۳ پیشنهاد عملی برای بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

داشتن استراتژی بازاریابی محتوایی در اینستاگرام همیشه ایده‌ی خوبی است! هرچند که ممکن است برخی تصوّر کنند که این پلتفرم به اندازه‌ی کافی اشباع شده است؛ امّا اینستاگرام ششمین وب‌سایت پربازدید در سال 2020 آمریکا، با 140 میلیون کاربر بوده است!

هنوز صاحبان کسب‌وکار بسیاری در کشور هستند که برای تولید محتوا و بازایابی وارد این شبکه نشده‌اند و اگر حقیقت را بخواهید چنین پلتفرمی با این حجم از مخاطب، چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به جای شروع کار مُدام از خود می‌پرسید که «چطور باید در اینستاگرام موفّق بود؟» و یا «دچار چه دردسری در انجام این کار خواهیم شد؟» بهتر است با گروه رسانه‌ای کاما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چگونه می‌­توان یک استراتژی بازاریابی مؤثر برای اینستاگرام ایجاد کرد؟ طبق معمول، همه چیز با تولیدمحتوا شروع می‌­شود.

1.   ایده‌­های محتوای اینستاگرام برای کسب‌وکارها

یک تقویم از تمامی تعطیلات پیشِ رو و سایر روزهای قابل توجّهی که به نحوی با کسب‌وکار شما ارتباط دارند تهیّه کنید. فکر خوبی است که این تقویم را در سایت خود نیز منتشر کنید. این کار می‌تواند:

·  پیوند داخلی وب­سایت را ارتقا دهد (هر پستی، بر اساس فصل، به محصولات مرتبط پیوند می‌خورد)؛

·  نمایش محصولات را در صفحه­‌ی اصلی و بر اساس تعطیلات یا روزهای پیش رو ممکن کند که با هدف کاربر مطابقت بیشتری داشته باشند؛

·  امکان برنامه­‌ریزی خبرنامه­‌ها و زمان­‌بندی آنها براساس تقویم را فراهم کند؛

·  در نهایت اجازه دهد که پُست‌های شبکه‌های اجتماعی با هشتگ­‌های مرتبط را به‌موقع منتشر کنید.

می­‌توانید این پُست‌ها را زودتر برنامه‌­ریزی آماده کنید و آنها را سال‌به‌سال تکرار کنید؛ همچنین محتوای صفحه­‌ی اینستاگرام را با سایت خود و با کمک این افزونه­‌ها ادغام کنید. برنامه‌­ریزی برای استراتژی بازاریابی محتوایی شبکه‌های اجتماعی در طول تعطیلات سالانه و روزهای خاص مزایای متعددی دارد؛ از آسان­تر شدن فرآیند سازماندهی تا رسیدن به دید و تعامل بهتر.

یک پیشنهاد دیگر برای به‌روز‌رسانی منظّم اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌­های هفتگی برای اطّلاع از به‌روز‌ شدن پُست‌های شما به صورت طبیعی است.

 

پیشنهادهایی برای خواندن 

رقابت شدید بنز و بی‌ام‌و در اینستاگرام

افزایش نرخ تبدیل در اینلوئنسر مارکتینگ

 

2.   استفاده از ابزارهای اینستاگرام

اینستاگرام، شبکه‌ای است که برای بازاریابی در آن باید از ابزارها و اپلیکیشن‌های ادیت استفاده کرد. مخاطبان اینستاگرام هر روز شاهد محتوای خوب و جذّابِ تصویری هستند و همین موضوع سورپرایز کردن آنها را مشکل کرده است. ابزارهای مناسب می‌­توانند هر چیزی را در استراتژی اینستاگرام شما تغییر دهند.

هم‌اکنون برای انواع گوشی‌ها و سطوح مختلف تخصّصی، اپلیکیشن‌های مختلفی موجود است که به شما برای تولید محتوای با کیفیّت در اینستاگرام کمک می‌کند. این برنامه‌ها به شما امکان دسترسی به ابزارهای حرفه‌ای ویرایش ویدیو، مانند اصلاح رنگ و جلوه‌های ویدیویی، را می‌‌دهد و می‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید و یا به فکر ارتقای آن باشید.

