مسلما شما نیز متوجه سیل خروشان پخشهای زنده، ویدئوهای کوتاه و دیگر محتوای بصری که شبکههای اجتماعی را غرق در خود کردهاند، شدهاید. بدون هیچ شبههای میتوان گفت که محتوای بصری داغترین بازار این روزها را به خود اختصاص داده است.
محتوای درست و مناسب نهتنها حجم مشارکت در رسانه اجتماعی شما را افزایش خواهد داد، بلکه سایر فعالیتهای بازاریابی شما مانند ایمیلها و وبلاگهایتان را نیز پشتیبانی خواهد کرد.
شش محتوایی که درحالحاضر بیشترین مشارکت را برای شما به ارمغان خواهند آورد:
ویدئوها و استریمهای زنده
حتی اگر فعلا خبری از رقبای شما در رابطه با استفاده از ویدئوهای زنده نیست، این بدان معنی نخواهد بود که این کار ارزش امتحان کردن ندارد. استفاده میانگین از اطلاعات ویدئویی روز به روز درحال افزایش است و طبق آنچه سیسکو پیشبینی کرده است، 78 درصد ترافیک استفادهشده توسط موبایلها در سال 2021 به ویدئوها اختصاص خواهد داشت.
اینفوگرافیها
هرچند تمایل به اینفوگرافیها درحال کاهش است، ولی درصورتی که ارتباط معنایی خوبی بین اجزای آن بوده و خلاقانه باشند، همچنان کارایی خوبی از خود نشان خواهند داد. موثرترین راه بکار بردن این نوع از محتوا را میتوان در سه مرحله شامل خلق تصویر، جدا ساختن آن به چندین تصویر و توسعه دادن هر بخش با اضافه کردن اطلاعات لازم به آن دانست.
نمودار و جدول
به پستها، بلاگها، ارائهها و ایمیلهای خود رنگمایه خلاقیت دهید. درصورتی که محتوای شما به آمار و دادههای پیشین تکیه کند، خوانندگان تمایل بیشتری برای اعتماد، اشتراک و لینک محتوای شما پیدا میکنند. موضوعی که بایستی به آن توجه داشته باشید مراعات حوصله خوانندگان است. حوصله سربر نباشید و در کنار آن متخصص بودن خود را اثبات کنید.
گیف و تصاویر متحرک
از آنجایی که این نوع از محتوا معمولا توسط کاربران و به صورت غیرحرفهای و با تراکم پیکسلی پایین تولید میشوند، مناسب عناوین جدی و علمی نیستند.
بنابراین درصورتی که مخاطبان شما با موضوعات جدی سروکار دارند، قبل از اضافه کردن یک تصویر متحرک یا شکلک به ایمیل یا پست رسانه اجتماعی خود خوب درباره آن فکر کنید. اگر به نظرتان کار درستی میآید، بنابراین لبخند کوچکی روی لبان آنها بنشانید. این لبخند باعث گرمی رابطه برند شما با کاربران خواهد شد.
تصاویر متحرک بیشتر از ویدئوها به چشم میآیند و نیازی برای بارگذاری در شبکهای جداگانه ندارند. همچنین دمدست بودن استفاده از آنها را سادهتر میکند.
محتوای تعاملی
پرسشنامهها، آزمونها و رایگیریها؛ همگی اینها باعث جذابتر شدن محتوای شما خواهد شد و تمایل کاربران را برای اشتراکگذاری آنها بیشتر خواهد کرد. یکی از دلایل این موضوع کنجکاوی افراد برای دانستن نظرات و ایدههای دوستانشان درباره موضوعی خاص و مقایسه نظرات آن با خودشان است.
سمینارها و امتحانهای آنلاین
امروزه سمینارها و آزمونهای آنلاین به صنعتی عظیم مبدل گشتهاند و درصورتی که کاربران متخصصی در شاخههایی خاص داشته باشید، مسلما گرایش زیادی برای شرکت در این آزمونها خواهند داشت.
رابطه بین آزمون و سمینار آنلاین با مکالمه مانند رابطه آهنربا با آهن است. این دو محتوا جاذب تعامل کاربران هستند. کاربری می گوید: “حسی که هنگام اشتراک اولین آزمون آنلاینم داشتم ترس خالص بود؛ ولی پس از انجام این کار متوجه شدم دلیلی برای این ترس وجود نداشت”. علاوهبر همه اینها، به خرید هیچ نرمافزاری برای انجام این کار ندارید. تنها کاری که باید بکنید، انتشار یک پست با Google Hangout یا استریم یک ویدئو زنده در شبکه اجتماعی تان است.