نقطه شروع تولید محتوا کجاست؟

محتوا در کاتالوگ و بروشور بسیاری از شرکت‌ها با این جمله شروع می‌شود: «ما از سال فلان شروع به فعالیت کرده‌ایم و سابقه زیادی در ارایه خدمت به مشتریان داریم.»

پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه ادامه این متن را بخوانید به صفحه نمایش تلفن همراه‌تان نگاه کنید و ببینید کدامیک از اپلیکیشن‌ها را به خاطر قدمت‌شان نصب کرده‌اید؛ تقریبا هیچ‌کدام!

آنچه در دنیای امروز بیش از همه توجه و اعتماد مشتری را جلب می‌کند، کارآیی است؛ نه قدمت. شاید باور نکنید اما سن برخی موسسان برندهایی مثل دیجی‌کالا، علی‌بابا و اسنپ از قدمت کسب و کارهای سنتی‌ای که پس از ظهور این برندها تعطیل شدند کمتر بوده است. آژانس‌های گردشگری، سوپرمارکت‌ها، آژانس‌های تاکسی‌تلفنی و خرده‌فروشی‌های زیادی بودند که قدمت زیادی داشتند اما چون نتوانستند متناسب با تغییر نیازها و الگوهای مصرف مشتریان خود را به‌روز کنند، تعطیل شدند.

هدف از بیان این مقدمه تاکید بر این اصل بود که محتوا را از خودتان شروع نکنید. برای مخاطب و مشتری چندان مهم نیست شما کی هستید. او قبل از اینکه بخواهد شما را بشناسد، می‌خواهد برای رفع نیازها و دغدغه‌هایش یک راهکار پیدا کند. اگر شما بتوانید پاسخ مناسبی به نیاز او بدهید، بخش زیادی از مسیر معرفی خودتان به مشتری را پیموده‌اید.

 

پیشنهادهایی برای خواندن درباره تولید محتوا 

پنج گام تولید محتوا برای بهبود سئو 

تولید محتوا برای شب یلدا و خلق فوریت فروش

چرا باید به طور منظم تولید محتوا کنیم؟

 

تولید محتوا را دقیقا از کجا شروع کنیم؟

پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، در گام نخست فهرستی از نیازها، نگرانی‌ها، آرزوها، دغدغه‌ها و سئوال‌های مشتریان‌تان تهیه کنید. تهیه این فهرست به شما نشان می‌دهد که باید درباره چه مواردی محتوا تولید کنید.

اگر محصول یا خدمت شما، واقعا پاسخی برای این نیازها، نگرانی‌ها، آرزوها، دغدغه‌ها و سئوال‌ها دارد، گام دوم را بردارید. شما باید ضمن تایید خواسته‌های مشتریان‌تان، به آنها نشان دهید که چطور با استفاده از محصولات یا خدمات شما می‌توانند با خیال راحت، به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. در محتوایی که تولید می‌کنید به مخاطب ثابت کنید که در این مسیر همراه او هستید، به او مشاوره می‌دهید، برای جلب رضایت او هر کاری می‌کنید و اگر محصول و خدمت‌تان نتوانست نظر او را جلب کند، حاضر هستید جبران کنید.

اگر هنوز اصرار دارید به سابقه و قدمت شرکت خودتان اشاره کنید، بهتر است در بخش‌های پایانی متن و با هدف ایجاد اعتماد روی این مزیت خود یک مانور مختصر بدهید.

گروه رسانه‌ای کاما این آمادگی را دارد که در زمینه طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی، تولید محتوا و مدیریت ارتباطات رسانه‌ای در کنار شما باشد. در کاما مجموعه‌ای از باتجربه‌ترین و باسوادترین تولیدکنندگان محتوا گردهم جمع شده‌اند تا به کسب و کارها کمک کنند، بهترین ارتباط را با مخاطبان خود برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *