۴ توصیه کاربردی برای تبلیغات موفق در فیسبوک

با نزدیک به 2 میلیارد کاربر، به جرأت می‌توان گفت فیسبوک پایگاه داده بسیار عظیمی در اختیار دارد. همین موضوع فیسبوک را به قدرتمندترین پلتفرم برای تحمل تبلیغات مبدل می‌سازد.

شاید بارها از خودتان پرسیده باشید که فیسبوک چگونه متوجه علاقه اخیر شما به لپ‌تاپ یا رستوران‌های ایتالیایی شده است. فیسبوک نه‌تنها داده‌هایی را که کاربران به‌صورت داوطلبانه در اختیارش قرار می‌دهند؛ بلکه ردپای شما در رسانه‌های اجتماعی و خارج از پلتفرم خود را نیز دنبال می‌کند. فیسبوک استراتژی‌های ترسناکی برای دنبال کردن کاربران دارد. از این رو، قابلیت‌هایی به همین وحشتناکی برای هدف‌گیری کاربران دارای ویژگی‌های مورد انتظار شما دارد.

فیسبوک برای دنیای تبلیغ حکم معدن طلا را دارد

اگر قصد هدر دادن بودجه خود را ندارید، فیسبوک معدن طلای شماست. این معدن طلا یک بازی دوسربرد را برای همه به ارمغان می‌آورد. برای آنکه در این مسیر سر از ناکجاآباد درنیاورید، به خاطر داشته باشید که:

1-یک استراتژی منسجم داشته باشید

استراتژی شما تعیین‌کننده تک‌تک گام‌هایتان برای داشتن یک تبلیغات موفق است. یعنی بایستی اهداف خود را کاملا واضح برای خود و تمامی اعضای تیم ترسیم نمایید. معمولا اهداف در 3 گروه آگاهی، رسیدگی و تبدیل قرار می‌گیرند. هدف نهایی کمپانی شما چه افزایش ترافیک سایت، چه افزایش شهرت برند و یا هر چیز دیگری که باشد، انتخاب اهداف درست مولفه حیاتی برای تضمین موفقیت تبلیغات شماست.

علاوه بر اهداف درست انتخاب مخاطبان مناسب نیز نقش مهمی در میزان موفقیت تبلیغات خواهد داشت. حتی بهترین تبلیغ وقتی به مخاطب درست ارائه نشود، آب در هاون کوبیدن است. برای انتخاب جامعه مخاطب مناسب کسب‌وکار خود، مشتریان فعلیتان را تحلیل کنید تا درک بهتری از علایق و رفتارهای آنها پیدا کنید.

2-تبلیغات خود را بیازمایید

چگونه متوجه خواهید شد که آیا تصویری از یک ساحل زیبا ترافیک بیشتری برای صفحه شما در پی خواهد داشت یا ویدئویی از یک سگ بانمک؟ یا اینکه گروهی از کاربران دانشجو در آمریکا مشارکت بیشتری با شما دارند یا گروهی از میانسالان عاشق گلف که در سیاتل زندگی می‌کنند؟ پاسخی برای این پرسش‌ها نخواهید داشت مگر اینکه همه اینها را بیازمایید!

با صرف کمی هزینه بیشتر توصیه می‌کنیم به‌جای حدس زدن بازی، تلاش خود را روی آزمایش تصاویر، مخاطبان، ویدئوها و مکان‌های مختلف متمرکز کنید.

3-درصورت نیاز از فیسبوک پیکسل استفاده کنید

فیسبوک پیکسل (Facebook Pixel) مجموعه‌ای از کدهایی است که تبلیغ‌کنندگان برای اندازه‌گیری، بهبود و افزایش مشارکت کاربران، آن را روی وب‌سایت خود نصب می‌کنند. از این ابزار عالی می‌توانید برای دنبال کردن کاربرانی که از فیسبوک خارج می‌شوند و رفتارهایی که در صفحه ورودی شما دارند، استفاده کنید.

4-نتایج را پیگیری کنید

موضوعی که تمامی نکات ذکرشده را مثمرثمر خواهد کرد، مانیتورینگ منسجم و هماهنگ با فرآیند و نتایج است. اگر تبلیغات انجام‌گرفته هیچ نتیجه‌ای برای سایت شما نداشته است، هیچ دلیلی برای هدر دادن منابع روی آن (حداقل با همین روال) وجود ندارد.

این موضوع به‌ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کمپین تبلیغاتی خود را تازه شروع کرده‌اید. وقتی ایده جالبی در مورد اینکه چه نوعی از محتوا برای چه مخاطبی بازده خوبی خواهد داشت، پیدا کردید؛ زمان آن رسیده است که ایده خود را بیازمایید و نتایج را بررسی کنید.

تمامی آژانس‌های تبلیغاتی به عملکرد فوق‌العاده تبلیغات فیسبوکی اذعان دارند. بنابراین زمان را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *