قلمرو بازاریابی محتوایی هر سال گستردهتر میشود؛ اهل فن پیشبینی میکنند در سال 1400 کسب و کارهای بیشتری تحت سیطره این پادشاهی قرار میگیرند. استراتژی سئو به عنوان مهمترین رکن این اقتدار به کسب و کارها کمک میکند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند و بقای خود را تضمین کنند.
راز موفقیت کسب و کارها در فضای آنلاین بیشتر دیده شدن است. استفاده از تکنیکهای پیشرفته سئو به کسب و کارها کمک میکند تا ترافیک بیشتری را به سمت سایت روانه کنند. کارشناسان گروه رسانهای کاما در این مطلب به معرفی پنج استراتژی پیشرفته سئو در سال 1400 پرداختهاند که با به کارگیری آنها میتوانید کسب و کارتان را بیشتر رشد دهید.
بیشتر بخوانید:
1- محتوای کهنه را بهروز کنید
محتوای کهنه مانند دوچرخه بدون تایر است. دوچرخه دارید اما نمیتوانید سوار آن شوید. بیش از 50 درصد کسب وکارهایی که از بازاریابی محتوایی استفاده میکنند، محتوای کهنه در سایت خود دارند. به روشهای زیر میتوانید محتوای کهنه را پیدا کنید:
- از طریق گوگل آنالیتیکس میزان جستجوی ارگانیک هر صفحه را بررسی کنید.
- از طریق سایت Ahrefs میزان ترافیک و کلیدواژههای جستجو شده هر صفحه را بررسی کنید.
- از طریق کنسول جستجوی گوگل نرخ کلیک هر صفحه را بررسی کنید.
برای سهولت بیشتر در کار به سراغ محتواهای زیر بروید:
- محتواهایی که طول عمر آنها از 6 ماه بیشتر است.
- محتوایی که قبلا نرخ تعامل بالایی داشتند و ترافیک زیادی برای سایت ایجاد میکردند.
- اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات شرکت.
اکنون میتوانید محتواهای کهنه را به روشهای زیر بهروز کنید:
- تیتر مطالب را عوض کنید. میتوانید کلمات کلیدی جدید را به آنها بیافزاید.
- متن را بازنویسی کنید و کلمات کلیدی جدید را در آن قرار دهید.
- لینکهای داخلی متن را بهروز کنید.
2- فرایند لینکسازی داخلی را تقویت کنید
وقتی رباتهای گوگل وارد سایت میشوند و شروع به ایندکس کردن یک صفحه میکنند، اگر لینک داخلی در صفحه وجود نداشته باشد حرکت آنها در همان صفحه متوقف میشود. بنابراین، شانس دیده شدن آن سایت در نتایج جستجو بسیار کم میشود. در نتیجه، نه از ترافیک خبری هست و نه از سرنخ فروش و درآمد. اگر در فرآیند لینکسازی درونی هوشمندانه عمل کنید:
- میتوانید رابطه میان محتوای صفحهها را به خوبی نشان دهید.
- میتوانید ارزش صفحههای قدیمی و جدیدتر را نشان دهید.
- میتوانید میان اعتبار صفحهها توازن ایجاد کنید.
- میتوانید رتبه صفحهها را ارتقاء دهید.
بیشتر بخوانید:
3- سرعت صفحه را افزایش دهید
گوگل تجربه کاربر را به عنوان یک فاکتور مهم رتبهبندی در نظر میگیرد. کاربران در فضای آنلاین به دنبال سرعت هستند. هرچه سرعت بارگذاری صفحه بالاتر باشد، شانس باقی ماندن کاربران در صفحه افزایش مییابد.
به طور میانگین کاربران عاشق صفحههایی میشوند که زمان بارگذاری آنها حداکثر 2 ثانیه یا کمتر باشد. از طرفی، اگر صفحه را در شبکههای اجتماعی یا دیگر پلتفرمها تبلیغ کردهاید، بهتر است به فاکتور سرعت بیشتر توجه کنید. برای افزایش سرعت صفحه بهتر است از یک کارشناس سئو مشاوره بگیرید. کارشناسان گروه رسانهای کاما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه سئو هستند.
4- محتوای بیکیفیت را دور بریزید
هیچ کس از محتوای بیکیفیت لذت نمیبرد. اگر در گذشته مجبور بودهاید روی وبسایتتان چنین محتوایی بارگذاری کنید، بهتر است همین حالا به دنبال پیدا کردن و اصلاح آنها باشید. برای جستجوی محتوای بیکیفیت به سراغ این صفحهها بروید:
- صفحههایی که محتوای متنی آنها کمتر از 250 کلمه است.
- صفحههای دروازه یا صفحههایی که کاربر را به سمت محتوای اصلی هدایت میکنند.
- صفحههایی که محتوای داپلیکیت یا تکراری دارند.
- صفحههای وابسته یا صفحههایی که به آنها لینک دادهاید.
با اینکه گوگل چنین سایتهایی را پنالتی نمیکند، اما نگاه آن به این قبیل سایتها عوض میشود. وجود محتوای بیکیفیت یعنی اینکه سایت در پاسخ به کاربران ناتوان است و از میزان توجه گوگل به آن کاسته میشود.
بهتر است محتوای بیکیفیت را یا بازنویسی و بهروز کنید و یا کلا آن را حذف کنید. توجه داشته باشید که پس از حذف محتوای بیکیفیت حتما برای آن ریدایرکت ایجاد کنید؛ یعنی URL آن صفحه را به یک URL دیگر انتقال دهید. در غیر این صورت کاربران مجدد آن صفحه را پیدا میکنند و با کلیک بر روی آن با خطای 404 مواجه میشوند. خطای 404 یکی از فاکتورهای منفی در رتبهدهی گوگل است.
5- صفحههای سایت را نشانهگذاری کنید
استفاده از نشانهگذاریهای جدید سئو که تحت عنوان اسکیما شناخته میشوند، به افزایش نرخ کلیک و ماندگاری کاربران در سایت کمک میکند. نشانهگذاری اسکیما که نوعی ساختاربندی اطلاعات است، بر نمایش صفحههای سایت در نتایج موتورهای جستجو تاثیر زیادی دارد. این نشانهگذاری به گوگل کمک میکند تا با سرعت بیشتری اطلاعات صفحههای یک سایت را شناسایی و به کاربران عرضه کنند.
اگر قصد دارید از این استراتژی پیشرفته سئو برای بهبود سایت خود استفاده کنید، دو پیشنهاد کلیدی برای شما داریم؛ اول اینکه از یک متخصص اهل فن و باتجربه کمک بگیرید تا سایت شما دچار اختلال نشود. دوم هم اینکه نشانهگذاری اسکیما را برای همه صفحهها به کار نبرید. بهتر است این کدها را برای صفحههای مهم و پرکاربرد سایت خود استفاده کنید؛ صفحههایی مانند معرفی محصولات و خدمات.
از تجربه دیگران کمک بگیرید
هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک میکند تا درک بهتری از اهمیت بهروزرسانی استراتژی سئو در سال جدید داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری میتوانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
گروه رسانهای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعههای بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاریهای درازمدتی داشته است.
با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.