بیسکویت گرجی در تولید محتوای اینستاگرامش، از موضوعات ترندِ شبکههای اجتماعی، بهترین استفاده را میکند؛ شیرین عسل نیز پابهپای این برند، به عنوان یک رقیب قدیمی، در اینستاگرام پیش میرود.
این دو برند اگر چه به لحاظ سابقۀ تأسیس و تولید، اختلافی 30 ساله با هم دارند امّا در شبکههای اجتماعی، شباهتهای بسیاری پیدا کردهاند. گروه رسانهای کاما در این نوشته، حساب کاربری این دو مجموعۀ تولیدکننده را مانند مطالبِ پیشازاین با یکدیگر مقایسه کرده است؛ تا انتها همراه باشید.
معرّفی بهتر در مقابلِ فالوئر بیشتر
شیرین عسل 86 هزار و 600 دنبالکننده و گرجی تقریباً نیمِ آن، یعنی 45 هزار، دنبالکننده دارند. این فاصله در تعداد پستهای اینستاگرامشان هم خود را نشان میدهد؛ شیرین عسل تا نیمۀ آبان 1400، هزار و 993 پست و گرجی 921 پست به اشتراک گذاشتهاند.
دستۀ «خدمات تولیدی» در بالاترین بخش بیوگرافی شیرین عسل مشخص است؛ امّا گرجی با تگلاین «سالم و پرانرژی، با بیسکوییت گرجی» و لینک سایت، معرفی کاملتری از خود ارائه میدهد.
شیرین عسل، هیچ صفحه و هشتگی را در اینستاگرام دنبال نمیکند. گرجی تنها صفحۀ رسمی اینستاگرام را فالو میکند و نیز دنبالکنندۀ هشتگ #باشگاه_کتاب_گرجی با 105 بار اشتراک است.
پیشنهادهای کاما برای مطالعه
نایک چطور فرمانروای شبکههای اجتماعی شد؟
آفرهای هیجانانگیز در اینستاگرام؛ تخفیفان و نتبرگ
شیرینیهای متنوّع؛ حتی شیرینی بازی مرکب
شیرین عسل در فاصلۀ نیمۀ مهرماه تا نیمۀ آبان، 11 پست به اشتراک گذاشته است که در میان آنها، پستی مربوط به محصول «گلدن نانی» مورد علاقۀ کاربران بوده و بیشترین لایک را گرفته است؛ 2 هزار و 250 لایک. «تیتایم بیسکویت با ژله توت فرنگی» هم با 33 کامنت، پرکامنتترین پست ماه است.
گرجی در ماه گذشته، با 10 پست فعّال بوده است؛ امّا پُستی بهمناسبت هالووین، با عکسی از بازیگر اصلی سریال ترند این روزها، اسکوئید گیم (بازی مرکب)، بیشترین توجّه را به خود جلب کرده است. این تصویر، تا زمان نگارش این مقاله، هزار و 780 لایک و 48 کامنت دارد.
اصلیترین موضوع تولید محتوا در پُستهای فید اصلی این دو برند، معرّفی محصولاتشان است.
طالعبینی بیسکویتی!
استوریهای صفحۀ شیرین عسل، با عنوانهای آدرس فروشگاه، 28 سال، تضمین سلامتی، از دانه تا خانه، برند برتر، روز کودک، تغذیۀ سالم، پاکسازی زمین، آگروفود و دشت مغان، هایلایت شدهاند. این هایلایتها هر کدام کاور مخصوص به خود را نیز دارند.
تیم تولید محتوای گرجی در هفت عنوانِ ارتباط با ما، برندههای یلدا، طالع بیسکویتی، #کتاب_و_گرجی، دیجی کالا، مجلۀ گرجی و از گرجی بپرس، استوریها را در صفحه هایلایت کرده است.
شیرین عسل، در هایلایت پاکسازی زمین با استفاده از هشتگ #ما_عاشق_زمینیم به تشویق مردم برای جمعآوری زباله در طبیعت پرداخته است. این برند، در هایلایت برند برتر نیز به دریافت تندیس برند محبوب مشتریان در سال 98 اشاره میکند.
اقدام جالب گرجی در هایلایت طالع بیسکویتی، لینک دادن به پُستهای صفحه با تفکیک ماههای سال است؛ به این ترتیب که هر ماهِ سال به یکی از انواع محصولات بیسکویتی گرجی، پیوند میخورد. این برند همچنین در هایلایت دیجی کالا، محصولاتی را که میتوان از سایت دیجی کالا خریداری کرد، معرّفی میکند.
تعامل بیسکویتها در اینستاگرام
طبق محاسبۀ سایت فلانکس، نرخ تعامل گرجی در طول مدّت حضورش در اینستاگرام 0.97 و نرخ تعامل شیرین عسل، 0.93 است. همچنین میانگین لایک در صفحۀ گرجی 435 لایک است و پستهای شیرین عسل به طور میانگین 860 بار لایک شده است. پُستهای فید اصلی صفحۀ گرجی تاکنون به طور میانگین 10 کامنت و صفحۀ شیرین عسل 13 کامنت گرفتهاند.
شیرین عسل | گرجی | |
فالوئر | 86 هزار و 600 | 45هزار |
فالویینگ | 0 | 1 |
تعداد پست | هزار و 993 | 921 |
میانگین کامنت | 13 | 10 |
میانگین لایک | 860 | 435 |
نرخ تعامل | 0.93 | 0.97 |