3.   تأکید بر پیوستگی و انسجام

ثبات و انسجام در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، به‌ویژه در مورد رسانه­‌های اجتماعی یک عنصر کلیدی است. شما موظّف به جلب تدریجی اعتماد افرادی هستید که در انتظار به‌روزرسانی­‌های شما هستند؛ کاری که تنها از طریق داشتن ثبات قابل دستیابی است. در ادامه فهرستی از سؤالاتی آورده شده است که به شما در داشتن حضوری منسجم در اینستاگرام کمک می‌کند.

چند وقت یکبار باید پُست جدید در اینستاگرام منتشر کرد؟

دو پست در هفته پیشنهاد خوبی است. سعی نکنید پست­‌های روزانه به اشتراک بگذارید. اینکار شما را بیشتر خسته و فرسوده می­‌کند. برنامه­‌ریزی و زمان‌بندی محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بدون تحمّل فشار زیاد پیوستگی صفحه­‌ی خود را حفظ کنید.

چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

بهترین کار شیوه­‌ا‌ی غیرتبلیغاتی است. اضافه کردن گزینه‌ی­ CTA در زیرنویس یا حتّی عکس ایده­‌ی بدی نیست اما بیش‌از‌حد از آن استفاده نکنید. اگر تنها به فکر فروش محصولات خود به آنها باشید هرگز دنبال‌کنندگان اختصاصی نخواهید داشت. در ادامه چند ایده­‌ی محتوای اینستاگرام برای کسب و کارها که به راحتی قابل پیاده­‌سازی هستند آورده شده است:

· به اشتراک گذاری تصاویری از تیم‌تان در پشت صحنه­؛ این نوع تولید محتوا کارِ برندِ شما را انسانی و در حمایت از کارکنان نشان می‌دهد؛

· تبدیل روش‌های کار و انتقادات و سؤالات وارد به برندِ شما، به محتوای تصویری و ویدیویی، برای انتشار در اینستاگرام؛

· تولید یک فیلم کوتاه از مرحله‌­ی دریافت محصول یا خدمات از سوی مخاطبان و مشتریان.

 

همچنین بخوانید 

۶ ترند بازاریابی محتوایی در سال ۲۰۲۱

۵ روش تغییر استرات\ی بازاریابی محتوایی در کرونا

 

صفحه اینستاگرام را چطور پربازدید کنیم؟

اینستاگرام اجازه‌‌ی اضافه کردن لینک‌ در پُست‌های صفحه را نمی‌دهد. شما تنها در دو بخش بیوگرافی و استوری(اگر بیش از 10هزار دنبال‌کننده دارید) می‌توانید لینکی را برای کلیک کردن مخاطبان خود قرار دهید. اگر پُست‌های جذّابی داشته باشید و دنبال­‌کنندگان خود را تشویق کنید تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک موجود در بیوگرافی کلیک کنند، بازدید از صفحه­‌ی اینستاگرام شما افزایش می‌یابد.

فراموش نکنید که بر این ترافیک و ازدحام ایجاد شده نظارت داشته باشید تا بتوانید به‌روزرسانی­‌ها و CTA های خود را تنظیم کنید. همچنین می­‌توانید لینک بیوگرافی خود را تغییر دهید.

 

در پایان

در ماه­‌های اخیر و به خاطر قرنطینه، اینستاگرام محبوبیّت زیادی پیدا کرده است. طبق آمار Megaphone Marketing مردم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا 70درصد بیشتر از قبل در فیس‌بوک و اینستاگرام زمان سپری کرده‌اند. از آنجایی که واقعاً نمی‌­دانیم این همه­‌گیری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، سرمایه‌گذاری روی حضور شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کسب و کار شما یک استراتژی بازاریابی محتوایی هوشمندانه است.

 

 

از تجربه‌ی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش مخاطب و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینه‌ی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینه‌ی کمتر به بهترین نتیجه‌ی ممکن می‌رسید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعه‌های معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌هایی درازمدّت داشته است.

با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *