سئو چگونه فروش را افزایش می‌دهد؟

اسرار افزایش فروش در دل جستجوهای کاربران در اینترنت نهفته است. گوگل برندهایی که اصول سئو را رعایت می‌کنند، بیشتر به کاربران معرفی می‌کند و دایره مخاطبان آنها را بزرگتر می‌کند. حال کدام مدیر فروش یا مدیر بازاریابی را می‌شناسید که از خیر این برکتِ مجانی بگذرد؟

سئو یعنی دوستی با گوگل و ایجاد احترام و ارزش برای مشتری. یک احترام متقابل که نتیجه آن فروش بیشتر برای کسب وکار خواهد بود. به بیان دیگر، احترام و ارزش برای مشتری، ارتباط خلق می‌کند و ارتباط خود فروش است.

به گزارش فوربز در سال 2020، وبسایت‌هایی که اصول سئو را به درستی رعایت کرده‌اند، نرخ تعامل با کاربران را 87 درصد افزایش داده‌اند.

 

 

هرچه دوستی برند شما با گوگل عمیق‌تر باشد، بیشتر از سایر رقبا در نتایج جستجوها دیده می‌شوید و برای مدت زمان بیشتری در صفحه اول گوگل باقی می‌مانید. سئو به عنوان یک تکنیک قوی در جذب مشتری توانسته چالش افزایش فروش را برای کسب وکارهای آنلاین از بین ببرد. اگر هنوز نتوانسته‌اید توجه گوگل را به وبسایت‌تان جلب کنید، بهتر است همین حالا دو دولی را کنار بگذارید و اصول سئو را دقیق‌تر به کار بگیرید. کارشناسان گروه رسانه‌ای با معرفی پنج مزیت مهم سئو برای کسب و کارهای آنلاین نشان می‌دهند که چرا باید از این تکنیک برای افزایش فروش استفاده کنید:

1-با سئو می‌توانید حضور خود را در فضای آنلاین ماندگار کنید

اولین مزیتی که سئو برای‌تان به ارمغان می‌آورد، حضور پر رنگ در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. اگر محتوای وبسایت‌تان را با توجه به نیاز کاربران و کلیدواژه‌های مورد جستجوی آنها سئو کنید، شانس شما برای دیده شدن در صفحه اول گوگل و صدر نتایج جستجو بیشتر می‌شود.

سئو

بیشتر بخوانید:

2-با سئو می‌توانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید

جستجوی کلیدواژه یکی از بهترین روش‌های شناخت مخاطب است. اگر مخاطبان خود را به خوبی بشناسید، آنگاه بهتر می‌توانید آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. اگر بدانید که مخاطبان شما برای کسب اطلاعات و یا خرید محصول کدام کلیدواژه‌ها و عبارت‌ها را بیشتر در اینترنت جستجو می‌کنند، می‌توانید محتوایی تولید کنید که به نیاز آنها دقیق‌تر پاسخ بگوید. برای این منظور می‌توانید از ابزار کنسول جستجوی گوگل یا ابزارهای دیگر استفاده کنید.

3-با سئو می‌توانید مشتریان خود را پیدا کنید

کلیدواژه‌ها محتوایی هستند که وبسایت را به موتورهای جستجو و سپس به مخاطبان معرفی می‌کنند. اگر از کلیدواژه‌های صحیح در وبسایت خود استفاده کنید، آنگاه فرآیند آشنایی با مخاطب هدف را به خوبی شروع کرده‌اید. برای انتخاب بهترین کلیدواژه‌های کسب و کار خود می‌توانید با کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما تماس بگیرید. مشتریان بسیاری وجود دارند که از کلیدواژه‌های مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند. شما با بهینه سازی کلیدواژه‌های بیشتر و مرتبط در محتوای سایت می‌توانید جامعه هدف خود را بزرگتر کرده و مشتریان بیشتری به دست آورید.

4-با سئو می‌توانید ترافیک وبسایت را افزایش دهید

یکی از بزرگترین اهداف سئو به عنوان بخشی از تکنیک بازاریابی درونگرا جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک برای وبسایت است. در دنیای دیجیتال امروزی که بسیاری از افراد پیش از خرید سوژه مورد نظر را بارها در اینترنت جستجو می‌کنند، سئوی خوب کمک می‌کند تا جامعه بزرگتری از مخاطبان را به سمت وبسایت هدایت کنید.

5-با سئو می‌توانید مخاطبان وبسایت را به سرنخ فروش تبدیل کنید

ایجاد ترافیک بیشتر برای هر وبسایتی می‌تواند به افزایش فروش و سود بیشتر منجر شود. با افزایش ترافیک نرخ تعامل نیز رشد می‌کند و هرچه وبسایت نرخ تعامل بالاتری داشته باشد، عدد سرنخ فروش نیز بزرگتر می‌شود.

سئو

از تجربه دیگران کمک بگیرید

هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از سئو و افزایش مخاطب داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه سئو و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری می‌توانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌های درازمدتی داشته است.

با مشاوران کاما از طریق شماره 02188909872 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *