افزایش نرخ تبدیل در اینفلوئنسر مارکتینگ

افزایش فروش از راه اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یک روش در حال رشد در دنیاست. بسیاری از برندها تلاش می‌کنند از پتانسیل شبکه‌هایی مانند اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ بهره بگیرند و یا به‌دنبال راه‌هایی برای آشنایی و افزایش تخصّص در این زمینه هستند.

اینکه بتوانید به عنوان صاحب و یا مشاور یک کسب‌وکار، از طریق یک اینفلوئنسر بازدید سایت و صفحه خود را بالا ببرید، ایده‌ی بسیار خوبی است؛ اما اینکه چطور این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید، بحث جداگانه‌ای دارد.

گروه رسانه‌ای کاما در این مقاله با شما دو راه حل عملی برای افزایش نرخ تبدیل از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ را به اشتراک می‌گذارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ و افزایش نرخ تبدیل
افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی امروزه از مهم‌ترین عوامل اعتباربخشی به برندها هستند.

بیزینس اینسایدر تخمین می‌زند که تا سال 2022 کسب‌وکارها مبلغی بیش از 15 میلیارد دلار برای استفاده از ظرفیّت اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی صرف کنند. تقریباً  دو برابر مبلغی که در سال 2019 برای این تبلیغات هزینه کرده‌اند. وقتی از اینفلوئنسرها یا افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، بیش از هر بستر دیگری اینستاگرام توجّه ما را به خود جلب می‌کند، امّا برای کشورهایِ دیگرِ دنیا، سایر پلتفرم‌ها نیز تعیین‌کننده هستند.

بر اساس همین آمار، 61درصد از مصرف‌کنندگان به توصیه‌ی افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی اعتماد دارند؛ درحالی‌که تنها 38درصد صرفاً به نام برندهای تجاری اعتماد می‌کنند. این نشان می‌دهد که بازگشت سرمایه در اینفلوئنسر مارکتینگ تا چه اندازه بالاست و چرا تجارت‌های بسیاری به صرف هزینه‌های کلان برای کمپین‌های تأثیرگذار تمایل دارند.

طبیعی است اصالت و اعتباری که یک اینفلو‍ئنسر، به عنوان سفیر تجاری قدرتمند، به کسب‌وکار شما می‌بخشد با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. البته موضوع جذبِ بازدیدکننده با یک پویش هوشمندانه از افراد تأثیرگذار با تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، کاملاً تفاوت دارد. به همین دلیل ما در این مقاله به دو موضوع مهم می‌پردازیم که شما و صاحبان تمام کسب‌وکارها با دانستن آنها، افزون بر افزایش ترافیک، مخاطبان را به سرعت به مشتری تبدیل می‌کنید و نرخ تبدیل خود را بالا خواهید برد.

 

همچنین بخوانید

4 اشتباه در صفحه تماس با ما و از دست دادن نرخ تبدیل

هشت گام ساده برای طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

سلیقه‌ی فردی مخاطب را هدف بگیرید

«شخصی‌سازی» در خریدِ مشتریانِ امروز، یک استاندارد پایه و اصلی است. طبق آمار سایت Salesforce بیش از 84درصد از مشتریان دوست دارند که هر برندی با آنها مانند یک مشتری خاص برخورد کند، نه تنها عدد و رقمی برای افزایش آمار فروش. این به معنی توجه به سلیقه‌های خاص و نیازهای فردی است که ارتباط اصلی مشتریان با یک اینفلوئنسر را رقم می‌زند.

مردم از افراد تأثیرگذار پیروی می‌کنند چون آنها را چهره‌های قابل اعتمادی می‌د‌انند که بازگوکننده‌ و نمایانگر منافع، سبک زندگی و آرزوهای شخصی خودِ آن‌ها هستند. به همین دلیل ضروری است که پس از ورود یک خریدار از طریق اینفلوئنسرها به سایت‌تان، این حس ارتباط را در آن‌ها حفظ کنید.

یکی از مهم‌ترین ابزار در این باره، توانایی تحلیل داده‌ها است. کسب‌وکارهایی که اطّلاعات بیشتری درباره‌ی بینش‌ها، رویکردها و نیازهای مشتریان خود داشته باشند، می‌توانند تبلیغات فردی و هدفمند بهتری برای جلب توجّه و افزایش مخاطبان ایجاد کنند؛ مخاطبانی‌ که انتظار دارند پیشنهادات و تبلیغات مطابق مشخّصات و عادت‌های خرید آنها تنظیم شده باشد.

تنظیم سبد خرید طبق نیاز مشتری یکی از مهم‌ترین مثال‌ها در این باره است. مثلاً اینفلوئنسری که مخاطبانش جوان‌تر هستند و به مسائل مالی اهمیت می‌دهند از دریافت حمل‌ونقل رایگان استقبال می‌کنند. مثال‌های دیگری درباره‌ی انواع محصولات مرتبط و یا تخفیف در خرید کالای اضافه‌تر نیز وجود دارد که می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد.

 

بیشتر بخوانید

ویدیو مارکتینگ؛ اهرم پر قدرت جذب مخاطب در بازاریابی محتوایی

حقایق جالب درباره لینکدین که هر بازاریابی باید بداند

 

موبایل مهم‌تر است!

نسخه‌ی موبایل مهم‌ترین اولویت برنامه‌ریزی برای فروش است. بر اساس آمار بیزنس اینسایدر خرید آنلاین با موبایل در سال 2017 به سختی به یک‌سوّم خریدهای آنلاین و تلفنی در آمریکا می‌رسید؛ امّا در سال جاری میلادی این آمار به 53.9 درصد خواهد رسید. این آمار نشان می‌دهد که برای خلق یک تجربه کاربری و خرید بدون اصطکاک و حفظ فعّالیّت مشتری، اولویّت باید نفوذ و ماندگاری در موبایل مشتریان باشد.

به‌طور‌خاص در اینفلوئنسر مارکتینگ، که موضوع اصلی ما در این مقاله است، موبایل سهم قابل‌توجهی از بازدیدکنندگان ارجاع‌شده از سوی شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین سایت شما باید در پله‌ی نخست، نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای برای جستجو، معرفی، ثبت و پرداخت محصولات و خدمات داشته باشد.

گزینه‌های خرید با یک کلیک، اجازه‌ی خرید بدون نیاز به ایجاد حساب، ذخیره‌ی اطّلاعات شخصی برای جلوگیری از ورود مجدّد آن‌ها توسّط مشتری و ارائه‌ی هوشمندانه‌ی محصولات شبیه و جفت، همگی راه‌هایی برای ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت به مشتری بر روی موبایل یا دیگر دستگاه‌های ارتباطی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *