فرض کنید قصد تولید محتوایی درباره “مدیریت فروش” را داریم و واژه کلیدی اصلی موردنظر ما “مدیریت فروش” است. با این وجود باید توجه کنید که قصد داریم علاوهبر ترافیک جستجوهای مرتبط با این واژه، ترافیک جستجوهایی که شامل عبارات دنبالدار مرتبط با این واژه اصلی میشود را نیز به سایت خود هدایت کنیم.
بهعنوان مثال با جستجوی “مدیریت فروش” در گوگل چندین پیشنهاد دیگر مرتبط با این عبارت کلیدی مانند “فرایند مدیریت فروش” به شما پیشنهاد داده خواهد شد. این عبارات، عبارات مرتبط با “مدیریت فروش” هستند که جستجوهای پرتکراری داشتهاند.
درصورت تمرکز صرف روی واژه کلیدی اصلی، آن بخش از ترافیکها را که نزدیک و مرتبط با عبارت کلیدی اصلی بود از دست میدهیم. برهمین اساس بهتر است عنوانی مشابه عنوان زیر را برای محتوای خود برگزینیم:
“مفهوم، فرایند، استراتژیها و منابع مربوط به مدیریت فروش”
این عنوان عبارات کلیدی مثل “مفهوم مدیریت فروش”، “استراتژیهای مدیریت فروش” و “منابع مدیریت فروش” را نیز پوشش خواهد داد.
این موضوع مثالی از بکارگیری اصلاحکنندههای (modifiers) سئو میباشد. با این حال امروزه با کمک Hummingbird و Post Rankbrain گوگل آنقدر هوشمند شده است که میتواند تشخیص دهد عبارات کلیدی مانند “مفهوم مدیریت فروش” و “استراتژیهای مدیریت فروش” میتوانند در قابل یک عبارت کلیدی یکسان همدیگر را پوشش دهند.
بر همین اساس برای پوشش دادن موضوعات مختلف مجبور به نوشتن مقالات متعدد با عنوانهای مختلف نیستیم. بهسادگی میتوان با اضافه کردن اصلاحکنندهها به عنوان مقاله تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع مقاله خود را پوشش داد.
عنوانهای جذابتری انتخاب کنید
یکی از نکات رایجی که میتوان دررابطهبا بکارگیری عبارات کلیدی در صفحات اینترنتی پیدا کرد استفاده از عبارات کلیدی مشابه در عنوان هر بخش (تگهای H1, H2 ,H3) است.
پیشنهاد ما این است که عبارات کلیدی را در قالب پرسش استفاده کنید. بهعنوان مثال به جای عبارت “مفهوم مدیریت فروش” مینویسیم:
“مدیریت فروش به چه معنا است؟”
با افزایش استفاده کاربران از موتورهای جستجو و گوشیهای هوشمند، به مرور زمان عادتهای آنها در جستجو نیز تغییر کرده است. این روزها افراد بهجای نوشتن عبارات کلیدی در کادر جستجوی گوگل، مشکل خود را در قالب یک سوال بیان میکنند.
با سوالی کردن عنوان متن خود بهخوبی قادر خواهید بود که این افراد را هدف قرار دهید. درضمن توجه داشته باشید که نیازی به استفاده مکرر از عبارات کلیدی در تمامی عناوین متن نیست. این موضوع تنها باعث ایجاد این تصور خواهد شد که در بهینهسازی صفحه خود اغراق کردهاید.