گام‌های عملی برای بهبود دیجیتال برندینگ

همه‌ی دنیا در حرکت آنلاین قرار دارد؛ به همین دلیل است که دیجیتال برندینگِ کسب‌وکار شما، نه یک انتخاب، بلکه تنها راه بقا و بهبود در فضای تجارت است. تصویر برند شما در دنیای دیجیتال، اغلب نخستین تصویری است که مشتریان بالقوه از کسب‌وکار شما می‌بینند.

گروه رسانه‌ای کاما به شما می‌گوید که اگر دیجیتال برندینگ درستی داشته باشید، نه‌تنها مخاطبان و مشتریان جدید خواهید داشت بلکه از مشتریان کنونی نیز به‌خوبی محافظت خواهید کرد. این مقاله 8 گام عملی برای ساخت و بهبود دیجیتال برندینگ را به شما معرفی می‌کند.

تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی

شما به یک استراتژی بازاریابی محتوایی نیاز دارید. بهبود وضعیت سایر کارها دقیقا از همینجا شروع می‌شود. ممکن است محتوای خلّاقانه‌ی خوبی تولید کنید، اما اگر استراتژی محتوا برای آن نداشته باشید، به احتمال زیاد به مخاطب هدف نخواهید رسید. نخستین گام تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی تعیین اهدافی است که می‌خواهید با برند دیجیتالی خود به آنها برسید. هرچه زودتر شروع کنید، زودتر نتایج را خواهید دید.

یکپارچگی نقاط تماس

اطمینان داشتن از یکپارچگی تمام نقاط تماس دیجیتالی با مشتری، روشی مؤثر برای بهبود برند دیجیتالی شماست. پیام‌های ناسازگار و ناهمگون، اطلاعات متناقضی را ارسال می‌کند؛ چیزی که می‌تواند به اعتبار یک برند در نظر مخاطبان و مشتریان آسیب برساند. ثبات کلید موفقیت است.

تعامل با مخاطب

بهترین راه برای پیشبرد برند دیجیتالی، تعامل با مخاطبان است. اگر زمان بیشتری را صرف آشنایی با افرادی کنید که از وب‌سایت و صفحه شبکه‌های اجتماعی شما دیدن می‌کنند، بیشتر با اهداف، دغدغه‌ها و نیازهای آنها آشنا خواهید شد. این اطلاعات، داده‌های لازم برای تنظیم دقیق استراتژی بازاریابی محتوایی و طراحی وب‌سایت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

پیشنهادهایی برای خواندن

2021؛ سال رویارویی با دیجیتال مارکتینگ

10 دلیل برای داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ 

 

بازخوانی و بررسی نظرات

داده‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مردم برای تصمیم‌گیری در مورد خرید به نظرات مشتریان آنلاین اعتماد می‌کنند. یکی از کارهایی که شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود دیجیتال برندینگ خود انجاد دهند، تدوین یک استراتژی بازبینی است. این استراتژی به معنای تجزیه و تحلیل نظرات برای پیدا کردن آنچه مشتریان دوست دارند یا دوست ندارند و ایجاد یک استراتژی برای ایجاد تجربه مثبت برای مشتری است.

بهینه‌سازی سرعت و قابلیت وب سایت

بهینه‌سازی سرعت، موفقیت فرآیند دیجیتال برندینگ شما را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. قطعاً دوست ندارید مخاطبان وب‌سایت شما را به دلیل مدت زمان طولانیِ بارگیری، ترک کنند. مراقبت‌های منظم و بررسی‌های امنیتی می‌تواند عملکرد سایت شما را بهبود بخشد و در نهایت تصویری مثبت از برند شما ایجاد کند.

مطالعه‌ی رقبای فعّال در دیجیتال برندینگ

بهبود برند دیجیتالی شما شامل بررسی رقبا و مطالعه‌ی عوامل موفقیّت آن‌ها نیز هست. شما می‌توانید چیزهای زیادی از دیگران در صنعت خود بیاموزید و از آن به عنوان بینشی برای کسب‌وکار خود استفاده کنید. البته این به معنای کپی کردن به جای تولید محتوا یا استراتژی بازاریابی محتوایی آنها نیست. بلکه باید نقاط قوت استراتژی استفاده شده توسط آن‌ها را مشخص کرده و به استراتژی دیجیتال برندینگ خود اضافه کنید.

جمع‌آوری بازخورد

برای بهبود برند دیجیتالی خود می‌توانید بازخورد و نظریات مشتریان فعلی و مخاطبان را جمع‌آوری کنید. این نظرات درباره‌ی نکات مفید برای کسب و کارتان و کارهای غیر مؤثر به شما اطلاعات خوبی می‌دهد. بینشی پیدا خواهید کرد که پیش از این نداشته‌اید. می‌توانید از این بینش در تقویت استراتژی بازاریابی محتوایی خود کمک بگیرید.

 

 

از تجربه‌ی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیّت دیجیتال مارکتینگ در افزایش مخاطب و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینه‌ی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینه‌ی کمتر به بهترین نتیجه‌ی ممکن می‌رسید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعه‌های معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌هایی درازمدّت داشته است.

با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *