چگونه برای صفحه اول سایت تیتر بنویسیم؟

تیتر مثل آهنربا است؛ یا مخاطب را جذب می‌کند و یا او را دفع می‌کند. هرچه قدرت این آهنربا بیشتر و در جهت جذب مخاطب باشد، شانس بازدید مطلب بالاتر می‌رود. چندان فرقی هم نمی‌کند که برای مقاله وبلاگ‌تان تیتر می‌نویسید یا برای یک مطلب تبلیغی و یا صفحه اول سایت. آنچه مخاطب را به محتوا جذب می‌کند، قدرت تیتر است.

تیترنویسی فرمول پیچیده‌ای ندارد و برای خلق تیترهای جذاب و فریبنده دانستن اصول آن کافی است. کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب اصول اساسی تیترنویسی را مرور می‌کنند تا با رعایت آنها میزان بازدید سایت و محتوا را افزایش دهید.

برای خلق یک تیتر فریبنده در صفحه اول سایت توصیه می‌کنیم:

1- مختصر و کوتاه بنویسید. بهتر است تیتر را بین 6 تا 12 کلمه انتخاب کنید.

2- ابتدا مخاطب هدف را بشناسید و سپس برای او تیتر را بنویسید.

بیشتر بخوانید:

3- لازم نیست اول تیتر را بنویسید. می‌توانید اول بدنه سایت را کامل کند و سپس به سراغ تیتر بروید. گاهی اوقات بهتر است چندین تیتر متفاوت بنویسید و بعد بهترین را انتخاب کنید.

4- تیتر باید هدف شما را نشان دهد و بگوید کدام نیاز مخاطب را برطرف می‌کنید.

5- آزمون و خطا را از یاد نبرید و ببینید کدام تیتر نرخ کلیک بیشتری دارد و مخاطب را بیشتر روی سایت نگه می‌دارد.

6- از کلمات توصیفی در تیتر استفاده کنید تا به خواننده بگویید چه انتظاری باید از شما داشته باشند.

7- از اعداد برای نشان دادن راهکارها و توصیه‌ها استفاده کنید. معمولا اعداد فرد بازدید بیشتری می‌گیرند.

8- برای توصیف محصول یا خدمات می‌توانید به آنها جان ببخشید و احساس مخاطب را قلقلک دهید.

9- می‌توانید سوالی را مطرح کنید که مخاطب می‌خواهند پاسخ آن را بدانند.

10- درست است که تیتر را باید برای مخاطب بنویسید، اما با قرار دادن کلمات کلیدی در آن به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نیز وبسایت خود را معرفی کنید.

 

کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما آمادگی دارند تا به شما در زمینه سئو، تولید محتوا و تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی مشاوره رایگان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *