید. درواقع باید ترکیبی از هشتگ‌های محبوب و هشتگ‌های دیگر را به پست‌های خود اضافه کنید تا مزایای مخاطبان گسترده هشتگ‌های محبوب را نیز از دست ندهید.

· مخاطبان را با CTA تشویق به نظر دادن کنید

یکی دیگر از روش‌های افزایش مشارکت کاربران در پست‌ها تشویق نظرات کاربران با قرار دادن CTA یا فراخوان در بخش کپشن است. سعی کنید تا جای ممکن از کپشنی استفاده کنید که کاربران را تحریک به مشارکت کند. به‌عنوان مثال می‌توانید یک سوال چالش‌برانگیز از آنها بپرسید.

· پست خود را در زمان مناسب به اشتراک بگذارید

شاید برای داشتن درک درست از زمان مناسب برای اشتراک پست‌های خود نیاز به آزمون و خطای زیادی داشته باشید ولی آنچه واضح است باید ببینید که کاربران شما چه ساعاتی از روز و چه روزهایی از هفته بیشترین مقدار مشارکت را با پست‌های ما دارند. با این حال یک قانون کلی توصیه می‌کند که ساعات 7 عصر تا 9 شب را به‌عنوان زمان اشتراک پست‌های خود برگزینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *