نمیتوان دست روی دست گذاشته و انتظار پیشرفت بازاریابی دیجیتال را داشت. شما باید بهطور موثر و فعال به مدیریت اعتبار آنلاین خود بپردازید و مطمئن شوید که کاربران شما درحال رویت چیزی هستند که شما میخواهید ببینند.
امروز چهار راهکار برای تبدیل مخاطبان به کاربران همیشگی خود را معرفی خواهیم کرد تا به کمک این راهکارها اعتبار خود را تقویت کنید.
نام کسبوکار خود را در تمامی رسانههای اجتماعی حفظ کنید
در درجه نخست نام دامنه و رسانههای اجتماعی خود را تثبیت کنید. اگر نام دامنه ایدهآل شما در دسترس است، به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. ولی اگر موفق به کسب دامنه دلخواه خود نشدید مرتبطترین دامنه قابلدسترس را که بیشترین ارتباط با کسبوکار شما دارد را بیابید. این موضع تاثیر بصری چشمگیری روی بازدیدکنندکان سایتتان خواهد داشت.
حال نوبت حضور شما در رسانههای اجتماعی میرسد. توصیه اول ما داشتن نام مشابه در رسانههای اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام است. این موضوع موجب جلب اطمینان کاربران به برند شما خواهد شد. ولی همیشه چنین امکانی وجود نخواهد داشت؛ بنابراین سعی کنید این اسامی بیشترین شباهت ممکن را به یکدیگر داشته باشند.
سوار کشتی رسانه اجتماعی شوید و محکم روی آن بایستید
حضور در رسانههای اجتماعی کلید مدیریت اعتبار آنلاین شما محسوب میشود. زمانی که تصمیم به حضور در یکی از این رسانهها گرفتید، آن را زنده نگه دارید. منظورم این نیست که روزی 20 پست به اشتراک بگذارید؛ ضربآهنگ مناسب کسبوکار خود را بیابید تا قلب برندتان بهدرستی بتپد.
اشتراک محتوای منحصربهفرد و ارزشمند مشارکت بیشتر کاربران را در پی داشته و جلوه انسانی بیشتری به پروفایل شما میدهد. رسانه اجتماعی فضایی در اختیارتان قرار میدهد که میتوانید لحن دوستانهتر و مستقیمی با مخاطب خود داشته باشید. این فضا را خشک و بیروح نکنید. با حضور در رسانههای اجتماعی حتی اگر شده در یکی از آنها، اعتبار و وجهه حرفهایتری نزد مخاطبانتان خواهید داشت.
لیست جستجوی محلی حساب گوگل خود را تایید کنید
مانند نام دامنه و حضور در رسانههای اجتماعی، تایید لیست جستجوی محلی کسبوکار کوچکتان یکی دیگر از ضروریات مدیریت اعتبار آنلاین محسوب میشود. یک لیست خوب لیستی است که بهسادگی در جستجوهای گوگل ظاهر میشود، نشانگر موقعیت شماست، اطلاعات مربوط به زمان کارکرد شما را دارد و اطلاعات تماس را دربر میگیرد. یک لیست جستجوی محلی دقیق کمپانی شما را جلوی چشم مخاطبان مناسب در زمان مناسب خواهد برد.
حواستان به دیدگاههای کاربران بوده و پاسخگوی آنها باشید
اگر اسم و رسمی در صنعت خود دارید، یعنی مشتریانتان از شما راضی هستند. همواره گوشهچشمی روی دیدگاههای ثبتشده مشتریان داشته باشید. در مطالعه اخیری که انجام گرفته بود 75% افراد اذعان به خواندن نظرات پیش از بازدید کسبوکار داشتند. هرچند با پاسخگویی به دیدگاههای مثبت خدمات خوبی به مشترکین خود ارائه کردهاید؛ ولی با پاسخگویی به نظرات منفی، به آنها ثابت میکنید که آماده یافتن یک راهحل برای مشکلات موجود هستید. با صرف زمان مناسب میتوانید دیدگاه منفی یک کاربر را به یک دیدگاه مثبت تبدیل کنید.