۷ ترند برتر بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۲۲

هر روز بر تعداد کسب‌وکارهایی که در حال روی آوردن به بازاریابی محتوایی هستند، افزوده می‌شود. طبق آمار موسسه دمند متریک، میزان درآمد کسب‌وکارهایی که از  بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر از کسانی است که همچنان به بازاریابی سنتی چسبیده‌اند. این در حالی است که هزینه‌های بازاریابی محتوایی نیز 62 درصد کمتر از روش های سنتی است.

کارشناسان گروه رسانه ای کاما در ادامه این مطلب شما را با 7 ترند برتر بازاریابی محتوایی در سال جدید آشنا می‌کنند تا با در نظر گرفتن آنها بتوانید بر افزایش فروش خود تاثیر مثبت بگذارید.

اما پیش از هر چیز در زمینه بازاریابی محتوایی باید به سه عامل دقت ویژه داشته باشید:

  • توجه
  • تعامل
  • اشتیاق

از غافله عقب نمانید!

1- محتوای درگیر کننده

محتوایی که بتواند ذهن مخاطب را با خود درگیر کند، شانس بیشتری برای ایجاد تعامل با او دارد. به عنوان مثال: نظرسنجی، بازی‌ها، کوئیزها، نقشه‌های جذاب و ابزارهای مشابه دیگر، اشکال مختلف محتوای تعاملی هستند. همین که هرکاری کنید تا مخاطب به مدت طولانی‌تری در صفحه شما باقی بماند، می‌توان ادعا کرد که در زمینه محتوای تعاملی، موفق عمل کرده‌اید.

 

2- کتاب‌  الکترونیکی

کتاب الکترونیک اطلاعات عمیق و جامعی را در مورد یک موضوع به شیوه ای سریع و قابل جستجو در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. با تولد کتاب های الکترونیکی می توانید خودتان را به عنوان یک کارشناس در حوزه کاری تان معرفی کنید. همچنین، با انتشار «کتاب الکترونیک رایگان» می‌توانید جامعه مشترین تان را گسترده تر کنید؛ کافی است به ازای هر کتاب یک شماره یا آدرس ایمیل از مشتریان تان بگیرید.

3- پشت صحنه

مخاطبان از مشاهده کسانی که در پشت صحنه اقدام به معرفی محصولات و خدمات می‌کنند، روی خوش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، شرکت بزرگ نایکی از این رویکرد استفاده و ویدیویی از پشت صحنه «Meet the Design Crew» را برای لباس جدید ستاره تنیس سرینا ویلیامز منتشر کرد. در این ویدئو، سرنا با دیزاینر لباسش در حال گفت‌وگو و تبادل نظر بود و لباس جدیدش را معرفی کرد.

4- محتوای تولیدشده توسط کاربر

ایجاد چالش یا مسابقه یکی از راه‌های تسلط بر بازاریابی محتوایی است. دلیل قدرت این روش، به تبلیغات دهان به دهان باز می‌گردد. به عبارت دیگر، مشتریان به دست خودشان، برند شما را تبلیغ می‌کنند.

5- ویدیو

ویدو یکی از قدرتمندترین قالب محتوایی در دنیای بازاریابی است. یوتیوب، تیک تاک، استوری‌های اینستاگرام و فیس‌بوک جزء برنامه‌های با قابلیت پخش ویدئو هستند. ویدئو نه تنها راهی ایده آل برای انتقال پیامی جذاب به گروه بزرگی از مردم در مدت زمان کوتاه است، بلکه قابلیت بالایی برای تثبیت در ذهن نیز دارد.

6- پادکست‌ها

این روزها، افراد زیادی در حین انجام سایر کارهای روزمره مانند رفت و آمد به محل کار، پختن شام، یا انجام کارهای خانه در حال گوش دادن به پادکست‌ها هستند. با ضبط پادکست، می توانید محتوایی در اختیار مخاطزبان قرار دهید که برای شان ارزش ایجاد می کند. در نتیجه، روز به روز بر تعداد کاربران و مشتریان بالقوه شما افزوده می شود.

7- پست‌های آموزشی

از آنجایی که مطالب آموزشی آمار بازنشر و به اشتراک گذاری بالایی دارند، تولید این دست محتوا می توانند راهی برای ایجاد برندسازی و افزایش بازدید در شبکه های اجتماعی و وسایت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *