پنج نکته طلایی؛ در افزایش فالوور پیروز میدان باشید

با کمی دقت می‌توان دریافت که همواره دررابطه با پاسخگویی به نظرات کاربران در اینستاگرام بی‌مهری شده است. فعالان دنیای کسب‌وکار در شبکه‌های دیگری چون فیسبوک و توییتر به این موضوع توجه بیشتری کرده‌اند. ولی وقتی پای پاسخگویی به نظرات کاربران اینستاگرامی می‌رسد برخوردی سردتر دیده می‌شود.

اینستاگرام نیز یک شبکه اجتماعی است (دوباره به کلمه “اجتماعی” توجّه کنید). پس اجتماعی باشید و به نظرات کاربران عکس‌العمل نشان دهید.

از نکات زیر می توانید به عنوان کلیدی برای باز کردن درهای بسته در این مسیر استفاده کنید:

1-هرزنامه‌ها (Spams) و منشن‌ها (@mention)

اگر فردی شما را در هرزنامه‌ای تگ (Tag) کرده است، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید ریپورت و  سپس مسدود (Block) کردن فرد موردنظر است. اگر در تصویری منشن شده‌اید نیز همین کار را انجام دهید. در صورتی که روی تصویری تگ شده‌اید، ابتدا تگ تصویر را حذف کنید و سپس به سادگی کاربر مورد نظر را مسدود نمایید.

حالت خاصی دیگری را در نظر بگیرید که فردی بدون قصد بدی و شاید حتی با نیت خوبی شما را در تصویری تگ نموده است ولی به هر دلیلی (مانند اینکه تصویر کیفیت خوبی ندارد یا در آن تصویر خوب دیده نمی‌شوید یا هر دلیل دیگری) نمی‌خواهید این تصویر در پروفایل شما دیده شود. به سادگی با خاموش کرده گزینه “Keep in photos of you” این تصویر دیگر در پروفایل شما قابل رویت نخواهد بود.

2-کامنت‌های تک کلمه‌ای و شکلک‌ها

اینستاگرام در این نوع از پاسخ‌ها آوازه چندان خوبی ندارد. اگر حتی در مقابل نظری که به پست شما داده شده است حرف خاصی نمی‌توانید بزنید، از پاسخ‌های کوتاه تک‌کلمه‌ای پروا داشته باشید. می‌توانید از یک جمله دوستانه و تشکری بخاطر وقتی که مخاطب شما صرف نظر دادن کرده است تشکر نمایید.

3-تعریف و تمجیدها

اگر کاربری زمان خود را صرف ارائه نظرات مثبت و ستایش از شما نموده است، ناسپاسی نکنید.

یک تشکر ساده نیز می‌تواند کافی باشد، ولی با اضافه کردن کمی زمان بیشتر می‌توانید کاربر خود را برای ادامه مکالمه تشویق نموده و حتی از این فرصت برای اجازه گرفتن برای اشتراک نظر ایشان در سایتتان استفاده کنید.

4-نظرات منفی و انتقادات

در صورت روبرویی با دیدگاهی منفی از یک مخاطب واقعی، آن را برطرف کنید. شاید بخش نظرات محل مناسبی برای این کار نباشد. در فضایی شخصی‌تر با مخاطب خود صحبت کنید و سعی در جلب نظر او نمایید.

تا جایی که امکان دارد، خود را از این حواشی منفی دور نگه دارید.

5-پرسش‌های کاربران

مهمترین بخش.

پرسیدن سوالات برای کاربران ملزم به صرف وقت و هزینه است. به این سوالات اهمیت دهید. ممکن است سوالات مخاطبان با فرستادن یک تصویر از محصولتان به سادگی برطرف شود.

اگر پاسخگویی شما به کاربر نیازمند متنی طولانی است، در بخش نظرات، ایمیل مخاطب مورد نظر را درخواست و پاسخ کامل را برایش ارسال نمایید.

به انتظار برای برقراری تماس از طرف مخاطبتان اکتفا نکنید. خودتان نیز به دنبال راهی برای پاسخگویی به ایشان باشید.

 

به یاد داشته باشید که وقتی پای جواب دادن به نظرات می‌رسد، اینستاگرام نیز مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر نیاز به توجه دارد. سعی کنید حتی با وجود میلیون‌ها نظر و لایک تاثیرگذارترین‌ها را انتخاب نموده و به آن‌ها پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *