۳ روش تعاملی برای جلب اعتماد در شبکه‌های اجتماعی

تعامل با مشتری دُرست همانند محصولات و خدماتی که کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد، اهمیت دارد. استراتژی محتوا و تعامل برند شما با مخاطبانِ مورد نظر و مشتریان وفادارتان، پایه‌ی اصلی اعتماد دوطرفه در تجارت است.

در این مقاله‌ی کامامدیا با سه استراتژی ساده‌ در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شویم که نه تنها منجر به شناخته‌شدن بیشتر کسب‌وکار شما می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا با جلب اعتماد افرادِ واقعی به تجارت‌ خود، شهرت بیشتری برای برندتان کسب کنید.

با مخاطب گفت‌وگو کنید

تعامل با مخاطبان از مهم‌ترین عوامل کسب شهرت برای کسب‌وکار و یا حتی از بین بردن آن است. راه عالی برای ارتباط با مخاطبان شما در فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر و سایر پلت‌فرم‌ها، گفت‌وگو با آنها در بخش نظرات یا کامنت است. اگر مخاطبی سؤالی از شما پرسید و یا نظری داد با پاسخ دادنِ به او، اهمیّت این گفت‌وگو را نشان دهید. پاسخگویی شما این اطمینان را به مخاطبان خواهد داد که در صورت نیاز یک نماینده‌ی معتبر و قابل اعتماد برای کمک وجود دارد.

نشان دادنِ علاقه‌ی شما به گفت‌وگو با مخاطبان، می‌تواند اعتماد دیگران را، نسبت به برند شما، جلب ‌کند. بسیاری از مخاطبان کامنت‌ها را می‌خوانند. بنابراین اگر شما سؤالی را پاسخ داده باشید، همزمان، پرسش ذهنی بسیاری از آنها را پاسخ داده‌اید. البتّه این به آن معنا نیست که تک تک نظرات باید جواب داده شود، به‌ویژه اینکه برخی از کامنت‌ها نامربوط، تبلیغاتی و یا هرزنامه هستند.

پیام‌های شخصی مانند گپ‌های واحد پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش، از دیگر روش‌های عالی برای جلب اعتماد مشتری است. مردم از پیگیری شرکت خوشحال می‌شوند و از آن قدردانی می‌کنند و دوست دارند بدانند که در طرف دیگر یک فرد واقعی وجود دارد که برای کمک به آن‌ها آماده است.

بسیاری از مشتری‌ها نمی‌خواهند آشکارا در شبکه‌های اجتماعی شما فعّالیّت داشته باشند. منطبق شدن با این وضعیّت و فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد ارتباط شخصی با این افراد، ارتباط معنی‌داری با آنها ایجاد می‌کند که راه حل مطمئنی برای داشتن مشتری وفادار است.

 

نظر مشتریان را بپرسید

پرسش‌نامه،‌ برای دریافت بازخورد از مشتریان، یک استراتژی مبتنی بر نتیجه است. این روش برای دریافت همزمان بازخورد از مشتریانِ راضی و مصرف‌کنندگانِ ناراضی، بسیار کاربردی است.

می‌توانید برای مشتریانی که پرسش‌نامه‌ها را تکمیل می‌کنند امتیازهایی مانند تخفیف کالا و خدمات و کد تخفیف در نظر بگیرید تا مخاطب نیز از این پرسش‌نامه بهره‌ای داشته باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان معتقدند که بازخورد دادن به یک شرکت نسبت به نحوه‌ی عملکردشان مفید و کمک‌کننده است.

نظرسنجی‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی نیز روش جالب دیگری برای طرح سؤال و فهمیدن نقطه‌ی قوّت‌های تجارت‌تان است. شما می‌توانید با استفاده از نتایج پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها، استراتژی‌های جدیدی را برای تأمین نیازهای مصرف‌کنندگان خود تدوین کنید. افزون‌بر‌این، می‌توانید با انتشارمحتوایی در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار خود به آگاهی همه برسانید که نظرات مخاطبان را بررسی کرده‌اید و آنها را در فرآیند تولید، تأمین و یا ارائه‌ی خدمات به کار خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید

افزایش نرخ تبدیل در اینفلوئنسر مارکتینگ

به دنبال افزایش مخاطب در اینستاگرام خود هستید؟

تولید محتوای بصری؛ راهکار افزایش تأثیر بر مخاطب 

 

از مشتری قدردانی کنید

تشکر و قدردانی از مخاطبان و مشتریان، توجّه و اعتماد آنها را نسبت به برند شما جلب می‌کند و درک بهتری نسبت به تجارت‌تان، به آنها می‌دهد. هم مشتریان شما و هم تجارت‌های دیگر از دیدن چنین تعاملی به یک اندازه لذّت می‌برند. این مطالب اگر خطاب به حامیان مالی و یا شرکای تجاری‌تان نیز باشد، تأثیر مثبتی بر ذهنیّت آنها در ادامه‌ی کار با شما دارد.

قدردانی‌ و سپاسگزاری‌ برندها معمولاً در قالب‌های مختلف منتشر می‌شوند؛ تشکّر عمومی به دلیل بررسی دقیق و محبّت‌آمیز یک محصول یا سرویس، به اشتراک‌گذاری یک داستان کوتاه و صمیمانه از چگونگی کمک تجارت شما به مشتریان و یا حتی تنها تشکّر از آنها برای استفاده از خدمات و محصولات‌تان. هر روش و پلتفرمی که برای این کار انتخاب کنید، راهی عالی را برای ارتباط شخصی با آنها و افزایش دایره‌ی مشتریان وفادار خود برگزیده‌اید؛ یک استراتژی قوی برای نشان دادن اهمّیت اعتماد مشتریان به مجموعه‌ی شما و انتخاب آنها.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *