شرکت متا برای سال جدید میلادی، راهنمای جدیدی برای خرید هدیه کریسمس، در بازار فیس بوک منتشر کرده است.
تیم بازار فیس بوک، در این راهنمای جدید از کالاها و محصولات پرطرفدار، فهرستی تهیه کرده است که پیشنهادهای خوبی برای خرید هدیههای مقرون به صرفه و لحظه آخری، برای سال جدید دارد.
گروه رسانهای کاما در این نوشته، روش این تیم دیجیتال مارکتینگ را برای جذب مخاطب و ارائه راه حل به مشتریان و خریداران، شرح میدهد. تا انتها با ما باشید و از این روش برای بالا بردن فروش خود در وبسایت و یا اکانت اینستاگرامتان بهره بگیرید.
بخش دیجیتال مارکتینگ بازار فیس بوک اطلاعات این محصولات را طبق «علاقه بازار بر اساس کلیک مخاطبان» و «حجم فروش محصول» ارزیابی کرده است. اما دستهبندی آنها با خلاقیت، مخاطبشناسی و ترفندهای کپیرایتینگ همراه است.
دستهبندیهای این راهنما طیف وسیعی از کالاهای مورد علاقه و محبوب برای مردان، زنان، کودکان و حیوانات خانگی ارائه میکند.
قالب اصلی این کار کاملا ساده است؛ نمایش تصاویر و اسامی ایدههای هدیه، بر اساس موارد پرطرفدار، با پیوندهایی به صفحههای محصولات و کالاهای انتخابشده در مارکتپلیس فیس بوک.
اما بینش تجارت الکترونیک این تیم برای دستهبندی، درس خوبی برای دیجیتال مارکتینگ است. دستهبندیها بر اساس مخاطبان و نیازهایشان، بسیار هدفمند است و برای مخاطب انتخاب و خرید آسانی را به دنبال دارد. هدایایی برای «علاقهمندان به زیبایی»، «محصولات و ملزوماتی برای عاشقان باغبانی»، «هدیه سال نو برای حیوانات خانگی خوابالو!»، «هدیه سال نو برای علاقهمندان به برندهای اروپایی» و…
در بازاریابی به روش فیس بوک در نظر داشته باشید که با وضعیت همهگیری کرونا و کمتر شدن رفتوآمدهای عمومی و خانوادگی، درک ذهنی از زمان فرارسیدن رویدادها و یا اقدام به خریدهای ضروری برای مناسبتهای خاص، دستخوش کمی تغییر میشود؛ پدیدهای که هماکنون تمامی آنلاینشاپها با آن مواجه هستند. برای آنکه این موضوع از حجم فروش شما نکاهد، آن را به خاطر داشته باشید. با فاصله زمانی مناسب برای کپیرایتینگ و بازاریابی محتوایی اقدام کنید و تا آخرین لحظات نیز از فروشهاس مناسبتی ناامید نباشید.
شاید در مرحله اول چنین تقسیم بندی و راهنمای خریدی تکراری، بدون فایده و سطحی به نظر برسد؛ اما میتواند:
- تمرکز شما را برای فروش بیشترِ کالاهی مختلف بیشتر کند؛
- به شما توان بررسی و دریافت آمار دقیق میدهد؛
- سلیقه و اقبال مخاطبان را به گروههای مختلف محصولات، روشن میکند؛
- زمینه برنامهریزی و سرمایهگذاری در ماههای بعد را فراهم میکند.