میخواهید پینترست را به فرآیند دیجیتال مارکتینگ خود اضافه کنید؟ شاید هماکنون از این روش استفاده میکنید ولی به دنبال راههایی برای بهبود دیده شدن مطالب خود در این سایت هستید.
پیشنهاد ما این است که به دنبال یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست در این پلتفرم باشید و یا حضور خود را در آن بهبود ببخشید. طی دو سال گذشته با افزایش فعّالیّت بیزنسهای آنلاین، که ناشی از همهگیری ویروس کرونا بوده است، پینترست با افزایش قابل توجهی در تعداد کاربران و میزان استفاده آنها از خدمات سایت روبهرو شده است.
هماکنون پینترست بیش از 478 میلیون کاربر فعّال دارد که بسیار بیشتر از کاربران فعّال شبکههایی مانند توییتر و لینکدین است.
گروه رسانهای کاما از شما دعوت میکند که این نوشته را که مصاحبه الیزابت منسفیلد، مدیر بخش آمریکایی_آسیایی بازاریابی پینترست با سوشالمدیاتودی است را بخوانید تا بیشتر با رویکرد مدیران این پلتفرم آشنا شوید و پاسخ برخی از پرسشهای خود بگیرید.
هماکنون کدام عنصر تبلیغاتی با بهترین واکنش و بازخورد در پینترست روبهرو میشوند؟
هرچقدر بیشتر از این سایت به عنوان بستر خرید استفاده میشود، شاهد واکنشهای بهتری نسبت به تبلیغات هستیم. تبلیغاتی که بتوانند افراد عاشق خرید را هدف قرار دهند. دلیل اصلی این است که پینترست صرفاً پلتفرمی برای کوتاه کردن مسیر خرید و فروش و یا خرید بیرویه نیست؛ بلکه سایتی الهامبخش و آگاهیدهنده برای مخاطبان است.
از نظر ما برندهایی که بتوانند بر این تمایل افزایندهی گشت و گذار اینتنرنتی و کشف ایدهها و اتفاقهای تازه، پیروز شوند و یافتن عناصر الهامبخش را برای مخاطب خود کنترل و مهار کنند، برنده هستند. در حقیقت، هنگامی که برندها تبلیغات خرید را به کمپینهای خود اضافه میکنند، سه برابر بیشتر امکان ارتباط با مخاطبان و در نتیجه خرید را تجربه میکنند.
پیشنهادهایی برای خواندن:
حفظ محیط زیست؛ راه افزایش فروش در پینترست!
استراتژی آژانسهای مسافرتی در پینترست و اینستاگرام
کلید یک استراتژی محتوایی و پینگذاری مؤثّر چیست؟
پینترست اساساً با شبکههای اجتماعی دیگر متفاوت است. مردم به پینترست میآیند تا روی خودِ واقعیشان تمرکز کنند. آنها در حال جستجوی ایدهها و الهامهایی برای ساختن زندگیهایی هستند که دوست دارند در واقعیّت بسازند. برندها به جای آنکه مانعی در این مسیر باشند، به این فرایند کمک میکنند.
کلیدِ داشتنِ یک استراتژی محتوایی مؤثّر در پینترست، بازی کردن با محتوای تصویری و ویدیویی قوی و پینهای ایدهآل است. داشتن یک استراتژی محتوایی مؤثّر به معنای ایجاد محتواهای الهام بخشی است که به افراد کمک میکند تا ایدههای مختلف را تبدیل به واقعیت کنند. در این میان برند یا محصولات و خدمات شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که برای تبدیل ایده به واقعیت به آن نیاز دارند.
رایجترین اشتباهات برندها دربارهی محتواهای پین شده چیست؟
برندهایی که از بینش و فراست عمیق مخاطبان خود در پینترست برای اطلاعرسانی کمپین تبلیغاتی استفاده نمیکنند، حقیقتاً امتیازات زیادی را از دست میدهند.
طبق پژوهشهای ما شخصیّت کاربرانی که از پینترست استفاده میکنند، شخصیّتی برنامهریز و آیندهنگر است. بنابراین ما نه تنها در مورد ایدهها و محصولاتی که آنها در حال حاضر به دنبال آن هستند ، بلکه در مورد اینکه در آینده به دنبال چه چیزی خواهند بود نیز اطلاعات و بینشهایی داریم. پینرها معمولاً به دنبال ترندهای روز هستند. هدف آنها چه لوازم و راههای زیبایی باشد و چه تهیه یک نوع چیپس، کاربران پینترست همواره در صف اوّل ترندهای روز قرار دارند.
ما خواندن گزارشهای سالانه پینترست درباره پیشبینی رفتار مخاطبان را به همه پیشنهاد میکنیم، چون گنجینهای ارزشمند از دیدگاههای پینرها و دنبالکنندگان آنهاست.
بیشتر بخوانید:
نمونه الهامبخش Sephora در استراتژی محتوا
تدوین گام به گام استراتژی برای شبکههای اجتماعی
نمونهای از یک برند که با تبلیغات پینترستی توانسته به نتایج قابل توجّهی دست پیدا کند نام میبرید؟
برند BON V!V در یک کمپین تبلیغاتی، تصاویر محصولات بدون قند خود را با تصاویری از موقعیتهای مختلفی که در پینترست مد شده بود، خلّاقانه ترکیب کرد و با این روش نتایج خوبی به دست آورد.
این شرکت در تبلیغات خود توانست محصولات خود را در چکلیست سلامت فردی و وعدههای مورد علاقه کاربران پینترست بگنجاند و با استفاده از ترندها و مدهای موجود در پینترست آگاهی افراد نسبت به برند خود و نیز درآمدش را دو برابر کند.
چه توصیه و نکتهای برای تازهکارها در پینترست و تبلیغات آن دارید؟
فروشگاه خود را راهاندازی کنند. سراغ تهیه کاتالوگ محصولات بروند و تگهای پینترست را نصب کند. طی کردن همین مراحل باعث خواهد شد که شرایط و روند شناخته شدن در پینترست را پیدا کنند وبرند خود را بهتر مطرح کنند.
طبق آنچه که ما میدانیم افراد در هر ماه، نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی، 80 درصد بیشتر وقت خود را برای جستجو در پینترست صرف میکنند. اگر این تازهکارها هم بهدنبال جلب توجه این افراد و مخاطبانی هستند که عاشق خریدند میتوانند از راهنمای روشهای فروش پینترست استفاده کنند.
از تجربهی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش تعامل و فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینهی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینهی کمتر به بهترین نتیجهی ممکن میرسید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینهی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعههای معتبر دولتی و خصوصی همکاریهایی درازمدّت داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.