ویدیو در لینکدین نسبت به دیگر قالبهای محتوایی تا سه برابر نرخ تعامل بیشتری ایجاد میکند. لینکدین شبکه اجتماعی حرفهایها است و برای تولید محتوا در این شبکه باید حرفهای عمل کنید. کسب و کارهای B2B برای ایجاد ارتباط موثر و همچنین گسترش شبکه فروش روشهای اصولی و حرفهای تولید محتوا را در لینکدین به کار میگیرند.
انتشار ویدیو با نقش اعجابانگیزی که در ایجاد تعامل، برندسازی و افزایش فروش دارد، یکی از روشهای کاربردی برای فعالیت در لینکدین به شمار میرود. اما با توجه به ویژگی این شبکه اجتماعی، باید ویدیو را حرفهای بسازید. کارشناسان گروه رسانهای کاما در این مطلب با معرفی نکات کاربردی برای تولید ویدیو و انتشار در لینکدین به شما کمک میکنند تا حرفهای عمل کنید.
1- اگر مخاطبان بعد از دیدن ویدیو با شما وارد تعامل شوند، یعنی در تولید محتوا موفق بودهاید. حال، اگر مخاطب خود را به خوبی بشناسید، میتوانید محتوایی تولید کنید که ذهن او را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، پیش از هر چیز مخاطب خود را در لینکدین بشناسید.
2- پیش از تولید ویدیو و انتشار آن در لینکدین یا هر پلتفرم دیگر، ابتدا سری به رقبایتان بزنید و محتوای آنها را تحلیل و بررسی کنید. با دیدن ویدئوهای پربازدید که مورد استقبال کاربران قرار گرفتهاند، کار میتوانید میزان تاثیرپذیری مخاطبان را از ویدیو به خوبی درک کنید و استراتژی خود را بر آن اساس شکل دهید.
3- کاربران لینکدین افراد متخصص و حرفهای هستند، پس ویدیو را کوتاه، کاربردی و جذاب بسازید. به توصیه کارشناسان مدت زمان هر ویدیو نباید از 2 دقیقه بیشتر شود؛ بیشترین تاثیرگذاری در 10 ثانیه اول خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
4- هر چه تصویر با کیفیتتر و رنگها واضحتر باشند، در جلب توجه مخاطب موفقتر خواهید بود. آمارها نشان میدهند، استفاده از ویدیو با گرافیک بالا نرخ کلیک را تا 37 درصد افزایش میدهد. پس ویدیو را با کیفیت تولید کنید.
5- برای اینکه جامعه گستردهتری از مخاطبان را مورد هدف قرار دهید، بهتر است برای ویدیو زیرنویس بگذارید. با این روش اگر مخاطب در محلی باشد که نتواند ویدیو را با صدا ببیند، باز هم میتواند آن را تماشا کند.
6-ویدیو در لینکدین به صورت پیشفرض بدون صدا پخش میشود و کاربر باید برای شنیدن صدا، گزینه بیصدا را غیرفعال کند. از این رو، وجود زیرنویس در افزایش نرخ تعامل بسیار کمک میکند. شما میتوانید فایل اس.آر.تی زیرنویس را به همراه چند زبان مختلف آپلود کنید تا کانکشنهایتان را از سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهید.
7-برای ویدیو تیتر جذاب به همراه یک توضیح مختصر بنویسید. میتوانید تیتر را داخل ویدیو نیز قرار دهید. جالب است بدانید که اکثر کاربران علاوه بر تماشای ویدیو کپشن را هم مشتاقانه میخوانند، بنابراین با یک کپشن جذاب میتوانید پیش چشم مخاطبان قویتر ظاهر شوید.
8-برای اینکه مفاهیم را در ویدیو بهتر بیان کنید، میتوانید از کلمات به صورت تایپوگرافی در فریمهای مشخص استفاده کنید. این کلمات به ویدیوی شما روح میبخشند و حتی میتوانید از آنها به عنوان گزینه فراخوان استفاده کنید.
9-با تولید ویدیوکلیپهای کوتاه از کارمندان، فرهنگ سازمانی خود را به رخ بکشید. مخاطبان دوست دارند بدانند پشتپرده تولید محصول و ارائه خدمات چه میگذرد.
بیشتر بخوانید:
10-برای اینکه مخاطبان خود را شگفتزده کنید و نرخ تعامل را به میزان قابل توجهی بالا ببرید، با اینفلوئنسرهای حوزه کاری خود همکاری کنید.
11-اول به مخاطبان خود اطلاعات جدید منتقل کنید و به انها مهارتهای کاربردی بیاموزید، بعد سراغ فروش بروید. یادتان باشد که اصول بازاریابی محتوایی را در ویدیوهای لینکدین پیاده کنید و پیش از اینکه به فکر فروش باشید، تلاش کنید تا چیزی به مخاطبانتان بیاموزید. سپس فرصت دارید تا محصول و خدمات خود را نیز به شیوه درست معرفی کنید.
12-در تولید ویدیو احساس مخاطب را نیز در نظر بگیرید و بکوشید تا او را به واکنش وادار کنید.
13-میتوانید از متنها و عکسهایی که پیش از این در وبسایت یا شبکههای اجتماعی خودتان منتشر کردهاید، برای ساخت فوتوکلیپ استفاده کنید.
14-ابتدای ویدیوها را تکراری نسازید. مثلا، اگر قرار است 10 ویدیو برای محصولات تولید کنید، 10 ثانیه اول هیچکدام نباید مانند دیگری باشد.
15-توجه داشته باشید که 10 ثانیه اول ویدیو در لینکدین نقش حیاتی برای بیننده ایفا میکند. اگر بتوانید در این ثانیهها حس نیاز را در بیننده به وجود بیاورید، آنگاه شانس بیشتری دارید که او همه ویدیو را تماشا کند.
16-از آنجایی که ممکن است ذهن کاربران لینکدین درگیر مسائل سخت کاری باشد، کمی شوخطبعی میتواند فضای خشک را بشکند و بیننده را به تعامل بیشتر وادار کند.
به تازگی کتابی با عنوان «شبکه متخصصان» از سوی انتشارات تاچارا و با همکاری گروه رسانهای کاما منتشر شده است که به معرفی 120 نکته کاربردی برای فعالیت موثر در لینکدین میپردازد. برای سفارش و خرید کتاب اینجا کلیک کنید.
17-ویدیوهای توصیفی در لینکدین از اقبال بیشتری برای تماشا برخوردار هستند. اما به هنگام توصیف سوژهها حواستان باشد که ویدیو طولانی نشود. در این مورد از ابزارهای پیشرفته ویرایش تصویر استفاده کرده و تا جایی که میتوانید ویدیو را کوتاه بسازید.
18-کسب وکارها اغلب در ویدیو چهره خود را به خوبی نشان نمیدهند. مخاطبان دوست دارند با شخصیت برند شما بیشتر آشنا شوند. برای این منظور میتوانید کلیپهای کوتاه بسازید و به سوالات کاربران پاسخ دهید.
19-از ابزار و تجهیزات حرفهای برای ساخت ویدیو استفاده کنید. اگر نور یا صدا ضعیف باشد، آنگاه فرقی ندارد که موضوع ویدیو چه است؛ در هر صورت محتوا بیکیفیت میشود.
20-با کارشناسان و صاحبنظران حوزه کاری خود وارد گفتگو شوید و ویدیوهایی در قالب مصاحبه با آنها بسازید. معمولا این ویدیوها کاربران را بیشتر به اظهار نظر و پرسش و پاسخ تشویق میکنند، در نتیجه نرخ تعامل محتوای ویدیویی شما بالا میرود.
21-یک ویدیوی معرفی از آخرین مطالب وبلاگ یا پربازدیدترینهای هفته بسازید و آن را در لینکدین منتشر کنید. با این کار میتوانید ترافیک سایت را نیز بالا ببرید.
22-تاثیر گروههای لینکدینی را دست کم نگیرید و ویدیوهای خود را در 3 یا 5 گروه مختلف به اشتراک بگذارید.
23-در هر ویدیو گزینه فراخوان یا CTA را به صورت واضح قرار دهید. دقیقا بگویید که کاربران باید روی کدام لینک کلیک کنند و یا با کدام شماره تماس بگیرند.
24-پس از بارگذاری ویدیو، از هشتگهای مناسب کسب و کار خود در بخش کپشن استفاده کنید. هشتگها نرخ کلیک و بازدید را به مقدار قابل توجهی افزایش میدهند.
25-اگر یک ویدیوی یکساعته با پنج موضوع جذاب ساختهاید، در لینکدین به بیراهه رفتهاید. همین حالا دست به کار شوید و با نرمافزارهای تدوین، هر کدام از موضوعها را به یک ویدیوی پنج دقیقهای تبدیل کنید. حالا پنج ویدیو دارید که میتوانید بر اساس استراتژی بازاریابی ویدیویی آنها را منتشر کنید.
26-ثانیههای ابتدایی ویدیو را با معرفی برند خود برای مخاطب خستهکننده نکنید. از این ثانیهها برای جلب توجه بیشتر او استفاده کنید.
27-کاری کنید که مخاطبان در لینکدین خود را جزئی از برند شما بدانند. به آنها نشان دهید که پس از مواجهه با یک مشکل چگونه آن را پشت سر گذاشتهاید؛ تجربه مشتریان را با یکدیگر در میان بگذارید و حضور آنها در کسب و کارتان را پررنگتر نشان دهید.
28- در لینکدین تا جایی که میتوانید از ویدیوهای تبلیغاتی دوری کنید. ویدیوهایی بسازید که برای مشتری یک ارزش جدید ایجاد میکنند، شامل دیدگاههای کاربردی هستند و به آنها اطلاعات جدید میدهند.
29- برای انتشار ویدیو یک برنامه زمانی مشخص و منظم در نظر بگیرید و طبق همان برنامه ویدیو منتشر کنید.
30- اگر ویدیو را ابتدا در آپارات، یوتیوب یا وبسایت آپلود کنید و سپس لینک آن را در لینکدین قرار دهید، شانس بازدید و نرخ تعامل را به نصف کاهش میدهید. بنابراین، ویدیو را مستقیم بر روی لینکدین آپلود کنید تا در این پلتفرم بیشتر دیده شوید.
کارشناسان گروه رسانهای کاما آمادگی دارند تا در زمینه ایجاد پروفایل موثر در لینکدین، گسترش شبکه فروش در لینکدین و همچنین تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی در لینکدین به شما مشاوره رایگان دهند.