اینستاگرام آمیرزا و کوییز آو کینگز؛ ترکیب عجیب بی‌برنامگی و هدفمندی

حساب‌های کاربری بسیاری برای پاسخ به سوال‌های بازی‌هایی چون «آمیرزا» و «کوییز آو کینگز» در اینستاگرام ساخته شده‌اند؛ آنقدر زیاد که صفحه اصلی این بازی‌ها در هیاهویشان گم می‌شود! اما این دو بازی موبایلی پرطرفدار ایرانی، صفحه‌های ویژه خود را برای تعامل با مخاطبان و معرفی مجموعه‌شان دارند.

گروه رسانه‌ای کاما، به مناسبت روز جهانی بازی، 29 آذر، در این نوشته به بررسی فرم و محتوای اکانت‌های اینستاگرام این دو بازی ساخت داخل می‌پردازد.

از تولید و خدمات تا اپلیکیشن

صفحۀ کوییز آو کینگز، در دسته «صفحه اپ» اینستاگرام، 255 هزار فالوئر دارد. درحالی‌که صفحه آمیرزا با پشتیبانی همزمانِ بازی‌های باقلوا و شریف‌آباد، پذیرای 447 هزار فالوئر است.

در بخش بیوگرافی کوییز آو کینگز، عبارت‌های «وارد دنیای دانستنی‌ها شو»، «از هایلایت‌ها شروع کن» و «اینجا همه‌چی یاد می‌گیری و در بازی خودت رو می‌سنجی» به کارکردهای بازی و حساب اینستاگرام آن اشاره شده است. اکانت آمیرزا یا باقلوافان، طبق آنچه که در بیوگرافی نوشته شده، صفحه رسمی شرکت نردبان اندیشه، سازنده آن است. از مخاطبان در همین بخش خواسته شده است که برای پشتیبانی از بازی‌ها به دایرکت مراجعه کنند و در کانال تلگرام این مجموعه عضو شوند.

کوییز آو کینگز 27 حساب کاربری و آمیرزا 4 هزار و 920 حساب کاربری را دنبال می‌کنند. کوییز آو کینگز دنبال‌کننده صفحه‌هایی چون نماوا، علی دایی، زومیت، دیجیاتو، همگردی و البته تیم سازنده کوییز آو کینگز است؛ امّا تعداد زیاد فالویینگ‌های آمیرزا، اکانت‌های خاص را به حاشیه برده است.

بازی‌کنان چقدر تعامل دارند؟

کوییز آو کینگز تا پایان آذر ماه سال جاری، 774 پست منتشر کرده است؛ این تعداد در صفحه باقلوافان یا آمیرزا، 1002 پست است. طبق محاسبه سایت آیدینما، رقم اینتراکشن برای هر پست در صفحه کوییز آو کینگز به صورت میانگین لایک، دو هزار و 710 و کامنت 272 برای هر پست است. میانگین کامنت، در صفحۀ اینستاگرام آمیرزا، 73 کامنت برای هر پست است؛ در‌حالی‌که این صفحه برای هر پست به طور میانگین، شش هزار و 473 لایک گرفته است. نرخ تعامل برای کوییز آو کینز 1.17 و برای آمیرزا 1.46 به دست می‌آید.

 62 هایلایت در برابر یک!

بازی کوییز آو کینگز 62 هایلایت دارد! تازه‌ترین آن‌ها روز خبرنگار است. تاریخ نفرت، کوییزبیوگرافی، 13 کتاب مهم، سفر، حیوانات زشت و زیبا، تاریخ کیک، موزه‌ها، روانشناسی رنگ، روز زن، دانلود بازی و فیلتراستوری، از دیگر هایلایت‌های این حساب کاربری‌اند. ردیف هایلایت‌های آمیرزا اما خلوت است؛ تنها یک هایلایت با عنوانِ تبلیغات.

هایلایت‌های کوییز آو کینگز، عمدتا آمادگی برای بازی و پاسخ به سوالات آن هستند و هایلایت آمیرزا نیز شرایط این مجموعه برای دریافت تبلیغات در صفحه اینستاگرام را شرح می‌دهد.

ماه آخر پاییز چگونه گذشت؟

در ماه آذر، صفحه کوییز آو کینگز با 15 پست، فعال بوده است. از این پست‌ها سه عدد ویدیویی هستند و چهار پست آلبومی. امکان مشاهده تعداد لایک‌ها در این صفحه وجود ندارد؛ اما «آگهی هم‌تیمی برای بازی» با 870 کامنت، بیشترین کامنت را در ماه دارد؛ کامنت‌هایی چون «به یک زبان‌زن حرفه‌ای نیازمندیم.» یا «ادبیات و تاریخ صد می‌زنم.» یا هر کامنت دیگری مبتنی بر یافتن هم‌تیمی برای بازی در فضای کوییز آو کینگز.

صفحه آمیرزا اما 58 پست در این ماه منتشر کرده است؛ یعنی به‌صورت میانگین دو پست در روز! در این صفحه هم امکان مشاهده تعداد لایک‌ها وجود ندارد و پست‌ها بین 40 تا 150 کامنت گرفته‌اند. تمامی پست‌های این صفحه ویدیوها و مطالب طنز است.

کدام صفحه در اینستاگرام محتوا و ظاهر بهتری دارد؟

در نگاه اول، کاورهای طراحی‌شده برای هایلایت‌های کوییز آو کینگز خودنمایی می‌کنند؛ پست‌هایش از لی‌اوت به‌خصوصی با تُناژ آبی پیروی می‌کنند و حتی برای صفحه آن نقشه‌ در نظر گرفته شده است؛ نقشه‌ای با عناوینِ سخت‌ترین سوالات کوییز، معمای کوییزی و کوییز آو کینگز. این صفحه با مطالبی چون با همکاری نماوا، دورهمی یلدا، تبلیغات خلاقانه و توجه به مناسبت‌های روز، با کاربرانش ارتباط برقرار می‌کند. صفحه آمیرزا، نه تنها لی‌اوت از پیش طراحی‌شده‌ای ندارد، بلکه محتوای اختصاصی نیز برای آن تعریف نشده است؛ تمامی پست‌های حساب کاربری آمیرزا، کلیپ‌های پراکنده موجود در فضای مجازی با کپشن‌های نه‌چندان خواندنی و خاص هستند. شاید این موضوع که این اکانت در اصل متعلق به شرکت سازنده است و همزمان، سه بازی را پشتیبانی می‌کند، در این به‌هم‌ریختگی بی‌تأثیر نباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *