اگر به دنبال برقرار ارتباط موثر با کاربران فضای مجازی هستید، در استفاده از اینفوگرافیک هرگز تردید نکنید. اینفوگرافیک با ارائه اطلاعات طبقهبندیشده و مصور میتواند محتوا را با جذابیت و تاثیرپذیری بیشتری در اختیار مخاطب قرار دهد.
تأثیرگذاری محتوای اینفوگرافی بر رشد و ارتقاء جایگاه وبسایت نیز بسیار حائز اهمیت است. قدرت اینفوگرافیک در ایجاد بکلینک و ترافیک گسترده میتواند راهگشای مسیر موفقیت در بازاریابی محتوایی باشد. کارشناسان گروه رسانهای کاما در این مطلب به معرفی تاثیر اینفوگرافیک بر بهبود سئو و جذب مخاطب پرداختهاند. شما میتوانید از اینفوگرافیک به عنوان یک سلاح موثر در بازاریابی محتوایی استفاده کنید؛ ترافیک سایت را بالا ببرید و در صدر نتایج جستجوی گوگل دیده شود.
بیشتر بخوانید:
- چرا طراحی اینفوگرافیک باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی باشد؟
- ۷ ترفند طراحی اینفوگرافیک که ایکاش از آنها با خبر بودید
اینفوگرافیک و قدرت بازنشر
اینفوگرافیک برای مخاطب یک محتوای سرگرمکننده است. سرگرمی و لذت باعث میشود تا مخاطب تمایل بیشتری برای اشتراکگذاری آن محتوا با دیگر کاربران داشته باشد.
بنابر آخرین آمار وبسایت هاب اسپات در سال 2020، اینفوگرافیکها سه برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در شبکههای اجتماعی لایک گرفتهاند و بازنشر شدهاند.
بازنشر محتوای اینفوگرافی باعث میشود تا افراد بیشتری از برند شما آگاه شوند. کاربران بیشتری به حضور شما در فضای اینترنت پی میبرند و میزان جستجوی برند شما در اینترنت افزایش مییابد. گوگل به این جستجوها اهمیت میدهد و مطالب وبسایت شما را بیشتر از دیگران به کاربران پیشنهاد میدهد. در نتیجه، شانس آمدن به صفحه اول گوگل برایتان بیشتر و بیشتر میشود.
اینفوگرافیک و لینکسازی
لینکسازی یکی از ضروریترین تکنیکهای سئو است و محتوای اینفوگرافی میتواند به راحتی این کار را برایتان انجام دهد. با در نظر گرفتن یک کد امبد برای اینفوگرافیک میتوانید اشترکپذیری آن را آسان کنید. سایر افراد با وارد کردن کد امبد در سایت خود میتوانند اینفوگرافیک را بازنشر دهند. نکته مهم اینجاست که با این روش به صورت خودکار یک بکلینک به وبسایت شما داده میشود.
اینفوگرافیک و زمان ماندگاری بر روی سایت
زمان ماندگاری بر روی سایت یا Time on site متوسط زمانی است که کاربر بر روی سایت شما سپری میکند. هر چه این عدد بیشتر باشد گوگل وبسایت شما را به عنوان یک وبسایت کاربرپسند میشناسد و به مطالب ما رتبه بهتری در نتایج جستجو میدهد.
اینفوگرافیک با جذابیتهای بصری خود ماندگاری کاربر را بر روی سایت افزایش میدهد. کاربران اطلاعات موجود در اینفوگرافیک را با دقت و وسواس بیشتری بررسی میکنند. از انجایی که این اطلاعات طبقهبندیشده و اغلب به صورت جدول و نمودار است، درک آن برای مخاطب آسان است و لذت بیشتری از محتوا میبرد.
اینفوگرافیک و رپرتاژ آگهی
ایجاد بکلینکهای طبیعی یا ارگانیک برای رعایت سئوی خارجی سایت بسیار اهمیت دارد. کلیدواژههای مرتبط به کسب وکارتان را جستجو کنید و ببینید کدام وبسایتها در صدر نتایج جستجو قرار دارند. یک محتوای اینفوگرافی طراحی کنید و از آن وبسایت بخواهید تا محتوای شما را منتشر کند و به شما بکلینک دهد.
معمولا وبسایتها این کار را در ازای بکلینک نوفالو انجام میدهند که نسبت بکلینک فالو اعتبار کمتری دارد. با این وجود، اگر محتوای اینفوگرافی را به عنوان رپرتاژ آگهی و با پرداخت هزینه منتشر کنید میتوانید بکلینک فالو بگیرید که برای ارتقای سئو خیلی موثرتر از بکلینک نوفالو است. معمولا وبسایتهای خبری پربازدید که اعتبار بالایی نزد گوگل دارند، گزینه مناسبی برای انتشار رپرتاژآگهی هستند. کارشناسان گروه رسانهای کاما آمادگی دارند تا در زمینه سئو، بازاریابی محتوایی، خرید و انتشار رپرتاژ آگهی به شما مشاوره رایگان دهند.
از تجربه دیگران کمک بگیرید
هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیت طراحی و انتشار اینفوگرافیک داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری میتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعههای بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاریهای درازمدتی داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.