برای تولید محتوای وبلاگ خود مدام در حال مبارزه با زمان هستید؟ در تلاش هستید در تولید محتوا پیشرفت چشمگیری داشته باشید اما همواره با کمبود زمان روبهرو میشوید؟
در این مقاله با گروه رسانهای کاما همراه باشید تا چند حقیقت را دربارهی زمان و مدیریت آن با شما در میان بگذاریم. پذیرش زمان و آگاهی از واقعیّتهای آن، برای تدوین استراتژی محتوایی و تولید محتوا به شما رویکردی واقعبینانه میدهد.
درس یکم: زمان دوست شماست نه دشمنتان
اگر همیشه فکر میکنید زمان کافی ندارید، هرگز وقت کافی نخواهید داشت! تفکّر ما در مورد هر چیزی بر احساس ما در مورد آن چیز تأثیر میگذارد. در مورد زمان هم این موضوع بسیار صادق است.
زمان ثابت است؛ نه خوب است و نه بد. زمان صرفاً یک نیروی تغییرناپذیر است. تا زمانی که دست از مبارزه برای شکست دادن زمان بر ندارید، بهرهوری شما پایین خواهد بود. شما به کمبود زمان فکر میکنید و این فکر مستقیماً استرس شما را بالا میبرد درحالیکه اگر آن را یک مشکل نبینید، کاهش استرس، سطح بهرهوری شما را بالا میبرد.
درس دوم: انتظارات واقعبینانه داشته باشید
زمان متناهی است؛ از این رو علاوه بر داشتن استراتژی محتوایی برای استفاده از زمان در نوشتن متن وبلاگ باید انتظارات و اهداف خود را نیز واقعبینانه کنید.
ایجاد وبلاگ و موفقیّت در آن زمانبر است. وقتی مقدار درآمد قابل توجّه دیگران و یا بازخورد و تعداد بازدیدکنندگان آنها را میشنوید به این فکر خواهید کرد که آیا من نیز به این جایگاه میرسم؟ و زمانی که پیشرفت کند خود را میبینید ناامید میشوید. اما چیزی که شما نمیبینید و به آن فکر نمیکنید این است که این افراد سالهاست که در حال توسعهی وبلاگ خود هستند و برخی از آنها هزاران محتوای مختلف را منتشر کردهاند. پشت هر پیشرفت به ظاهر سریعی سالها تجربه قرار گرفته است که شما آن را نمیبینید.
درس سوم: هدف نهایی خود را واضح مشخص کنید
قبل از اینکه بخواهید استراتژی تولید محتوا برای وبلاگنویسی خود تدوین کنید، باید بدانید هدف نهاییتان چیست. شما به یک هدف نهایی روشن در ذهن خود نیاز دارید تا برای آن تلاش کنید.
بسیاری از وبلاگنویسان یک درآمد ثابت ماهانه را هدف قرار میدهند که کاملاً مشخص و قابل سنجش است. مقدار این درآمد میتواند هر رقمی که دوست دارید باشد ولی به یاد داشته باشید که انتظاراتتان باید واقعبینانه باشد. اگر هدفی کلّی و نامشخّص تعیین کنید هیچوقت به آن نمیرسید زیرا صددرصد مطمئن نیستید که به دنبال چه چیزی باید بگردید.
بیشتر بخوانید
راهنمای خلق نوشته وبلاگ با نرخ تبدیل بالا
وبلاگنویسی در بازاریابی محتوایی چه اهمیّتی دارد؟
درس چهارم: بهترین مسیر رسیدن به هدف را ترسیم کنید
بعد از مشخص کردن هدف نهایی باید یک استراتژی تولید محتوا مشخص کنید که شما را به مؤثّرترین روش ممکن به این هدف برساند. همچنین باید اثربخشی استراتژیهای سئو و جذب ترافیک وبلاگ را برای کسب درآمد در نظر بگیرید.
درس پنجم: زمان کمتری به انجام کارها اختصاص دهید
همانقدر که واقعگرایانه بودنِ هدفِ انتخابی مهم است، اختصاص زمان مناسب به هر فعّالیّت نیز اهمیّت دارد. کار، خود را با زمان اختصاص داده شده منطبق میکند؛ پس زمان کمتری به یک فعالیّت اختصاص دهید تا سریعتر انجام شود.
درس ششم: بیشترین پیشرفت در کمترین زمانِ مهم است
اگر میتوانید در زمان کمتری یک برنامهی مشخّص را عملی کنید، آن را از خود و وبلاگتان دریغ نکنید. اینکه هر چند وقت یکبار به سراغ وبلاگ بروید، هر روز یک یا دو ساعت وقت صرف آن کنید و یا در هفته یک روز کامل را به آن بپردازید، در پیشبرد کار شما مؤثّر است. روش مناسب خودتان را پیدا کنید.
درس هفتم: محیط کار خود را مرتّب کنید
دقّت کردهاید که میزان استرس شما با میزان بینظمی در محیط کارتان ارتباط دارد؟ اگر لازم است چند ساعت را به مرتب و تمیز کردن محل کار خود اختصاص دهید تا ببینید که در روزهای بعدی چطور سرعت کار تولید محتوای شما برای وبلاگتان افزایش پیدا میکند.
درس هشتم: اجازه ندهید کارها تبدیل به مشکل شوند
شاید نوشتن برخی متنها و یا تولید محتوای صوتی و تصویری برای شما کمی سخت باشد امّا نباید انجام آنها را برای خود تبدیل به یک مشکل و دردسر بزرگ کنید. هیچ کاری را بهطور کامل کنار نگذارید، حتّی اگر تنها 5 دقیقه در روز برای رسیدگی به آن زمان دارید، این کار را انجام دهید. هروقت احساس کردید تولید محتوایی را به تعویق انداختهاید در اولین فرصت به سراغ آن بروید.
درس نهم: از چرخهی برنامهریزی بیپایان بیرون بروید
به عنوان یک وبلاگنویس، فراوانی اطّلاعات و استراتژی محتوایی غیر قابل استفاده میتواند ذهن شما را بیاندازه درگیر کند و سرعت پیشرفتتان را بکاهد. سادهترین راه برای مقابله با این مشکل نوشتن یک برنامه ساده و عمل کردن بر اساس آن است. خودتان را ملامت نکنید، از حواسپرتی پرهیز کنید و در اسرع وقت شروع به فعالیّت کنید. هرچه پیشرفت بیشتری داشته باشید، کمتر تحت فشار قرار خواهید گرفت.
درس دهم: بین وبلاگ و زندگی تعادل ایجاد کنید
شاید بارها با افراد یا صفحات اینستاگرامی و وبلاگی برخورد کرده باشید که راه کسب موفقیّت را در تلاش و کوشش شبانهروزی میدانند؛ امّا این روش در طولانی مدّت میتواند ناسالم باشد. برنامهریزیتان را به سمتی پیش ببرید که تولید محتوا را بدون وقفه ادامه دهید و از زندگی عادی نیز باز نمانید.
پیشنهادهایی برای مطالعه
7 توصیه برای نگارش مقدمه در پست وبلاگ
سه روش تعاملی برای جلب اعتماد در شبکههای اجتماعی
درس یازدهم: کارها را برونسپاری کنید
یکی از بهترین راههایی که میتوانید وقت بیشتری فراهم کنید برونسپاری فعّالیّتها است. البته در هنگام شروع یک کار نمیتوان وظایف رو برونسپاری کرد ولی به محض اینکه توانستید برای صرفهجویی در وقت به سمت آن بروید. این روزها میتوان بهراحتی تولید محتوا، تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی، طراحی وبلاگ، طراحی گرافیکی و سئوی محتوا را برونسپاری کرد.
صرف زمان بر روی مواردی که در آن تخصّص و آگاهی ندارید، منطقی نیست. این موضوع تنها به تواناییها محدود نمیشود، حتّی اگر میخواهید وبلاگ خود را به یک نشریه دیجیتالی تبدیل کنید، به نویسندگان دیگری نیاز دارید که به شما کمک کنند.
از تجربهی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیّت استراتژی محتوایی در افزایش بیننده و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینهی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینهی کمتر به بهترین نتیجهی ممکن میرسید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینهی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعههای معتبر دولتی و خصوصی همکاریهایی درازمدّت داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.