آهسته و پیوسته؛ سالیان و سله‌ بن در اینستاگرام

سالیان و سله بن در سال‌های 80 شمسی فعّالیّت تولیدی خود را در کشور آغاز کردند. این دو برند شناخته‌شده ایرانی که هر دو لباس‌های غیررسمی و نیمه‌رسمی برای تمام سنین تولید می‌کنند، استراتژی محتوایی نزدیکی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام دارند؛ پیوسته و بدون هیاهو!

افزون بر تولیدات مشابه، حساب‌های کاربری اینستاگرام این دو برند نیز تقریباً همزمان راه‌اندازی شده است؛ شاید این دلیل قابل قبول و جذّابی برای ارزیابی عملکرد آنها در تولید محتوا و تعامل با مخاطبانشان باشد. با گروه رسانه‌ای کاما برای مقایسه و بررسی محتوای اکانت‌های سالیان و سله بن همراه باشید.

 

تلاش برای معرفی محصولات

سله بن، پس از انتخاب دسته «برند پوشاک» در بیوگرافی‌اش، «ساخت ایران» را در بالاترین سطر اطلاعات خود قرار داده است. لینک وب‌سایت این برند نیز در بالای صفحه حساب کاربری آن دیده می‌شود که تنها فضای فروش اینترنتی محصولات است. برند سله بن در سراسر ایران تنها 20 شعبه دارد؛ اما با طراحی یک فروشگاه اینترنتی در آدرس وب‌سایت رسمی خود، امکان خرید را در هر نقطه‌ای از کشور، فراهم می‌کند.

حساب کاربری اینستاگرام سله بن در سال 2014 ایجاد شده است؛ با 282 هزار دنبال‌کننده و سه هزار و 449 پست. این صفحه هیچ هشتگ یا صفحه دیگری را دنبال نمی‌کند.

سالیان نیز همزمان با سله بن فعّالیّت اینستاگرامی خود را آغاز کرده است و 271 هزار فالوئر دارد. این برند تا کنون هزار و 445 پست به اشتراک گذاشته است. سالیان نیز دسته «خرید و خرده فروشی» را در بخش بیوگرافی انتخاب کرده و با شعار «لذّت فروش خانوادگی را به شما هدیه می‌کنیم.» تنوّع سنّی محصولات خود را نشان داده است.

برند سالیان 13 شعبه در سراسر کشور دارد و امکان خرید اینترنتی را نیز در وب‌سایت خود فراهم کرده است. لینک وب‌سایت در بیوگرافی اکانت اینستاگرامش وجود دارد.

 

هایلایت‌ها؛ همان همیشگی!

هر دو مجموعه، استوری‌های کلیدی با اطّلاعات همیشگی را هایلایت کرده‌اند. هایلایت‌های سله بن شامل عناوینی چون همکاری با ما، آدرس شعب، راهنمای شستشو، بام لند و خزرشهر است. سالیان هم تقریبا مشترک با سله بن، ارتباط با ما، شرایط اشتراک، اطلاعات شعب، مسابقه، راهنما، استایل خانواده و همکاری با ما را هایلایت کرده است.

 

پیشنهادهای کاما برای مطالعه

اسنپ و تپسی؛ از خیابان تا اینستاگرام

پیشتازی غول‌های ارتباطات در اینستاگرام

 

سالیان و سله بن در یک ماه اخیر

سله بن در یک ماه اخیر، 19 مهرماه تا 19 آبان ماه سال جاری، 46 پست به اشتراگ گذاشته است. در میان پست‌های یک هفته انتهایی اینستاگرام، ویدیویی از خط تولید پوشاک با 104 هزار لایک، پرلایک‌ترین بوده است. همچنین پست معرّفی سری جدید هودی‌های سله بن، با عدد 836، بیشترین کامنت را در میان پست‌های هفته آخر دارد.

سالیان در ماه گذشته، 15 پست به اشتراک گذاشته است؛ در میان این پست‌ها، عکس پیراهن بافت دخترانه به عنوان یکی از محصولات پاییزی این برند، با 9 هزار و 57 لایک، پست پسندیده کاربران در اینستاگرام بوده است. همین پست با 141 کامنت، عنوان‌دار کامنت‌هاست.

 

نگاه پایانی

سله بن در مدت فعالیت اینستاگرامی‌اش طبق محاسبه سایت فلانکس، توانسته است نرخ تعامل 3.75 را کسب کند. این عدد برای سالیان 1.28 است. همچنین هر پست سله بن، میانگین 11 هزار و 132 لایک و میانگین 174 کامنت دریافت کرده است. این در حالی است که سالیان میانگین سه هزار و 800 لایک و 300 کامنت را دارد.

 

سله بن سالیان
فالوئر 282 هزار 271 هزار
فالویینگ صفر صفر
تعداد پست سه هزار و 449 هزار و 145
میانگین کامنت 174 37
میانگین لایک 11 هزار و 132 سه هزار و 800
نرخ تعامل 3.75 1.28
شروع فعّالیّت در اینستاگرام 2014 2014

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *