۷ نکته مهم برای ورود به گوگل دیسکاور

محتوایی که وارد گوگل دیسکاور می‌شود، یعنی اعتماد گوگل را بهتر جلب کرده است. گوگل معمولا محتوایی را در بخش دیسکاور به کاربران پیشنهاد می‌کند که استاندارد‌های لازم را رعایت کرده باشند. خبرگزاری‌های آنلاین و کسب و کارهای اینرترنتی که در بخش بلاگ محتوا منتشر می‌کنند، برای بهتر دیده شدن اصول سئو را جدی می‌گیرند تا وارد گوگل دیسکاور شوند.

به گزارش کامامدیا، گوگل در به روز رسانی‌های جدید الگوریتم‌ها برای این بخش نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در اختیار صاحبان سایت‌ها و تولیدکنندگان محتوا قرار داده است. طبق اصول پیشرفته سئو 7 نکته کلیدی و مهم برای رسیدن به گوگل دیسکاور وجود دارد که کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما در ادامه به معرفی آنها می‌پردازند.

1- محتوای همیشه سبز تولید کنید

به جرات می‌توان گفت محتوای همیشه سبز یا Ever Green نوعی سوژه محتوایی است که همواره مورد توجه گوگل قرار می‌گیرد. این نوع محتوا پاسخ‌های واضح و جامع به سوالات کاربران می‌دهد؛ از این رو یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای گوگل دیسکاور خواهد بود.

2- از ویدیو و عکس با کیفیت در صفحه استفاده کنید

یکی از فاکتورهای مهم برای قبول محتوای باکیفیت عکس باکیفیت است. اندازه پیشنهادی عکس برای ورود به دیسکاور 1200*800 است. همچنین وجود ویدیو در صفحه نشان می‌دهد که شما از منابع مستندی برای تولید محتوا استفاده می‌کنید.

3- صفحه‌های سایت باید موبایل پسند باشند

قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم شاید برای‌تان جالب باشد بدانید اگر سرعت لود صفحه بیش از 3 ثانیه باشد. 53 درصد کاربران از سایت شما خارج می‌شوند. بنابراین، نکته مهم اینجاست که اگر عکس‌ها برای سایت و به ویژه نسخه موبایل بهینه نشوند، می‌توانند مثل یک دست انداز سرعت سایت و صفحه را بگیرند.

در طراحی ریسپانسیو یا موبایل پسند آنچه اهمیت دارد سرعت سایت است. این روزها، کاربران موبایل وقت زیادی برای منتظر ماندن ندارند.

4- تیترهای پرسشی بنویسید

وجود علامت سوال در تیتر یکی از اصولی است که برای رسیدن به گوگل دیسکاور توصیه شده است. با این روش، بهتر می‌توانیم به گوگل ثابت کنیم که محتوای ما قرار است به سوالات کاربران پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید:

5- نسبت به ترندهای روز حساس باشید

در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید باید نسبت به ترندهای محتوایی آن حوزه حساس باشید. فرقی ندارد برای یک کارخانه مرغ و تخم مرغ تولید محتوا می‌کنید یا اخبار تکنولوژی را در یک سایت خبری پوشش می‌دهید. بهتر است کلمات کلیدی را بر اساس سوژه‌هایی که داغ هستند انتخاب کنید. به عنوان مسال اگر در حوزه ساختمان فعالیت می‌کنید و موضوع مسکن ملی داغ شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم از کلیدواژه مسکن ملی در تیتر و متن مقاله جدید خود استفاده کنید.

6- اکانت گوگل مای بیزینس GMB را بسیازید

گوگل مای بیزینس یکی ابزار رایگان است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین می‌توانند اطلاعات خود نظیر: آدرس سایت، موقعیت مکانی، آدرس، ساعت کاری و عکس‌های مرتبط را در آن قرار دهند. این ویژگی در اثبات وجود کسب و کار آنلاین شما به گوگل کمک می‌کند.

7- از مخاطبان بخواهید برای شما کامنت بنویسند و مطلب را بازنشر دهند

انتشار محتوای درگیرکننده در سایت تعامل بیشتر مخاطبان را در بر دارد. کامنت‌هایی که کاربران برای مطلب شما می‌نویسند از نظر سئو یک مزیت قابل توجه است. از طرفی، اگر مخاطبان مطلب شما را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهند، سیگنال مثبتی برای شناخت محتوای موثر برای گوگل است. از این رو، بهتر است در دل مطلب سوال‌های انگیزشی بگنجانید و یا از مخاطبان نظر خواهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *