راهنمای خلق نوشته وبلاگ با نرخ تبدیل بالا

بسیاری از بلاگرها در زمان راه‌­اندازی وبلاگ بیشتر به بهینه‌­سازی موتور جستجو توجّه دارند. آنها به‌اندازه‌ای روی رتبه‌­بندی در میان صفحات گوگل متمرکز هستند که از هدف اصلی یعنی «تغییر و افزایش تعداد کاربران» غافل می­‌شوند.

شاید در طول هفته هزاران نفر روی وبلاگ شما کلیک کنند؛ امّا اگر نتوانید حتی برای یک بار آنها را ترغیب کنید که فعّالیتی از خود نشان دهند و یا مخاطب دائمی وبلاگ شما باشند، در حقیقت هیچ کاری نکرده‌اید!

اگر در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا فعّال هستید و یا به دنبال راهی برای افزایش بینندگان و دنبال‌کنندگان وبلاگ و سایت خود می‌گردید، با گروه رسانه‌ای کاما همراه باشید تا چند راه حل ساده را با هم مرور کنیم. این نکات به شما کمک می‌کند که با نگارش مطالب خوب برای وبلاگ، مشتریان خود را به واکنش ترغیب کنید.

موضوعات و کلمات کلیدی را درست انتخاب کنید

مهم‌ترین دلیل کم‌بازدید بودن بلاگ، انتخاب نامناسب موضوع آن است. هرچند که ممکن است تصوّر کنید کیفیّت متن از تعداد بازدیدکنندگان می‌کاهد. انتخاب کلمات کلیدی با جذّابیت بالا در بالا بردن تعداد بیننده، بسیار اهمیّت دارد. برای این کار ارزیانی هدف از جستجو، مهمترین بخش از فرآیند انتخاب کلمات کلیدی شماست. هر مشتری قبل از فرآیند خرید، چرخه‌ای را طی می­‌کند که شامل مراحل زیر است:

  • پی به نیازهای خود می­‌برد؛
  • با انجام تحقیقات اولیه به دنبال راه­حلی برای برآوردن آن نیاز است؛
  • تحقیقات نهایی را با مقایسه­ی محصولات و روش­ها برای یافتن بهترین مسیر معامله انجام می‌دهد؛
  • برای کلیک کردن بر روی خرید آماده می‌شود.

می‌توانید بسته به نوع وبلاگ و سایت خود، کلماتی که مشتریان در هر یک از این مراحل به دنبال آن هستند را بیابید. امّا به‌صورت‌معمول می‌توان آنها را اینگونه تقسیم‌بندی کرد:

کلمات کلیدی اطلاعاتی 

کمک می­‌کنند تا مشتریان در مراحل اوّلیه­‌ی چرخه‌­ی خرید نیاز اصلی خود را دریابند: چگونه؛ بهترین؛ راهنمایی.

کلمات کلیدی پیمایشی

در تحقیقات درباره‌ی محصولات، خدمات و برندهای خاص کمک می­‌کنند: وبسایت؛ فروشگاه؛ نام تجاری؛ اپلیکیشن.

کلمات کلیدی تبادلی

به مشتریان برای یافتن محل خرید کمک می­‌کنند: خرید؛ معامله؛ تخفیف.

تیتر مناسب بنویسید

یک تیتر خوب سه نوع کارایی دارد:

  • افزایش شانس شما در رتبه­‌بندی کلمات کلیدی مدّ نظرتان
  • دریافت بیشترین کلیک در فرآیند جستجو
  • جذب سریع خوانندگان برای واکنش نشان دادن

در نهایت، هدف خلقِ تیتری است که رتبه‌­بندی شود؛ از سایر رقبا متمایز باشد؛ خوانندگان را تشویق کند تا هم روی آن کلیک کنند و هم آن را تا انتها بخوانند. تیتر شما باید برانگیزاننده‌ی حسّ کنجکاوی، قانع‌کننده و شامل کلمات کلیدی اصلی باشد.

 

خوانندگان را به تور بیندازید

بر اساس پژوهش‌ها، 55 درصد از خوانندگان تنها 15 ثانیه زمان صرف می­‌کنند تا محتویات یک پست وبلاگ را بخوانند. این مدت زمان اندک، فرصت طلایی شما برای معرّفی خود و محصول‌تان است.

باید شیوه‌­ای را پیش بگیرید تا مخاطبان نه‌تنها نیاز خود را در وبلاگ شما بیابند، بلکه با متنی هیجان‌انگیز و اغواگر، زمن بیشتری را صرف خواندن مطالب شما کنند.

 

یک محتوای عالی بنویسید

هدف ایجاد اعتماد در خوانندگان و برقراری ارتباط با آنان است. هرچه محتوای تولیدی شما بهتر باشد، احتمال جلب اعتماد آنها افزایش می‌­­یابد. اگر به آنها نشان دهید که تخصص دارید اعتماد آنها افزایش می‌یابد و احتمالاً به کلیک کردن بر روی خرید و ثبت نام در خبرنامه ترغیب می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید

افزایش نرخ تبدیل در اینفلوئنسر مارکتینگ

۴ اشتباه در صفحه تماس با ما و از دست دادن نرخ تبدیل

 

از UGC استفاده کنید

کاربرانی که محتوای تولیدشده توسط کاربر UGC را می‌بینند، بیشتر از سایر افراد قابلیت جذب شدن دارند. محتوای تولید شده توسط کاربر به دلیل اعتمادسازی، نرخ تبدیل را به میزان زیادی افزایش می­‌دهد. توصیه می‌­کنیم برای استفاده از این ظرفیّت، کامنت‌های خود را باز بگذارید و شواهد مکتوب را در جای مناسب قرار دهید.

به CTA اهمیّت بدهید

احتمالاً فراخوان عمل (Call To Action) از نظر تأثیر بر نرخ تبدیل مهمترین جزو وبلاگ شماست. می­‌توانید خواننده را به آنچه می­‌خواهید تشویق کنید که مثلاً دنبال‌کننده‌ی شما در شبکه‌های اجتماعی باشد، مطالب را بازنشر کند، به خبرنامه شما بپیوندد و یا خرید کند. دعوت شما به کلیک بر روی بخش مورد نظرتان باید واضح، قابل مشاهده و به دور از تحمیل باشد.

صفحه‌­بندی کنید

همان اندازه که یک محتوای خوب در نوشتن یک پُست وبلاگ موفّق نقش دارد صفحه­‌بندی مناسب نیز مؤثّر است. هیچ خواننده­‌ای از مواجهه با ستون­‌هایِ بلندِ نوشته لذّت نمی­‌برد. محدوده­‌ی توجه خواننده محدود است؛ پس قانون طلایی صفحه‌بندی می­‌گوید نوشته را به بخش‌­های کوچک، قابل هضم و اسکن‌کردن، تقسیم‌ کنید.

صفحه‌بندی لزوماً به‌معنای افزودن عناصر تصویری و گرافیکی نیست. سعی کنید پاراگراف‌های کوتاه بنویسید. مطالب موردی را شماره‌گذاری کنید. از تصویر استفاده کنید. اگر نوشته طولانی‌تر از 300 کلمه شد برای آن تیترهای فرعی در نظر بگیرید.

 

همچنین بخوانید

7 توصیه برای نوشتن مقدمه در پست وبلاگ

وبلاگ‌نویسی در بازاریابی محتوایی چه اهمیتی دارد؟

 

از بازاریابی مجدد بهره بگیرید

اگر نتوانستید خوانندگان خود را برای بار اوّل جذب کنید، همه چیز را تمام‌شده ندانید؛ شانس خود را دوباره امتحان کنید.

از ابزارهایی مانند Google Adwords یا ReTargeter استفاده کنید. به این ترتیب هر زمان که کاربران روی صفحه‌­ی وبلاگ شما کلیک می‌­کنند به لیست بازاریابی مجدد شما اضافه می­‌شوند. در این مرحله می‌­توانید آگهی­‌های خود با هدف­گیری مجدّد برای آنها ارسال کنید تا در زمان جستجو در شبکه‌های اجتماعی یا بازدید از سایر وبلاگ‌­ها، آنها را ببینند.

از ویرایش غافل نمانید

هرگز ویرایش نهایی کار را فراموش نکنید. نوشتن فرآیندی است که نیاز به ویرایش دارد. به‌ندرت پیش می‌­آید که نوشته‌ای را بار نخست و بدون هیچ ایرادی نوشت. پس پیش از منتشر کردن پست خود حتماً ایرادهای نگارشی و دستور زبانی آن را برطرف کنید.

هر چه محتوای پست شما خواناتر و بدون اشتباه‌­تر باشد مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

 

 

 

از تجربه‌ی دیگران کمک بگیرید
این متن به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیّت بازاریابی محتوایی در افزایش فروش داشته باشید. بدون شک اگر مشاوری باتجربه در زمینه‌ی استراتژی و بازاریابی محتوایی همراه شما باشد، با صرف وقت و هزینه‌ی کمتر به بهترین نتیجه‌ی ممکن می‌رسید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی فعّالیّت کرده و با مجموعه‌های معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌هایی درازمدّت داشته است.

با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *