بهترین راه جذب ترافیک ثابت برای وبسایت تولید محتوای همیشه سبز است. در بازاریابی محتوایی این نوع نگارش، برای مدّت طولانی ترِند میماند، بدون محدودیّت زمانی با مخاطب ارتباط برقرار میکند و در همین مدّت نیز ترافیک قابل توجّهی به وبسایت میآورد.
گروه رسانهای کاما برای تولید چنین محتوایی 3 تکنیک را به شما معرفی میکند. اگر مایل به حفظ مخاطب رسانهی کسبوکار خود و تبدیل مخاطبان به مشتری هستید، این مقاله را بخوانید.
1. نگارش مطالعات موردی برای بازاریابی محتوایی
مطالعات موردی هرگز از ترند بودن خارج نمیشوند. بیشتر کاربران به دنبال اطّلاعاتی برای یادگیری مطالب جدید هستند و بهدنبال محتوای داده محور میگردند.
اگر محتوایی را با یک دیدگاه خاص بنویسید، احتمال مشاهدهی نکات جانبدارانه از سوی مخاطب وجود دارد. امّا مطالعات موردی معمولاً طیف وسیعی از دیدگاهها را در بر میگیرند و به مخاطب فرصت میدهند که درک بهتری از یک موضوع خاص داشته باشند.
در بازاریابی محتوایی میتوان از مطالعات موردی به عنوان یک اثبات اجتماعی استفاده کرد. این کار در تصمیمگیری برای خرید به مخاطبان آنلاین و یا مخاطبان شبکههای اجتماعی کمک میکند. مخاطبان همواره پیش از خرید نهایی بهدنبال مقایسه و دریافت حقیقت دربارهی کالاها و خدمات هستند؛ با قرار دادن مطالعات موردی در تقویم محتوا برای خود، بهترین کمک را به آنها و ترافیک سایت خود میکنید.
پیشنهادهایی برای خواندن
6ترند برتر بازاریابی محتوایی در سال 2021
راهنماییهای پینترست برای استراتژی محتوایی
انسانی و قابل اعتماد؛ استراتژی بازاریابی محتوایی پمپرز
2. انتشار بررسی محصولات و خدمات
یک ایدهی عالی دیگر برای ایجاد محتوای همیشه سبز، بررسی محصولات است. بررسی محصول هم برای بازاریابی محتوایی شما و هم برای اطّلاعات خریدار مهم است. بررسی یک کالا یا سرویس، میتواند برای آشنایی بهتر و کسب اطّلاعاتی دقیق به مخاطب یا خریدار کمک کند. بیشتر خریداران ترجیح میدهند به جای خواندن نظرات مستقیم صاحبان کسب و کار در تولید محتوا برای سایتشان، از نظرات واقعی کاربران استفاده کنند.
در استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی، بررسی محصولات و خدمات ضمن ایجاد اعتماد، مشاهدهی محصول، ترافیک سایت و در نهایت فروش را بالا میبرد. یکی از بهترین راههای استفادهی بیشتر از نظرات کاربران، پذیرش محتوای تولیدشده توسّط آنهاست. پس اجازه دهید کاربران برای شما بررسیهای خدمات و کالاهایتان را ارسال کنند. از این بررسیها به عنوان UGC استفاده کنید و با در نظر گرفتن پاداشهایی مانند کد تخفیف، مخاطبان را به انجام این کار تشویق کنید. البته برای انجام این کار باید استراتژی بازاریابی محتوایی دقیقی داشته باشید.
3. استفاده ازتاریخِ امسال در تیترِ نوشته
یکی دیگر از تکنیکهای خلق محتوای همیشه سبز استفاده از تاریخ سال جاری در تیتر است. این کارِ شما به مخاطب نشان میدهد که برای او نیازسنجی کردهاید. آمارها نیز نشان میدهد که احتمال خواندن مطالبی که در تیتر آنها از عنوانِ سال، مثلا 2021، استفاده شده، بالاتر است.
از تجربهی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش مخاطب و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینهی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینهی کمتر به بهترین نتیجهی ممکن میرسید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینهی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعههای معتبر دولتی و خصوصی همکاریهایی درازمدّت داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.