صدای سازمان خود را در شبکه‌های اجتماعی به گوش مخاطبان برسانید

زمانی که یک سازمان طرح ارزش کارمندان را به‌خوبی به پایان رسانده و کارفرمای جدید برای انجام امور برندینگ خود را معرفی کرد، گام بعدی استفاده از رسانه اجتماعی برای رساندن صدای سازمان به جهانی گسترده‌تر است.

یک استراتژی هوشمند رسانه اجتماعی در راستای افزایش حضور آنلاین سازمان گام برمی‌دارد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سازمان را قادر می‌سازند تا نسبت به تبلیغات سنتی، چابک‌تر و فراگیرتر عمل کند، پیغام‌های متنوع را بیازماید، از مصرف‌کنندگان بیاموزد، پیام‌های خود را بارها و هربار محکم‌تر از پیش به گوش مخاطبان برساند و با ابتکار و سرعت تمام پاسخگوی مشتریان باشد.

از اینها که بگذریم، پژوهشی در سال 2016 از طرف MIT Sloan Management Review منتشر شد که نشان می‌داد 63% از مخاطبان اذعان به تاثیر مثبت رسانه اجتماعی در درآمد کمپانی داشتند.

تولید محتوا بسیار حیاتی است

در رسانه‌های اجتماعی مشتریان حس می‌کنند که درحال تعامل و شناخت انسان‌های واقعی هستند نه درحال مراوده با یک موجودیت صرفا اداری. به نظر می‌رسد همین موضوع دلیل بُرد رسانه اجتماعی باشد. این روزها استفاده از ارتباطات شخصی‌سازی‌شده به‌شدت درحال افزایش است و مولفه کلیدی که کارفرما در راستای توسعه دسترسی خود به مخاطبان بدان نیاز دارد، استخدام کپی رایتر، عکاس، نویسنده و خبرنگار برای تولید محتوا است.

ایده‌های واقعی که از ذهن انسان‌های واقعی تراوش کرده باشد اهمیت به‌سزایی دارد؛ به‌ویژه در دنیای کنونی که همه کمپانی‌ها درحال نفرگیری هستند. فیل استرازولا (Phil Strazzulla) موسس کمپانی NewWave Hire نظر جالبی دررابطه‌با استخدام کارکنان سازمان دارد. “اگر می‌توانیم با استفاده از صدای آنها (کارمندان) به تک‌تک قطعات پازل اطلاعاتی که برای ما مهم‌اند دست بیابیم و این اطلاعات را در مکان درست استفاده کنیم، به تمام معنا گامی بلند برداشته‌ایم.”

کارجویان برای بخش کارفرمایی جزو مصرف‌کنندگان محسوب می‌شوند. متقاضیان بااستعداد قبل از اقدام به درخواست کار در یک سازمان، سایت این سازمان را به‌صورت آنلاین چک می‌کنند و اگر چیزی را که می‌بینند دوست نداشته باشند و یا اطلاعات موردنیاز خود را پیدا نکنند، سراغ جای دیگری خواهند رفت. وجهه آنلاین شما نقش اساسی در جذب مستعدترین افراد به سازمان را ایفا خواهد کرد. افراد خوب به کار در سازمان‌هایی علاقه دارند که اسم و رسم قابل‌اعتمادی داشته باشند.

فرهنگ ویترینی

هر سازمان دارای یک بخش استخدامی است و متقاضیان انتظار دارند که این بخش دلایل خوبی برای درستی انتخاب آنها ارائه کند. اگر بخش استخدامی با شفافیت تمام با کارمندان بالقوه تعامل نداشته باشد، دو تصور می‌تواند در ذهن متقاضی ایجاد شود. یا این سازمان هیچ موضوع خوبی برای گفتن ندارد و یا آنقدر باهوش نیست که نیاز بخش استخدامی به ارتقای بیشتر را فهمیده باشد.

کاندیداهای بسیاری برای تولید محتوای شما وجود دارند؛ ولی فیسبوک، توییتر و لینکدین محبوب‌ترین این پلتفرم‌ها هستند. به تولید و ارتقای محتوای خود در این کانال‌ها که برای انعکاس وجهه، فرهنگ و هویت برند شما توسعه داده شده‌اند و به‌نوعی ویترین سازمان شما محسوب می‌شوند، بپردازید. اشتراک دیدگاه‌های جالب و پست‌های آگاهی‌بخش به طرز معجزه‌آسایی می‌تواند باعث جلب توجه افرادی باشد که ممکن است به کار در سازمان شما علاقه‌مند باشند.

با تحلیل آنچه افراد درباره برند شما می‌گویند، ایده‌های خوبی برای جلب متقاضیان بالقوه در ذهنتان ایجاد خواهد کرد. رسانه اجتماعی شما را قادر به ایجاد ارتباط و حتی در شرایط خوش‌بینانه‌تر ایجاد وابستگی با مخاطبان خواهد کرد؛ تا جایی که مخاطب شما حس می‌کند این سازمان مکان ایده‌آل اوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *