رپورتاژ آگهی میتواند به منظور هرچه بیشتر و بهتر دیده شدن محصولات و خدمات کسب و کارها به کمک صاحبان این کسب و کارها بیاید. اما برای تاثیر هرچه بیشتر و جذاب تر شدن رپورتاژ آگهی، لازم است برخی اصول نگارشی و انتخاب قالب صحیح انتشار رعایت شود.
میتوان به رپورتاژ آگهی به چشم ابزاری تبلیغاتی نگریست که در صورت رعایت نکات استاندارد آن میتواند به شکل موثری به فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار کمک کند تا ظرفیتها، توانمندیها و خدمات کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنند. اگر این امر به درستی اتفاق بیفتد سبب افزایش فروش و سود آنها خواهد شد. رپورتاژ آگهی میتواند در این زمینه یاری رسان صاحبان کسب و کارها باشد به شرطی که در خود این ابزار معیارهای تخصصی و حرفهای رعایت شود.
در ادامه مطلب به برخی ویژگیهای مهم یک رپورتاژآگهی خوب اشاره میکنیم.
مخاطب شناسی
زمانی میتوان از یک رپورتاژ آگهی خوب سخن به میان آورد که بتواند پیام خود را به خوبی به مخاطب منتقل کرده و بر وی تاثیر بگذارد. پس میتوان گفت هنگامی یک رپرتاژآگهی خوب عمل میکند که بتوانیم با مخاطبان و مشتریان کسب و کارهایی که قرار است برایشان رپورتاژ آگهی بنویسیم آشنایی لازم را داشته باشیم. این آشنایی سبب شناخت بیشتر نیازهای مخاطبان و در نتیجه تاکید بر رفع این نیازها در رپرتاژآگهی میشود. این آشنایی در ضمن باعث انتخاب زبان و ادبیات مناسب در نوستار رپورتاژ آگهی برای تاثیر هرچه بیشتر بر مخاطبان میشود.
بیان صریح مزیتها
یکی از راههای نوشتن یک رپرتاژآگهی تاثیرگذار، آوردن مزایای محصول و خدماتی که به مخاطب معرفی میکنید در متن رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهیای که در بیان انتقال تفاوتها و برتری محصول شما نسبت به رقبا موفق عمل نکند، تاثیر خوبی بر جذب مخاطب نخواهد گذاشت. درواقع در رپورتاژ آگهی و معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها باید کلی گویی را کنار گذاشت و صریح و شفاف با مخاطب گفتگو کرد.
استفاده از تیتر جذاب برای رپورتاژ آگهی
یکی از روشهای جذب مخاطب به خواندن رپورتاژ آگهی، انتخاب یک تیتر مناسب برای متن رپورتاژ آگهی است. زیرا مخاطب ابتدا تیتر را دیده سپس وارد متن میشود. این تیترها میبایست کلماتی را در دل ود جای بدهند که در گوگل زیاد جستجو میشوند و کنجکاوی مخاطب را برمیانگیزد. نکته دیگر در رابطه با تیترنویسی رپورتاژ آگهی این است که معمولا مخاطب زیاد سراغ تیترهای بلند نمیرود و تیترهای خلاصهتر را ترجیح میدهد. اگر تمام این نکات را در تیترنویسی رپورتاژ آگهی رعایت کنیم، میتوانیم بیحوصلهترین و عجولترین مخاطبان را نیز به خواندن متن ترغیب کنیم.
مختصر و مفید نویسی
از آنجایی که این روزها به دلیل مشغلههای فکری و کاری، مخاطبان نسبت به گذشته در خواندن متون بی حوصله شدهاند، مختصر و مفیدنویسی یکی از راههایی است که این مخاطبان را سر ذوق بیاورد و به خواندن متن ترغیب کند. زیرا بررسیها نشاندهنده این امر است که اکثر مخاطبان فقط تیتر و لید و پاراگرافهای اول را میخوانند.
انتشار رپورتاژ آگهی در رسانههای پرمخاطب
اگر شما بهترین رپورتاژ آگهی را هم برای کسب و کار خود بنویسید، اما آن را رسانههایی با بازدید کم منتشر کنید، فایدهای در بر نخواهد داشت. بنابراین برای دیده شدن رپورتاژ آگهی باید آن را در یک رسانه پرمخاطب منتشر کرد.
استفاده از عکس
جذابیت استفاده از عکس در کنار متن بر هیچکس پوشیده نیست. اگر متنی جذاب برای رپورتاژ آگهی خود نوشتهاید سعی کنید آن را با عکس مزین کنید. زیرا تصاویر باعث میشوند متن شما بیشتر در ذهن مخاطب جا بیفتد و آن را به خاطر بسپرد. نبودن تصویر در رپورتاژ آگهی، شانس موفقیت آن را به طور چشمگیری کاهش میدهد.
کامامدیا برای ارائه راهکارها و خدمات روابط عمومی و رسانه به سازمانها تشکیل شده است. این گروه که متشکل از جمعی از متخصصان با تجربه روزنامه نگاری، گرافیک، کپی رایتینگ، دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و تصویربرداری، برنامه نویسی، بازاریابی و تبلیغات هست، در طول بیش از 16 سال فعالیت پیوسته خود، به توسعه ارتباطات رسانهای و روابط عمومی حدود 130 سازمان دولتی، تشکل صنفی و شرکت معتبر خصوصی کمک کرده است.
فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار میتوانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شمارههای 2-88925680 و همچنین دو شمارهی 09219563711 ،09219563704 تماس بگیرند.