پایبندی به شبکه‌های اجتماعی به ‌روش ریباک

ریباک (Reebok)، به عنوان یک شرکت تولیدکننده‌ی پوشاک ورزشی، یکی از بهترین برندهای فعّال در شبکه‌های اجتماعی از لحاظ استراتژی بازاریابی محتوایی است.

این برند از ابتدای راه‌اندازی اکانت‌های خود در تمام بخش‌های دیجیتال مارکتینگ قوی عمل کرد و شبکه‌های اجتماعی را نیز به عنوان بخشِ بزرگِ این حوزه، بستر فعّالیّت‌های هدفمند و پیوسته‌ی خود کرد.

اینستاگرام این برند، با تصاویر رنگارنگ حرفه‌ای و فیس‌بوکش با عکس جدیدترین کفش‌های ریباک، همواره به‌روز می‌شود؛ امّا شاید شبکه‌ی اجتماعی‌ای که استراتژی بازاریابی محتوایی ریباک واقعا در آن برتری دارد، لینکدین است.

ریباک دقیقاً چه کار می‌کند؟ یک کار خیلی ساده؛ به طور منظّم تولید محتوا می‌کند و به اشتراک می‌گذارد! پُست‌های شبکه‌های اجتماعی این برند به‌طور منظم محتوای به‌اشتراک گذاشته شده را به پُست‌های بلاگ ریباک که شامل مصاحبه با ورزشکاران و یا نکات تندرستی و تناسب اندام است، لینک می‌دهند.

مشاوران این برند درک عمیقی از مخاطبان هدف خود، به ویژه ورزشکاران دارند و برای تولید محتوایی که مخاطبان به آن علاقه داشته باشند، فوق‌العاده عمل می‌کنند. اگر قرار است به عنوان یک متخصص در کسب‌وکار خود محتوایی حرفه‌ای به اشتراک بگذارید، مانند ریباک عمل کنید. هر کدام از پُست‌های ریباک دارای ارزش واقعی برای مخاطب است؛ موضوعی که مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت شما سوق می‌دهد.

 

پیشنهادهایی برای مطالعه

نمونه الهام‌بخش Sephora در استراتژی محتوا

رقابت شدید بنز و بی‌ام‌و در اینستاگرام

 

وقتی صحبت از لینکدین به میان می‌آید، باید از کجا شروع کرد؟

قرار نیست کار سختی انجام دهید؛ اتّفاقاً آمار نشان می‌دهد که پُست‌هایی شامل مولتی‌مدیا یا چند رسانه‌ای مانند ویدیوها، همچنین انتخاب جملات پرسشی و نامفهوم در هدلاین پروفایل شما، به هیچ عنوان عملکرد خوبی ندارند.

به جای این انتخاب‌های اشتباه، خود واقعی‌تان باشید. یک هدلاین قوی ایجاد کنید؛ جملاتی بنویسید که مشخّص، روشن و حاوی پیامی قابل فهم باشند. همچنین بهتر است از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.

برای خلق یک متن خلاصه و مفید و قابل دریافت در کمترین زمان ممکن از ابزارهایی مانند نقاط گلوله‌ای (bullet points) استفاده کنید. مخاطبان در لینکدین به‌‌دنبال محتوای طولانی و تخصّصی هستند؛ امّا در عین حال می‌خواهند تمام متن‌ها را به‌سرعت و با حرکت چشم بخوانند. به همین دلیل است که بهترین برندها در لینکدین به دنبال استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب و ایجاد ساختار کاربردی برای محتوای خود هستند. شما نیز یکی از آنها باشید.

 

 

از تجربه‌ی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش مخاطب و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینه‌ی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینه‌ی کمتر به بهترین نتیجه‌ی ممکن می‌رسید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعه‌های معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌هایی درازمدّت داشته است.

با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *