حفظ محیط زیست؛ راهِ افزایش فروش در پینترست!

بالابردن فروش از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر پینترست نیازمند شناخت تمایلات و خواسته‌های کاربران فعّال آن است. شرکت پینترست به‌تازگی برای بررسی بیشتر کاربران خود، پژوهش‌هایی درباره‌ی تفکّرات زیست‌محیطی آنها انجام داده است.

این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تمایل اعضای پینترست برای خرید محصولات باثبات‌تر و دوست‌دار محیط زیست روبه‌افزایش است. موضوعی که قطعاً برای صاحبان کسب‌وکار و تدوین استراتژی بازاریابی آنها قابل توجه است. به ادّعای پینترست کاربران آن در پی سبک زندگی جدیدی هستند که در قبال نابودی کره‌ی زمین احساس مسئولیّت بیشتری می‌کند.

بر اساس پژوهش مدیران این شبکه اجتماعی، پینترستی‌ها 40 درصد بیشتر از دیگر افراد، محیط زیست را موضوعی شخصی قلمداد می‌کنند و 30 درصد بیشتر از آن‌ها برای محافظت از محیط زیست، دست به اقدامات عملی می‌زنند.

همچنین 80 درصد از کاربران پینترست به دنبال محصولاتی هستند که با محیط زیست سازگاری بیشتری داشته باشد.

افزایش توجه کاربران این شبکه اجتماعی نسبت به محصولات پایدارتر و دوست‌دار محیط زیست، می‌تواند نکته‌ای کلیدی برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی محتوایی فعّالان این حوزه باشد.

 

همچنین بخوانید

استراتژی آژانس‌های مسافرتی در اینستاگرام و پینترست

10 قانون بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی

 

نکته‌ی جالب دیگر این تحقیقات این است که کاربران این نرم‌افزار 55 درصد بیشتر از افراد دیگر نگران اثرات انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند؛ به همین دلیل تمایل بیشتری در میان آنها برای استفاده از وسایلی مانند خودروهای الکتریکی و رفت‌وآمد با دوچرخه وجود دارد.

 

پیشنهادات پینترست برای بازاریابی محتوایی

پینترست بر اساس پژوهشی که از آن گفتیم، سه نکته کلیدی را به کسب‌وکارهای فعّال در این شبکه اجتماعی برای استراتژی بازاریابی محتوایی آنها پیشنهاد داده است:

 

  1. تهیه محتواهای آموزشی: به دنبال آگاهی‌بخشی درباره‌ی تأثیرات زیست‌محیطی محصولات و همچنین ملاحظات دوست‌دار زمین در فرآیند تولید محصول باشید.
  2. معرفی دیدگاه محیط زیستی صاحبان تجارت: فعّالیّت‌های دوست‌دار محیط‌زیست خود را در زمینه‌های مختلف در پینترست به اشتراک بگذارید تا با مخاطب و مصرف‌کننده رابطه‌ی بهتری برقرار کنید.
  3. نمایش ویژگی خاص محصول شما در حفظ بیشتر محیط زیست: افراد را تشویق کنید تا برای حفظ محیط زیست دست به اقدام عملی بزنند و نشان دهید که محصولات تولیدی‌ شما چه نقشی در این مسیر ایفا می‌کند.

با توجّه به افزایش تمرکز بر روی مسائل زیست محیطی، نشان دادن جایگاه کسب‌وکارها در این مسیر اهمیّت دارد. هر تجارتی باید بتواند فعّالیّت‌های خود را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی به مخاطبان و مشتریان معرفی کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *