روش شما برای جذب مخاطب در شبکههای اجتماعی چیست؟ برای بازاریابی محتوایی چه استراتژیای دارید؟ برای آنکه در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی به هدف جذب و فروش خود برسید، سایر برندها را تحلیل کردهاید؟
گروه رسانهای کاما در این مقاله با شما از تولید محتوا به سبک Pampers میگوید. برندی که شیوهی اجرای روشهای بازاریابیاش میتواند الگوی مناسبی برای تمام کسبوکارهای کوچک و بزرگ در شبکههای اجتماعی باشد.
نام Pampers را در گوگل جستجو کنید و متای توضیحات این برند را بخوانید. بر خلاف بسیاری از بیزنسهای بزرگ ایرانی، با افتخارات و نشانهای تجاری و ادعای بهترین بودن در تولید آغاز نمیشود. جملهی اول این است:«انبوهی از اطّلاعات قابل اعتماد دربارهی بارداری، مراقبت از نوزاد و نکتههای فرزندپروری.» این برند شبکههای اجتماعی خود را نیز به همین درستی پیش میبرد. امّا قصهی این راهِ دُرست از کجا شروع میشود؟
پیشنهادهایی برای خواندن
پایبندی به شبکههای اجتماعی به روش ریباک
نمونهی الهامبخش Sephora در استراتژی محتوا
رقابت شدید بنز و بیامو در اینستاگرام
که راه آسان نمود اوّل ولی…
در دنیای انسانها هیچچیز به اندازهی نوزادان نماد معصومیّت و شایستهی ستایش نیست. همین موضوع شاید شما را به این اشتباه بیندازد که پمپرز کار بسیار راحتی برای بازاریابی محتوایی در شبکههای اجتماعی دارد. سوژهها و داستانهایی که در ابتدا به ذهن بسیاری میرسد: مُدام با کثیف کردن پوشک شوخی کند، از زیبایی بچّهها و راحتی پوشک بگوید و یا ساختار پوشک را آنالیز کند. واقعیّت این است که اینگونه نیست. آنالیز محصول بسیار خاص و منحصربهفرد آنها یعنی پوشک آنقدرها هم برای خانوادههایی که مصرفکنندهی آن هستند، جذّابیّت ایجاد نمیکند.
به همین دلیل است که پمپرز نیز از این حقیقت که شاید تغییرِ پوشک آخرین چیزی باشد که به ذهن پدرمادرها برسد، چشمپوشی میکند. در استراتژی بازاریابی محتوایی این برند، تمرکز و هایلایت کردن دغدغه و چالش فکری بیشتر پدر و مادرها اولویّت دارد؛ احساسِ بینهایت و عشق غیرقابل انکاری که پشتِ نگهداری و مراقبت از نوزادشان وجود دارد.
کارشناسان پمپرز در کمپینهای شبکههای اجتماعی خود بر وجودِ ارتباط ویژه بین والدین و فرزندان تمرکز میکنند. این پیوندِ احساسی، بسیار محکمتر و پایدارتر از هرگونه شوخی با پوشک و یا آنالیز آن میتواند در والدین تمایل به خرید پمپرز ایجاد کند. تولید محتوا به این سبک، بهجای سروصدا با پیامهای آشکار فروش، به دنیای شبکههای اجتماعی پمپرز جذّابیّت میبخشد.
بسیار خوب حالا برگردیم به جملهی متای توضیحات پمپرز؛ انبوهی از اطّلاعات قابل اعتماد دربارهی بارداری، مراقبت از نوزاد و نکتههای فرزندپروری. این دقیقاً روش عملیِ پمپرز برای پایبندی به استراتژی خاصّی است که آن را برای تعامل با مخاطبان انتخاب کرده است. پمپرز در راه بهدنیاآوردن و پرورش کودک، والدین را تنها نمیگذارد و به بهترین شیوه در شبکههای اجتماعی، وبسایت و تبلیغات، اطلاعات کافی در اختیار آنها میگذارد.
اگر میخواهید مانند چنین برندهایی، انتخابی آگاهانه و واقعبینانه داشته باشید، نخست بپذیرید که شبکههی اجتماعی برای فروشِ محصولات و خدمات ساخته نشدهاند؛ فلسفهی وجود چنین پلتفرمهایی در ابتدا ارتباط و تعامل است. هرچه بیشتر و بهتر تعامل کنید، افراد بیشتری را جذب خواهید کرد. و در پایان مانند پمپرز:
- به دغدغهها و پرسشهای مخاطبان و خریداران خود احترام بگذارید.
- در وبسایت و تولید محصول و ارائهی خدمات، همانی باشید که در تولید محتوا ادعا میکنید.
- استراتژی داشته باشید و فریب نام بزرگ برندتان را نخورید!
از تجربهی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش مخاطب و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینهی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینهی کمتر به بهترین نتیجهی ممکن میرسید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینهی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعههای معتبر دولتی و خصوصی همکاریهایی درازمدّت داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.