تولید محتوای مناسب برای شب یلدا تبدیل به یک چالش برای نویسندگان و کپیرایترها شده است. چالشی که از طرفی خطر تکراری بودن و نبود خلاقیت را در خود دارد و از طرفی ممکن است به ازدسترفتن فروش منجر شود.
گروه رسانهای کاما در این مقاله چند توصیه کاربردی برای ایجاد حس فوریت در مخاطب برای خرید، از راه کپیرایتینگ دارد. تا انتها با ما همراه باشید.
قبل از هر چیز ، باید با مفهوم ایجاد حسّ فوریّت برای مشتری، در نوشتن متن تبلیغاتی، آشنا شوید: فرض کنید ده نوع کفش مختلف برای مخاطب در سایت بارگذاری کردهاید؛ طبیعی است که او با خودش میگوید: «عجلهای برای خرید ندارم؛ چون گزینههای متعددی با انتخاب تقریباً نامحدود دارم.» اما اگر یک نوع کفش با تعداد محدود در سایت بارگذاری کنید، این حس در مخاطب ایجاد خواهد شد که تا زمان از دست نرفته، بهتر است نسبت به خرید کفش محدود، اقدام کند. گوگل اسم این کار را «اهمیت نیاز به اقدام سریع» گذاشته است؛ تکنیکی ظریف و مؤثر که آمار فروش شما را بالا خواهد برد.
چرا روش فوریت در نوشتن متن تبلیغاتی یلدا مؤثر است
با وجود پیچیده بودن مغز انسان و فرآیند تفکر، هنوز هم میتوان اختیار آن را در دست گرفت. این بدان معناست که بسیاری از اعمال و تصمیمات ما صرفاً مبتنی بر استدلال اولیه و احساسی است. اما چگونه از اصل فوریت و عجله، در نوشتن متون تبلیغاتی، برای فروش شب یلدا بهره بگیریم؟
1- تیتر خبر شب یلدا مهم است
بنابراین، در نوشتن تیتر بسیار هوشمندانه عمل کنید.
2- از واژههای بانفوذ و قوی استفاده کنید
همانطور که یک جراح قلب در انتخاب وسایل جراحی باید دقت به خرج دهد، شما نیز نباید قدرت کلمات را دست کم بگیرید. واژههای مثل «از دست ندهید»، «فرصت کوتاه تا یلدا»، «تعداد محدود فقط تا شب یلدا»، «تا یلدا با شما» و… میتوانند تأثیرگذار باشند.
3- نمایش موجودی محدود در انبار
فروش اینترنتی و تجارت در فضای مجازی ایران به یک صنعت غول پیکر تبدیل شده است. هماکنون نیز بسیاری از فروشگاههای آنلاین در ایران، برای نشان دادن تعداد کالا در انبار، باکس و یا فیلد خاصی در نظر گرفتهاند و یا تصمیم خود را برای شارژ کردن یا نکردن کالا، عنوان میکنند.
4- از پیشنهادهایی با مضمون «زمان محدود» استفاده کنید:
اگر کارت خریدی به مخاطب خود پیشنهاد کنید که تا آخر زمستان و یا بدون تاریخ، بتوانند از آن استفاده کنند، احتمالا به سراغ آن نخواهند رفت. فرصت فروش یلدا بسیار محدود است؛ چون مانند مناسبتهایی مثل نوروز، پیشواز و دوره آمادگی طولانی برای مردم ندارد. ایجاد محدودیت زمانی، نوعی ترس به نام «فومو» در مخاطب ایجاد میکند که به معنای ترس از دست دادن است. کپیرایترها میتوانند با ایجاد یک پیشنهاد زمانی محدود و نمایش واضح آن، از اصل فومو بهره بگیرند و درآمد مجموعه را افزایش دهند.
چند نمونه:
- 50% درصد تخفیف فقط تا ساعت 12 شب یلدا؛ از دست ندهید!
- تخفیف ویژه فقط برای پایان پاییز!
- مشاوره رایگان تا شب یلدا! ظرفیّت محدود است.
5- ارائه پیشنهاد ویژه یلدا هنگام ترک سایت
این اقدام، تیری برای ترغیب مشتری به خرید است. میتوانید با ابزارهایی مانند OptinMonster یک پیشنهاد خروجی ایجاد کنید. اینها به راحتی با وب سایت شما ادغام میشوند و همه ابزارها را برای ایجاد این نوع برنامهها در عرض چند دقیقه فراهم میکنند.
هیچکس خرید یک محصول عالی را از دست نمیدهد؛ درست است؟ هشدار دادن به مشتریان که باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، نسبت به خرید اقدام کنند، روشی اثبات شده برای افزایش فروش است. بهتر از آن، یک پیشنهاد زمانی محدود مانند یک ویژه تعطیلات ایجاد کنید تا مشتریان مجبور به اقدام شوند. آخرین اقدام، پیام هشدار برای مشتری هنگام کلیک بر روی ضربدر سایت جهت خروج خواهد بود.