انتشار رپورتاژ آگهی، در رسانه های عمومی یا خصوصی؟
رپورتاژ آگهی، این روزها یکی از بهترین گزینهها جهت تبلیغات کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای کوچک است که سبب برندینگ، دیده شدن کسب و کارها، افزایش فروش و همچنین افزایش سئوی سایت کسب و کارها میشود. اما اینکه رپورتاژ آگهی در چه سایتهایی منتشر شود تا مورد توجه قرار بگیرد نیاز به تامل و مطالعه دارد.
به گزارش ایسنا، این روزها شاهد استفاده بیش از پیش مدیران روابط عمومی، بازاریابی و فروش بنگاههای اقتصادی هستیم. درواقع آنها قصد دارند به این وسیله برند و رتبه سئوی سایت، روند بازاریابی و میزان فروش خودشان را بهبود ببخشند. باید بدانیم که رپورتاژآگهی خیلی بیشتر از تبلیغات مستقیم سبب تاثیرگذاری و ماندن در ذهن مخاطب میشود. اما خوب است بدانیم که رپورتاژآگهی را باید در چه نوع رسانههایی منتشر کنیم که تاثیر مطلوبی بر جای بگذارد.
انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی
یکی از مهمترین نکات در خصوص موفقیت رپرتاژآگهی این است که آن را در چه نوع رسانهای منتشر میکنیم. درواقع انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای پربازدید است که سبب موفقیت و دیده شدن آن میشود اما اگر آن را در سایتهای کم بازدید منتشر کنید موفقیت آمیز نخواهد بود. این مهم تا آنجا پیش میرود که اگر به آن دقت نکنید ممکن است تمام زحمات و هزینهای که برای به ثمر نشستن رپورتاژ آگهی خود انجام دادهاید به هدر برود. بنابراین گام مهم برای موفقیت یک رپرتاژآگهی، انتشار آن در یک رسانه پربازدید و دارای اعتبار در نزد مخاطبان است.
رپورتاژ آگهی در کدام قسمت رسانه منتشر شود؟
هنگامی که رپرتاژآگهی خودتان را در یک رسانه پربازدید و معتبر منتشر کردید کار تمام نشده! بلکه باید چک کنید و ببینید آن رسانه رپورتاژ آگهی شما را در کدام قسمت سایت خود قرار داده است. در صفحات اول یا در لابه لای صفحات فرعی؟ اگر این رسانه فقط به اعتبار و حق انتشار خودش ارزش و اهمیت قائل است اما به حقوق شما اهمیتی نمیدهد، حتی اگر پربازدید و معتبر هم باشد نباید به همکاری با آن فکر کنید.
انتشار رپورتاژ آگهی در رسانههای تخصصی و عمومی
یکی از امور مهم که در موفقیت رپورتاژ آگهی تعیین کننده است این است که ما رپرتاژآگهی را در رسانههای عمومی منتشر میکنیم یا خصوصی؟ به همین منظور باید بدانیم که رپورتاژ آگهی ما کدام گروه مخاطبان را مدنظر دارد؟ اگر مخاطبان رپورتاژ آگهی شما جزء حوزههای تخصصی هستند پس بهتر است رپرتاژآگهی شما در رسانههای تخصصی همان حوزه منتشر شود. اما حتی اگر رپورتاژ آگهی شما در رسانههای تخصصی منتشر میشود، متن آن باید عاری از کلمات و جملات تخصصی و پیچیده باشد. همچنین باید این نکته را مدنظر داشت که بخشی از مخاطبین رسانههای عمومی مطرح را همان مخاطبان خاص شما تشکیل میدهند. بنابراین اگر میخواهید رپرتاژآگهی شما موفق عمل کند در کنار انتشارش در رسانههای تخصصی، به فکر انتشار آن در رسانههای عمومی هم باشید.
کامامدیا، گروه رسانهای کاما، برای ارائه راهکارها و خدمات روابط عمومی و رسانه به سازمانها تشکیل شده است. این گروه که متشکل از جمعی از متخصصان با تجربه روزنامه نگاری، گرافیک، کپی رایتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و تصویربرداری، برنامه نویسی، بازاریابی و تبلیغات هست، در طول بیش از ۱۶ سال فعالیت پیوسته خود، به توسعه ارتباطات رسانهای و روابط عمومی حدود ۱۳۰ سازمان دولتی، تشکل صنفی و شرکت معتبر خصوصی کمک کرده است.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار میتوانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شمارههای ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شمارهی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ ،۰۹۲۱۹۵۶۳۷۰۴ تماس بگیرند.