۲۰ ترفند خارق‌العاده در کپی رایتینگ

هدف اصلی تولید محتوا برای هر وبسایت ایجاد نرخ تبدیل است. کپی رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی وقتی موثر است که کاربران را تحریک کند به شما ایمیل بزنند، تماس بگیرند، روی یک لینک کلیک کنند و یا محصولی را خریداری کنند. اگر تعداد قابل توجهی از خوانندگان چنین اقدام‌هایی کنند یعنی متن شما در ایجاد نرخ تبدیل موفق بوده است.

تا به حال با خود فکر کرده اید که چند درصد از کاربران پس از خواندن مطلب شما به مشتری تبدیل می‌شوند؟ البته این اشتیاق به خرید باید به وفاداری نیز تبدیل شود. کارشناسان گروه رسانه ای کاما در این مطلب ترفندهایی را برای کپی رایتینگ در اختیارتان قرار می‌دهند که با رعایت آنها می‌توانید اثربخشی مطالب خود را برای ایجاد نرخ تبدیل دو چندان کنید.

کپی رایتینگ و آنچه باید در تولید محتوا بدانید

1- در تولیدمحتوا و کپی رایتینگ کمتر از خودتان بگویید و بیشتر بر نیاز مشتری متمرکز باشید. از کلماتی استفاده کنید که مشتری را وادار به واکنش مثبت می‌کنند.

2- منظور خود را واضح و روشن در قالب کلمات ساده بیان کنید و مخاطب را با کلمات قلمبه و سلمبه گیج نکنید.

3- متن را مختصر بنویسید و از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید تا مخاطب خسته نشود. اگر قرار است متن طولانی باشد و یا کلیدواژه های مختلفی را در آن به کار ببرید، جملات را ستاره‌گذاری کنید و کلمات کلیدی را درشت (Bold) کنید.

4- خودتان را جای مخاطب بگذارید. قرار نیست شما با محتوا مخاطب را خوشحال کنید، بلکه باید مخاطب را به یک مشتری خوشحال تبدیل کنید. از خودتان بپرسید:

  • به کدام مشکل مخاطب باید پاسخ بدهید؟
  • کدام ویژگی شما را از رقبا متمایز کرده است؟
  • مشتری شما برای خرید به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟
  • چگونه می‌توانید از نگرانی مشتری بکاهید؟

5- متن را برای یک نفر بنویسید. اگر یک نفر را به عنوان مخاطب در ذهن تصور کنید، متن شما یک دست و قوی نوشته می‌شود.

6- به جای کلمه “من” و “ما” از کلمه “شما” استفاده کنید. مثلا؛ به جای اینکه بگویید: “ما خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم” بنویسید: ” همه خدمات مورد نیازتان را یکپارچه دریافت کنید”.

7- جملات را پیچیده و بلند بیان نکنید. گاهی با تجزیه جملات بلند می‌توان جمله‌های کوتاه زیباتری خلق کرد.

8- برای نشان دادن حقیقت از آمار و ارقام و مطالعات مستند استفاده کنید.

9- با محتوا برای مخاطب یک ارزش جدید ایجاد کنید. با این کار می‌توانید بر اعتبار خود بافزایید و بقای کسب و کارتان را تضمین کنید.

10- اگر در محتوا فقط دغدغه های مشتری را بیان کنید، کافی نیست. برای اینکه محتوای شما به فروش منجر شود، باید به آن دغدغه ها پاسخ کاربردی دهید.

11- عادت های تکراری خود را در تولید محتوا و کپی رایتینگ فراموش کنید. شاید یک تکیه کلام برایتان جذاب باشد و در همه متن ها از آن استفاده کنید، اما با این کار از جذابیت متن می‌کاهید. کمی بیشتر مطالعه کنید و با خلاقیت همیشگی خود متن‌ها را دوباره ویرایش کنید.

12- سعی کنید در متن برای مخاطب یک «چرایی» ایجاد کنید. این روش مخاطب را به گفتگو با شما وادار می‌کند.

13- هر چقدر هم که نویسنده توانایی باشید، باید پیش از انتشار متن خود را ویرایش کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور متن را یک بار با صدای بلند بخوانید.

14- در کپی رایتینگ همه چیز را بر اساس اطلاعات مستند بیان کنید و احساسات شخصی را از نوشته دور کنید. با این کار مخاطب بیشتر به شما اعتماد می‌کند و زودتر می‌توانید او را به مشتری خوشحال تبدیل کنید.

15- به وبسایت و وبلاگ رقبای‌ موفق‌تان سر بزنید و متن‌های آنها را هم بخوانید. ببینید آنها از چه کلماتی استفاده می‌کنند که منجر به فروش می‌شود، شما نیز از آن کلمه‌ها در تیتر و پاراگراف اول متن بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

16- به جای اینکه از ویژگی و جنبه‌های منحصر به فرد محصول یا خدمات خود در متن بگویید، برای مخاطب بیان کنید که محصول یا خدمات شما چه مزیتی برای او ایجاد می‌کند و کدام نیازهای او را برطرف می‌کند.

17- متن را برای موتورهای جستجو مانند گوگل ننویسید. شما باید برای انسان‌های زنده و دارای احساسات، متن بنویسید. در به کار بردن کلیدواژه‌ها مانند ربات‌ها رفتار نکنید. درست است که محتوا باید سئو شود، اما باید جذابیت آن را هم برای مخاطب انسانی در نظر بگیرید.

18- کلیدواژه‌های کاربردی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید و با چگالی مناسب از آنها در تیتر و متن استفاده کنید.

19- گوگل به تجربه کاربر برای رتبه‌دهی مطلب شما در نتایج جستجو خیلی اهمیت می‌دهد. بنابراین؛

  • اشکال ویرایشی و گرامری متن را اصلاح کنید.
  • لپ کلام را واضح و روشن بیان کنید.
  • به مشکل مخاطب مستقیم پاسخ دهید.
  • گزینه خرید محصول و خدمات را در جای درست قرار دهید.
  • تا حدی که می‌توانید فرایند خرید را برای مشتری آسان کنید.

با این روش‌ها، کاربر تجربه خوبی از ورود به سایت شما خواهد داشت و این را گوگل به خوبی درک می‌کند.

ببیشتر بخوانید:

20- از طریق گوگل آنالیتیکس دو مولفه زمان ماندگاری هر کاربر بر روی سایت (Time on Site) و نرخ پرش (Bounce Rate) را بررسی کنید، هر چه عدد مولفه اول بالاتر و عدد مولفه دوم پایین‌تر باشد، یعنی اینکه در کار تولید محتوا موفق عمل کرده‌اید.

کارشناسان گروه رسانه ای کاما آمادگی دارند تا در زمینه سئو، تولید محتوا و تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی به شما مشاوره رایگان دهند.

از تجربه دیگران کمک بگیرید

برای صعود به قله‌های سخت بهتر است علاوه بر تجهیزات ضروری و آمادگی بدنی، یک راهنمای باتجربه نیز در کنار خود داشته باشید. هرچند مطالبی که در بالا بیان شد به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از کیفیت محتوای کاربرپسند داشته باشید اما بدون شک اگر یک مشاور باتجربه در زمینه نویسندگی و بازاریابی محتوایی در کنار شما باشد، با صرف وقت و هزینه کمتری می‌توانید به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌های درازمدتی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *